Az extrém és újító megoldásairól híres Sir Richard Branson ezúttal is hű maradt önmagához: a Virgin Atlantic indította az első, újrahasznosított szén-dioxiddal üzemelő kereskedelmi járatot.
Az első, újrahasznosított szén-dioxiddal levegőbe emelkedő gép nem is a legkisebbek, hanem rögtön a legnagyobbak közül való, hiszen a hétvégén a Virgin Atlantic színeiben egy Boeing 747-es Jumbo Jet indult Orlandóból a londoni Gatwick légikikötőbe. A Virgin csoport alapítója, az üzleti élet fenegyerekének számító Sir Richard Branson különleges, környezetkímélő lépéséhez egy acélműben keletkező káros gázokat alakítottak át sugárhajtású üzemanyaggá.
Ezáltal lett a légitársaság Orlandóból Gatwickre tartó VS16 számú járata az első olyan kereskedelmi járat, amelyet újrahasznosított hulladék szén-dioxidból nyert üzemanyag hajtott. Felhasználva az amerikai, de főként Kínában tevékenykedő startup, a LanzaTech technológiáját, amivel a cég az ipari acélgyártásból és más nehézipari folyamatokból származó hulladék ipari gázok újrahasznosításával képes akár a repülőgépek számára is használható üzemanyagot előállítani.
Branson ennek kapcsán a brit kormány elkötelezettségét sürgette az úttörő technológia nagy-britanniai bevezetésére. Mondván: itt a lehetőség arra, hogy Nagy-Britanniában évente közel 500 millió liter olyan repülőgép üzemanyagot állítsanak elő, amivel a Virgin Atlantic minden járata üzemelhetne, és ami közel egymillió tonna szén-dioxid megtakarítást jelenthetne.
Nem véletlen, hogy ezek után – miként ezen a videón is látszik – a Virgin tulajdonosa büszkén kalauzolta a Londonba érkező, úttörő járatot.