Autópiac: 30 százalékos az idei növekedés

Suzuki, Ford, Skoda a legkedveltebb - legtöbbet vásárolt márka

MTI Fotó: Kovács Tamás

Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest. Az év első hét hónapjában szintén 29 százalékos volt a növekedés. Használtból továbbra is a nagyon öreg kocsikat találni a piacon.

Az új személyautók eladása 29 százalékkal nőtt Magyarországon júliusban az előző év azonos időszakához képest, a forgalomba helyezett új személygépjárművek száma 12 043-ra emelkedett. Az év első hét hónapjában szintén 29 százalékos volt a növekedés a 2017. január-júliusi időszakhoz képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu szerdán az MTI-vel.

Az MGE adatai szerint a júliusi eredmények elsősorban a magánvásárlók visszatérésével magyarázhatóak, arányuk meghaladta a 40 százalékot. Ráadásul a céges vásárlások egy része – különösen az egy-három autós céges vásárlások – is magánvásárlásnak tekinthetők – jegyezték meg.

Hozzátették, hogy ösztönzik a vásárlást az alacsony betéti kamatok is. Ennek megfelelően az új és a használt gépjárművek importja egyaránt fejlődik, apránként lecserélődik az idősödő autópark, a folyamatra azonban az egyesület szerint fékező hatása lehet a forint utóbbi hetekben tapasztalható jelentős gyengülésének, ami a gépjárműárakban előbb-utóbb érvényesülni fog.

Rámutattak ugyanakkor, hogy a használtautó-import korösszetétele továbbra is egészségtelen.

Az adatok szerint 2018. júliusában az újonnan forgalomba helyezett személygépkocsik között 70 tisztán elektromos meghajtású jármű található, ezeknek a száma a január-júliusi időszakban elérte a 679-et.

A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi márkák közül a legtöbbet Suzukiból adták el 2018 első hét hónapjában a magyar piacon, összesen 12 853-at, a márka piaci részesedése 13,49 százalék volt. Fordból 11 049, Skodából 7494, Opelből 7430, Volkswagenből 7240 kelt el. Az előző év azonos időszakában még a Ford állt az élen 11,98 százalékos piaci aránnyal. A második hely a Suzukié volt, a harmadik, illetve a negyedik helyet pedig az Opel, illetve a Skoda szerezte meg.

A kishaszonjármű-piac jelentősen bővült az idén, ebben a szegmensben  júliusban 33,2 százalékkal, az év első hét hónapjában pedig 21,6 százalékkal többet értékesítettek az előző év azonos időszakához képest – ismertette az MGE.
A nagyhaszonjárműveknél a májusi visszaesés ellenére júliusban folytatódott a piac növekedése, ami nagymértékben függ a nagy szállítmányozók flotta beszerzéseitől, illetve a havi átadások alakulásától. Az egyesület szerint a nagyhaszonjárművekből júliusban 10,7 százalékkal többet értékesítettek, mint egy évvel korábban, a január-júliusi időszakban pedig 23,2 százalékkal bővült a piac 2017. hasonló időszakához képest.

A motorkerékpár-piac továbbra is gyenge, ugyanis bár a júliusi adat szerint 10,2 százalékos volt a növekedés, számszerűen azonban csupán 312 új motorkerékpárt helyeztek forgalomba. Az év első hét hónapjában számuk 27,5 százalékkal 2086-ra nőtt.

Az egyesület továbbra is úgy véli, hogy a helyzet javítása érdekében fontos lenne egyebek között a robogó-azonosítás megoldása, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.