Biomasszából sugárhajtómű-üzemanyag készül Kínában 

A tudósok mezőgazdasági és erdészeti hulladék egyik fő összetevőjének számító cellulózt használják nyersanyagként a hajtómű üzemanyagához a vegyület előállításakor Képünk illusztráció

Mezőgazdasági hulladékból készítenek magas sűrűségű sugárhajtómű-üzemanyagot kínai kutatók, remélve, hogy a fejlesztésük segíthet csökkenteni a légiipar szén-dioxid-kibocsátását.

A Kínai Tudományos Akadémia talieni intézetének kutatói a mezőgazdasági és erdészeti hulladék egyik fő összetevőjének számító cellulózt használják nyersanyagként a vegyület előállításához.

A Joule című folyóiratban publikált tanulmányukban a kutatók kifejtik, hogy a kapott bioüzemanyagnak alacsonyabb a fagyáspontja és magasabb a sűrűsége, mint a hagyományos sugárhajtómű-üzemanyagoknak. Felhasználható azok alternatívájaként vagy adalékanyagként a többi üzemanyag hatékonyságának növelésére.

A biomasszából kivont üzemanyaggal a repülőgépek nagyobb súllyal, nagyobb távokat tudnak megtenni, mint a hagyományos üzemanyaggal, ami azt jelenti, hogy csökkenteni lehetne a repülések számát, és ezáltal a szén-dioxid-kibocsátást is.

A kutatók jelenleg még tökéletesítik fejlesztésüket, amely reményeik szerint 3-5 éven belül kereskedelmi forgalomba kerül.