Hirdetés
Kezdőlap Autó Volkswagen Crash Fest: az elektromosság és az alumínium is biztonságot hoz
No menu items!

Volkswagen Crash Fest: az elektromosság és az alumínium is biztonságot hoz

A modellek formavilágán még kevésbé látszik, de az elektromos autók megjelenése nagyban megváltoztatja az autógyártást. A biztonság miatt azonban nem kell aggódni, a kocsik felépítésének szabadsága ugyanis drasztikusan javítja az ütközésbiztonságot.

Ahogy a budapesti Volkswagen Crash Festen fogalmaztak: csendes forradalom zajlik a járműgyártásban. A motorok károsanyag-kibocsátásának drasztikus csökkentésére tett lépések mellett ugyanis – az autók súlyának könnyítését is célozva – a járművek felépítése és a karosszériagyártás is teljesen átalakul. Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból egyaránt óriási előrelépést jelent ugyanis a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok alkalmazása, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű használata.

A jövő szabadságot hoz a tervezésbe

A Volkswagen Touareg hátsó szélvédője

Az egyre inkább elfogadottá váló elektromos autók ráadásul nem csak zéró kibocsátásuk okán jelenthetik az autózás jövőjét, hanem azért is, mert a kocsik teljes felépítésének szabadsága, a hajtáslánc elhelyezésének rugalmassága is alapvetően eltér a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekétől. Ráadásként drasztikusan javítva ezzel az autók ütközésbiztonságát.

A méretgazdaságosságot és a tervezést hatékonyabbá tevő, a korábbinál sokkal biztonságosabb karosszériaplatformok megjelenése a tervezők szabadságfokát is jelentősen megnöveli. Ami például a járműkonstrukciók kialakítása során, a méret-tengelytáv megváltoztatásában is megmutatkozik. Ez a szabadság ráadásul az elektromos autók megjelenésével csak tovább növekszik. Ezeknél a konstrukcióknál mindössze a négy kerék helye adott, minden más alkatrész elhelyezése szabadon választható. Nincsen üzemanyag-tartály és üzemanyag-vezeték, nincs bonyolult, nagy helyigényű hajtáslánc. Sokkal szabadabban és logikusabban tervezhető az ilyen autó, ezáltal optimális a helykihasználás és az új szerkezeti elemek alkalmazásával a passzív és aktív biztonság is tovább javítható.

Ebben az új korszakban már nemcsak a nagy szilárdságú acélok alkalmazására támaszkodhat az autóipar, hanem megjelentek a kombinált karosszériastruktúrák is. Ennek egyik legújabb példája az új Volkswagen Touareg, amelynél a teljes karosszérián belül az alumínium alkatrészek aránya eléri az 50 százalékot, miközben a nagy szilárdságú acél tovább erősíti a karosszériát. Így könnyebbé válik a jármű, miközben jelentősen nő a karosszériaelemek szilárdsága.

A VW konszern az első alumíniumkarosszériás Audi A8 gyártásának megindítása óta eltelt 20 évben pedig olyan mértékű technológiai tudásra tett szert, hogy ma már nagy tömegben lehetővé vált az alumíniumkarosszériás járművek gyártása, amihez a megfelelő javítási technológia, struktúra és tudás is létrejött a márkaszervíz-hálózatban.

Könnyű, de vannak kihívások

Lecsupaszított VW kaszni

Mert miközben az új technológiával jó minőségben gyártott könnyű és mégis szilárd karosszériák, valamint a hozzájuk társuló műszaki megoldások új fejezetet nyitottak az autógyártásban, ezeket a kocsikat már csak speciális szakismeret és technológia alkalmazásával kell javítani – figyelmeztetett Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervizértékesítési igazgatója. Hozzátéve: miközben a nagyszilárdságú acél és az alumínium megfelelő kombinációja adja azt a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos eredményre képes, a speciális karosszériaelemeknek nem csak előnyei, hanem hátrányai is lehetnek a szervizelés során. Ennek veszélyét pedig csak a szigorú gyári technológiai előírások betartásával lehet kivédeni.

A szakember szerint az ilyen karosszériák javításához nem véletlenül van szükség különleges felkészültségre és technológiára, amiért az ehhez szükséges beavatkozásokat kifejezetten ajánlott valamelyik márkaszervizben elvégezni. Az alumínium csiszolása során például olyan finompor keletkezik, amely a levegővel és acélporral keveredve robbanóképes elegyet alkothat. De az acél-alumíniumkötések kialakítása is legalább akkora figyelmet kíván, mert a kétféle fém nem megfelelő rögzítése miatt korrózió is kialakulhat.

A padlóakkumulátor meglepetése

A Volkswagen Touareg utastere

Ugyanakkor az újdonságok sorát gyarapítja az is, hogy az elektromos autók sorozatgyártásánál az úgynevezett MEB-platformmal a Volkswagennél is sokkal rugalmasabbá válik a járműtervezés. Megnyitva az utat az új karosszériastruktúrák széleskörű alkalmazása előtt. Ennek eredményeként kevesebb az alkatrész, így megbízhatóbbá válik a jármű és jóval kisebb a karbantartási igénye is.

Ami pedig minden kételyt eloszlat: a nagyfeszültségű akkumulátor fenéklemezre helyezésével ugyan az autó nehezebbé válik, de a jármű stabilitása ugyanolyan marad, mint a belső égésű motoros változatoké. Sőt a jármű ugyanazokat a törésteszti eredményeket is produkálja.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A kormány felszólítása az üzemanyag-kereskedőkhöz

A kormány a családok védelme érdekben újra nyomatékosan kér minden üzemanyag-kereskedőt, hogy a régiós árakat a lehető legrövidebb időn belül érjék el

A magyarok 15 százaléka keres külföldön állást

Globálisan 33 százalék, Magyarországon 37 százalék a maradás okaként a szülőhazájához való erős kötődést említette,.

Létrejön a közvetlen légi összeköttetés egy hetedik kínai nagyvárossal is Budapestről

Mindössze előző nap jelentették be, hogy idén nyártól Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről, nem sokkal korábban pedig a járatindítást Kuangcsouba.

A versenyképesség egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

A magyar gazdaság versenyképességének egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése
Hirdetés

Hírek

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön

Pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden az OTP-részvények ára 670 forinttal, 3,79 százalékkal 17 030 forintra esett, forgalmuk 8,5 milliárd forintot tett ki.

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására esett a BUX

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására, magas forgalom mellett, elsősorban az OTP, valamint a Richter és a Mol gyengülése miatt esett a BUX-index.

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

BÉT – Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt pénteken.
Hirdetés

Gazdaság

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.

Felmérik a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A MiCA és az FTR révén Európa-szerte felügyelt, szabályozott keretek között működő nemzeti kriptopiacok alakulhatnak ki.

Az emberek már kevésbé félnek a kriptovalutától, pedig van miért

Egyes elemzők a bitcoin közelmúltbeli 70 000 dollár feletti emelkedését annak jeleként értékelik, hogy a befektetők nem foglalkoznak a hivatalos figyelmeztetésekkel.