Német lap: beszállna az akkumulátorgyártásba a Volkswagen csoport

Az e-autók fejlesztéséhez az erőforrás gyártásához és kikisérletezéséhez európai összefogásra van szükség a VW szerint

Egy dél-koreai céggel összefogva beszállna az elektromos meghajtású autókban használt akkumulátorok gyártásába a német Volkswagen csoport (VW).

Az autógyártás legnagyobb európai szereplője a tervek szerint az SK Innovation nevű dél-koreai céggel szövetkezne, amely a harmadik számú akkumulátorgyártó a távol-keleti országban. A két vállalat Európában építene akkumulátorgyártó üzemeket.

A VW még nem zárta le a tárgyalásokat a kiszemelt partnerrel, és még nem hozott végleges döntést az ügyben, amely novemberben kerülhet a felügyelőbizottság elé  – írta a Manager Magazin című német lap. Hozzátették, hogy a VW eddig két másik dél-koreai gyártótól, az LG Chemtől és a Samsungtól vásárolt akkumulátorokat.

A VW hivatalosan nem kommentálta az értesülést. Német hírportálok beszámolói szerint a társaság köreiben nem hivatalosan azt mondják, hogy még vizsgálják a partneri együttműködés lehetséges formáit több stratégiai területen, így az akkumulátorgyártásban is.

A VW-nak a következő években jelentősen emelnie kell az elektromos meghajtású kocsik arányát gyártmányai között, hogy megfeleljen a megszigorított klímavédelmi előírásoknak, ezért egyre több akkumulátorra lesz szüksége.

A társaság vezérigazgatója, Herbert Diess a közelmúltban európai szintű összefogást sürgetett azzal a céllal, hogy enyhítsék a függőséget a piacot uraló ázsiai akkumulátorgyártóktól. Ezt a javaslatot a szövetségi kormány is támogatja.

Korábbi sajtóértesülések szerint az ügy halad előre, és novemberben bemutathatják az első terveket arról, hogy miként lehetne megszervezni egy európai ipari konzorciumot – vállalatok közötti szövetséget – az akkumulátorgyártásra. A német szövetségi kormány egymilliárd euró támogatást is kilátásba helyezett erre a célra.

A VW a szén-dioxid kvóták erőltetett ütemű visszafogása okán a VW csoport már korábban is jelezte, hogy  nagy visszaesés várható, mert az autógyárakban munkanélküliséget hoz a politikai döntés, ha sürgős lépéseket nem tesznek az alternatív erőforrások kifejlesztésére. (Erről szóló beszámolónkat itt éri el.)

A VW a tervek szerint 2019-től gyártja majd első tisztán elektromos hajtású modelljét, az I.D. elnevezésű modellcsalád első tagját, és 2025-ig évi hárommillióra emeli az értékesített elektromos hajtású gyártmányok számát.

A csoporthoz tartozik a névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda, a Seat, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini és a Porsche autómárka, valamint a Ducati sportmotorkerékpár, és saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.

A Mercedes is ázsiai partnert keres. A másik nagy német cég üzleti stratégiájáról nemrégiben  olvashattak  AzÜzlet.hu-n. Mint beszámoltunk róla, kínai gyártókkal kezdett tárgyalásokat a német autóipari óriás.