Minden területen megőrizte pozícióit itthon a VW csoport

2018-ban a Volkswagen csoport pozícióit megőrizve, 37 ezer új autót értékesít Magyarországon – fejtette ki évértékelő beszélgetésen Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Eredményes, nehéz, emlékezetes évként fejezzük be 2018-at – értékelt Eppel János a Volkswagen konszern márkáit – Audi, Volkswagen, Skoda, Seat – forgalmazó Porseche Hungaria vezetője. Szavai szerint a külső körülmények, a magyar gazdaság teljesítménye, a fogyasztás, az autópiac dinamikusan fejlődött, a pozitív környezetben pedig a magyar autópiac éves szinten 15-16 százalékkal bővül a forgalomba helyezések tekintetében. Ez lesz az egyik legdinamikusabban növekvő szektor a magyar gazdaságban: 131 ezer személyautó forgalomba helyezését prognosztizáljuk az év végéig, a teljes piacon – tette hozzá.

Eppel János, a Porsche Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója Fotó: AzÜzlet.hu
Eppel János

A cégvezető kifejtette: a Volkswagen csoport márkáival a Porsche Hungária is növekedni tudott 5-6 százalékkal. A kérdésre, hogy miért nem a piaccal együtt növekedtek, azt a választ adta: olyan szegmensekben nőtt a piac, ahol a csoport márkái nem annyira erősek, illetve a Volkswagent a többi márkánál erősebben érintette a  gépkocsik károsanyag-kibocsátásával és üzemanyag-fogyasztásával kapcsolatos új tesztkód-rendszerre (WLTP) való átállás.

Nem használt az sem, hogy a dízelüzemű autókkal kapcsolatos kommunikációs légkörben – az egész autógyártás számára hátrányosan – gyakran nem az objektívitás és a  szakszerűség dominált.

Ráadásul a normál üzleti tevékenység mellett olyan extra kihívások kötötték le a szervezet erőforrásait, mint a személyes adatok védelméről szóló új szabályozás, illetve a két év múlva életbe lépő új kereskedői szerződések kialakítása, amelyek már leképezik az új trendeket. Igazodva a személyes adatok védelme mellett, a megváltozott fogyasztói magatartás, a digitalizáció és a  konnektivitás, valamint az új meghajtású gépjárművekkel – és szervizelésükkel – kapcsolatos kihívásokhoz  Ez a munka már csak azért is izgalmas, mert a jövőbeni trendek egy része ma még nem is látható, prognosztizálható – fűzte hozzá.

A cégvezető szerint a legális piac védelme, a szürke és fekete gazdaság háttérbe szorítása   szempontjából fontos jogszabályok születtek idén: a járműtörténeti nyilvántartás és az importautók piacának ellenőrzése a fogyasztók érdekeit is védi.

Az idei eredménnyel kapcsolatban Eppel jános kifejtette: miközben a Porsche Hungária idei forgalma eléri a 330 milliárd forintot, a Volkswagen csoport márkáit forgalmazó márkakereskedések – a 2017-es 35 ezer után -, idén közel 37 ezer gépkocsit értékesítenek.

Mindegyik márka jól teljesített, mindegyik márka meg tudta őrizni piaci pozícióját, emellett a Skoda a forgalomba helyezésben a második helyet érte el, a Volkswagen is növelte a kiszállításait, a SEAT pedig a SUV kategóriákban tudott teret hódítani a privát vásárlóknál.