Viszik a Pepsit, robban az új adrenalinbomba

Felpezsdül a hazai energia- és üdítőital-piac: előbbin új szereplő lép színre, utóbbin egy világmárka-érdekeltség vált tulajdonost.

Saját fejlesztésű energiaitalt visz piacra a Skybaby SD Kft., amely a 250 millió forintos fejlesztés után gyártóüzemet is létesít. A társaság szerint a gyár tervei már elkészültek, az alapkövet várhatóan a nyáron lerakják egy közép-magyarországi helyszínen, addig több telephelyen gyártják az új energiaitalt.

Magyarország mellett további ötven országban kezdik el a forgalmazást júniusban, és nemzetközi vásárokon is bemutatják a terméket. Az idén 5-10 millió, 5 éven belül pedig 50 millió doboz ital értékesítésével számol a Skybaby SD Kft.

A termék ötlete Balogh Leventétől, a Szentkirályi Ásványvíz  Kft. alapítójától származik. A recepten két évig dolgoztak. Az eredmény – állítják – eltér más energiaitaloktól: az italok tartósítószer-mentesek és vitamint is tartalmaznak, cukortartalmuk pedig alacsonyabb.

Közben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta a Karlovarské minerální vody (KMV) számára az amerikai PepsiCo magyar leányvállalatának felvásárlását – olvasható a KMV és a tulajdonában lévő Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. közös közleményében. A tranzakciót a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. valósítja meg, amelynek egyik tulajdonosa a KMV, a másik pedig a Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. elnöke, Balogh Levente.

A Karlovarské minerální vody januárban jelentette be, hogy a versenyhivatalok jóváhagyását követően felvásárolja a PepsiCo magyar, cseh és szlovák érdekeltségeit, illetve a PepsiCo üdítők és élelmiszertermékek kizárólagos forgalmazója és a franchise jogok birtokosa lesz. (MTI)