Wizz Air – vizsgálódik a kormányhivatal

Wizz Air érzés a honlapjáról

Fogyasztóvédelmi vizsgálatot indított a magyar hátterű Wizz Air légitársasággal szemben a fővárosi kormányhivatal “utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő “, tisztességtelen gyakorlata miatt. Mint emlékezetes, versenytársa, a fapados ír Ryanair ellen nemrégiben hasonló eljárás indult Budapesten.

Egész nap több órás késéssel indultak a Wizz Air járatai csütörtökön az akadozó utasfelvétel miatt, a stockholmi járatra pedig nem fértek fel a jeggyel rendelkező utasok – írta az esetről az Index, beszámolva számos esetről, amelyben az utasok lettek a kárvallottak a cég járataival. Egy esetben például két órás várakozás után az induláskor derült ki, hogy  ötven utas  fel sem fért a gépre. A lemaradt utasoknak  négy nappal későbbi gépre ajánlottak fel jegyeket.

Az MTI közzé tette, hogy Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter és Tuzson Bence közszolgálatért felelős államtitkár közös közleményt adott ki: elfogadhatatlannak tartják a magyar hátterű légitársaság “utasok tucatjainak nyaralását tönkre tevő gyakorlatát”, és különösen felháborítónak azt, ahogy a légitársaság a saját hibájából előállt helyzetet kezeli, a tájékoztatás minimumát sem biztosítva az általa megkárosított utasoknak.

A Miniszterelnökség szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben “semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait”. Ezért az eljárás haladéktalan lefolytatása indokolt – szögezik le.

Az utasfelvétellel kapcsolatos incidensek miatt Gulyás Gergely és Tuzson Bence utasítására indította el a fogyasztóvédelmi vizsgálatot a fővárosi kormányhivatal, és az ügyben eljárást indítottak a légitársasággal szemben – olvasható a közleményben.

A fővárosi kormányhivatal a Wizz Air versenytársával, a Ryanairrel szemben is vizsgálatot indított. György István kormánymegbízott az ír központú diszkont légicég poggyászkezelésével kapcsolatos hiányosságok miatt rendelte el két hete a vizsgálat lefolytatását.

A Wizz Air a hírre reagálva azt közölte az MTI-vel, hogy az egyik beszállítójuknál meghibásodás történt, emiatt csütörtök reggel az utasfelvétel jelentősen lelassult, több járat is késve tudott elindulni.

Hangsúlyozták, hogy a Wizz Air minden esetben a vonatkozó jogszabályoknak és a légitársaság saját szabályzatának megfelelően tájékoztatja az utasokat.

Hozzátették: bár az eset a Wizz Airen kívül álló okokból történt, a légitársaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaálljon a menetrend szerinti működés.