Erősít a Spar-maratonon a Penny, a Lidl és az Aldi

Miközben sorra zárnak be az üzletek Magyarországon, addig az élelmiszerláncok folyamatosan bővítik hálózatukat. A terjeszkedésben a Spar utolérhetetlennek látszik, de a konkurensek is masszívan építkeznek.

Igaz ugyan, hogy összességében tavaly négyezerrel csökkent a boltok száma Magyarországon, de az élelmiszerláncok nem vettek vissza, továbbra is folyamatosan bővítettek, az utóbbi 2-3 évben körülbelül száz új üzletet nyitottak – derül ki a Napi.hu összeállításából.

A portál által gyűjtött adatok szerint az üzletnyitás nyertese egyértelműen a Spar, amelynek ma már 379 saját üzlete van, illetve franchise programjának égisze alatt 147 működik. Ez azt jelenti, hogy már 526 élelmiszerbolton látható itthon Spar-logó. Az összesítés szerint az utóbbi bő két évben 70 új üzleten jelent meg a Spar emblémája.

A hálózatok versenyében a második helyre a Penny Market került, amely 12 újabb nyitással 212-re növelte boltjai számát. A Tesco két bezárás után is harmadik 206 üzletével, a Lidl pedig hat új bolttal már 170 egységet működtet Magyarországon. Az Aldi erősen jön föl, 25 üzletet nyitott két év alatt, ezzel a hálózata 132 tagúvá gyarapodott.