Mercedes-Benz: a robotizációban is első az ember

Christian  Wolff igazgató a Kecskemétre hozott csúcstechnológiáról

A robotizációt az ember és a gép együttműködésének tekintik a viláhírű Mercedes-Benz  gyáraiban, ahol mindig az ember áll a középpontban, nyilatkozta Christian  Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, aki a nemrég megkezdett második magyarországi, csúcstechnológiát befogadó gyár építése apropóján beszélt a cégcsoport első full-flex gyáráról, a kecskeméti Factory 56 üzemről, amely a cég világméretű hálózatának első rugalmas és zöld termelési megoldásait alkalmazó egysége lesz.

Kecskeméten létesül a Mercedes-Benz Cars első full-flex gyára, itt rugalmasan, egyazon gyártósoron lesznek előállíthatók a legkülönbözőbb jármű modellek a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinokon át a különböző meghajtással rendelkező járművekig, az elektromos autókat is beleértve.

Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója

A beruházás kezdetével egy időben elkezdődött a munkaerő toborzása, annak ellenére, hogy a termelés várhatóan mintegy két év múlva, 2020-ban indul. Igaz, először a már a cégnél dolgozó munkatársakból választanak a különböző járműtechnikájú és meghajtású rugalmas termelési rendszerhez dolgozókat. A tervezett 2500 „kívülről, de a megyéből jövő” új munkatárssal számol összességében.
A nagynértékű robitizációról szólva az igazgató, Christian  Wolff, azt is elmondta: jelenleg 700 gyártórobot működik az üzemben. A robotok árurakodásban szállítják a megfelelő főleg nagy súlyú és méretű alkatrészeket időben az egyes munkafázisokhoz. Azonban robotizációt azt az ember és a gép együttműködésének tekintik, ahol mindig az ember áll a középpontban.

A gyártott autók számát nézve  tavaly 190.000 autó készült Kecskeméten, úgy, hogy egyre csökken az egy járműre előállított széndioxid kibocsátást 80%-al tervezik csökkenteni. A hulladék mennyiséget pedig mindössze néhány grammnyira autóként. Jelenleg a beszállítók 50%-a Magyarországon működik. Ha nem is feltétlenül magyar cégről van szó, ez az arány jónak tekinthető.

A K+F szektor még teljesen Németországban működik, ennek Kecskemétre telepítését egyelőre nem tervezik. Noha a németországi Immendingenben már folyik annak a tesztpályának és technológiai központnak az építése, ahol a tervek szerint háromszázan dolgoznak majd a vállalat számára, a Mercedes-Benz is üdvözli a zalaegerszegi magyar tesztpálya megépítését, mivel a próbapályák kapacitása világszerte nagyon korlátozott – mondta egyebek mellet a magyar gépjárműgyártók és beszállítók lapjának, az Autopronak.

A megye, valamint Kecskemét kapcsolatát a gyárral intenzívnek és jónak nevezte az igazgató. Számos szociális programból veszi ki részét az üzem, példaként a karácsonyi ételosztást, autó ajándékozást, a védőnői szolgálat támogatását emelte ki Christian Wolff.
Mint mondta: 2018 szeptemberétől várja tanulóit a gyár saját képzési központja  a Mercedes-Benz Academy, amely 250 fiatalnak nyújt majd lehetőséget gyakorlati képzésre, amelynek működését – anyagiakkal is – segíti  a Nemzetgazdasági Minisztérium.