Magyar okosvízzel támad a Coca-Cola

Közel 1,8 milliárd forintos beruházással bővítette zalaszentgróti gyártókapacitását a Coca-Cola HBC Magyarország, amely egy új prémium termék, a külföldi piacokra is szánt “okosvíz”, a Smart Water palackozását kezdte meg hazánkban.

Az USA-ban és Nagy-Britanniában már piacvezető prémium márkának számító, úgynevezett okosvíz különleges ízét az adja, hogy – esetünkben a zalaszentgróti ásványvízből -, egy felhőképződést utánzó gyártási folyamat eredményeként születik meg a különlegesen tiszta és friss ízű, hozzáadott elektrolitokat tartalmazó szénsavmentes víz. Ezt a technológiát korábban Európában eddig csak Nagy-Britanniában és Hollandiában alkalmazták.

Zalaszetgrótról a magyar polcok mellett elsőként Olaszország, Ausztria, Oroszország, Csehország, Szlovákia, Szerbia, Horvátország és Írország üzleteibe jut el az új víz, amiből Magyarország legnagyobb üdítőital-gyártója a elkövetkező években – további bővítés eredményeként – évi százmillió palack előállításával számol.  A Smart Watert is előállító Coca-Cola HBC Magyarország az elmúlt évek folyamatos beruházásainak eredményeként megháromszorozta exportját: már Európa 26 országába szállít üdítőitalokat, gyümölcsleveket és ásványvizeket.  Anyacége, a világ legnagyobb üdítőital-gyártója tavaly 35 milliárd 410 millió dollár nettó működési bevételt ért el. Nyeresége 1 milliárd 248 millió dollár, részvényenként 29 cent volt.