A bónusz piac idén is száguld

A magyarországi internetes kuponos kereskedelem 2010-ben indult,  következő évben már több mint 130 kuponos weboldal működött, idén az induló közvetített forgalom megnégyszereződött. A legnagyobb verseny az utazási szolgáltatások területén mutatkozik.

A teljes online bónuszos-kuponos piac közvetített forgalma az indulás utáni első teljes évben, 2011-ben 3,5 milliárd forint volt, 2014-ben elérte a 10,2 milliárdot, és idén várhatóan mintegy 13 milliárd forint lesz.

A Bónusz Brigád az indulása utáni első teljes évben, 2011-ben 1 milliárd forint forgalmat ért el, 2014-ben 2,7 milliárd forintot, míg idén várhatóan több mint 4 milliárd forint lesz a forgalma.

Az első 4-5 évben a piac 50-90 százalékos, ma a 60 százalék alatti engedményt kínált. Elsősorban azért, mert a 2008-as válságot követően  a vevők a kedvezményt,  napjainkban már a minőség és a különlegesség is erősen számít. Így a 60 százaléknál nagyobb kedvezmény már inkább ijesztő, mint vonzó – közölte Kaprinay Zoltán ügyvezető.

Változott a vásárlók korösszetétele is. A 25-49 évesek látogatták a kuponos oldalakat kezdetben, addig mára 10 százalék körülire nőtt a 18-24 évesek aránya, illetve 20 százalékot tesz ki az 50 év fölöttieké.

A GKI Digital adatai szerint azoknak a magyaroknak száma, akik legalább egyszer már vásároltak interneten, eléri a 3,5 milliót. Ebből 1,8 milliónyian már kerestek fel kuponos oldalt is, ahol regisztráltak, de nem mindegyikük vásárolt. A Bónusz Brigád felületein eddig 1,5 milliónyian regisztráltak és 600 ezren vásároltak.

A vásárlás gyakorisága változó, terméket hetente vesznek az emberek, szolgáltatást 1-2-4 havonta, utazást pedig fél, egy évente. A magyarországi vásárlók kétharmada nő, és ez világszerte így van – közölték. A vevők a bónuszok 27 százalékát ajándékba veszik.

A magyarországi internetes kuponos kereskedelem 2010-ben indult a Bónusz Brigád megalapításával és piacra lépésével. A következő évben már több mint 130 kuponos weboldal működött az országban, hasonló megjelenéssel és tartalommal. Napjainkban sok speciális, csak egy-egy termékre vagy szolgáltatásra fókuszáló kuponos oldal van. A legnagyobb piaci verseny az utazási szolgáltatások területén mutatkozik – adta hírül az MTI.