Hirdetés
Kezdőlap Hirdetés Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?
No menu items!

Mikor van szükség digitális marketingügynökségre?

Ha a folyamatosan gyorsuló online versenyben egy vállalkozó érvényesülni szeretne, marketingügynökség segítségével érheti el a céljait. Milyen jelek utalnak rá, hogy itt az ideje kiszervezni és az online marketingben jártas szakemberekre bízni a feladatokat? Milyen előnyökkel és hátrányokkal járhat, ha saját csapat vagy ügynökség kapja a munkát? Mutatjuk!

Mik az intő jelek, hogy érdemes kiszervezni a marketinggel kapcsolatos feladatokat?

A versenytársak leköröznek az online színtéren

Napjainkban a PPC hirdetések és a keresőoptimalizálás terén is hatalmas versenyt vívnak a vállalkozások. Ha egy cég elől a konkurencia jobban elkészített hirdetései elviszik a kattintásokat, vagy éppen a Google keresőben nem sikerül előnyös organikus pozíciókat megszerezni, az már pontosan jelzi, hogy itt az ideje valódi szakértőket bevonni az online marketing területén.

Stagnál a forgalom

Ha egy termék vagy szolgáltatás ugyan keresett a piacon, és az ügyfélszolgálat, illetve a sales csapat is magabiztosan teszi a dolgát, de mégsem növekszik a forgalom, annak hátterében minden bizonnyal a gyenge marketing áll. Ilyenkor pedig nem szabad tétlenkedni, hanem célszerű ajánlatokat kérni a különböző digitális marketingügynökségektől, hogy a hatékony munka megkezdésével végre ismét felfelé íveljenek a forgalmi mutatók.

Nem készülnek el a marketing projektek

A sikeres online marketing rengeteg időt igényel, hiszen stratégiát kell készíteni, majd a gyakorlatban is el kell végezni a feladatokat. Nem csoda, hogy az ezernyi napi teendő ellátása miatt végül gyakran a marketing issza meg a túlterheltség levét, és soha nem készülnek el időben a feladatok. Az ügynökségek azonban csakis erre fókuszálnak, így a marketing kiszervezésével soha többé nem kell aggódni a határidők miatt.

Nincs meg a házon belüli szaktudás

Az online marketing szerteágazó területe miatt szinte minden feladatra külön szakembert ajánlott alkalmazni. Ugyanis csak nagyon kevesen képesek egyszerre lefedni például a PPC hirdetéskezelést és a közösségi média menedzsmentet, illetve a SEO-t is. Ha az in-house csapat nem rendelkezik kellő szaktudással, mindenképpen tanácsos külsős segítséget kérni.

Nem konzisztensek a marketing folyamatok

A marketing csakis akkor sikeres, ha mögötte precíz tervezés és előre bejáratott munkamenet áll. Számos cég esik abba a hibába, hogy mindent kipróbál egy kicsit, és vaktában lövöldözik a hirdetéseivel és tartalmaival, az eredmények pedig természetesen elmaradnak. A marketinggel foglalkozó ügynökségek viszont rendszerszinten átlátják a folyamatokat, így céltudatosan, lépésről lépésre hozzák az eredményeket.

Ugyan szükség lenne marketing csapatra, de nincs rá költségvetés

Ilyenkor segíthet az ügynökség, akik ugyan nem fognak heti 40 órában szorosan együtt dolgozni a céggel, de költséghatékonyabban végzik el a munkát, mintha belsős csapat kiépítésére kerülne sor.

Sajat csapat vagy ügynökség – melyiket célszerű választani?

Íme a legfontosabb előnyök és hátrányok mindkét döntés esetében!

Saját csapat

Előnyei

  • Nagyobb kontroll és fókusz. Ha minden folyamatot A–tól Z-ig kézben szeretnél tartani, akkor az in-house csapat jelenti a megoldást. Így még a legkisebb részletek is házon belül módosíthatók, illetve ellenőrizhetők a vezetőség által.
  • A belsős munkatársak jobban azonosulnak a branddel. A saját alkalmazottak motiváltabbak lehetnek a cég sikerében, és extra energiát fektethetnek a feladatokba. Szakértelem hiányában viszont vajmi kevés a kicsattanó motiváció, hiszen eredményeket alig fog hozni a munka.

Hátránya

  • Sok esetben drágább és több energiát igényel. Heti 30-40 órában alkalmazni egy csapatot igencsak költséges lehet, ráadásul sokkal több időt igényel a koordinálásuk. Számos cég pedig nem engedheti meg magának ezt a többletköltséget és extra munkaidőt.
  • Lemorzsolódás esetén új szakembert kell találni. Ha valaki elhagyja a céget, új munkaerőt kell keresni a helyére, akit nagy valószínűséggel be is kell tanítani a munkafolyamatokra. Az ideális jelölt megtalálása és az onboarding pedig szintén időigényes tevékenységek.

Ügynökség

Előnyei

  • Biztosított a szakértelem. Az ügynökségek profikkal dolgoznak, és minden szükséges szoftverrel rendelkeznek a munka hatékony elvégzéséhez. Így egy percig sem kell aggódni amiatt, hogy a marketing feladatokat amatőrökre bízná a cég.
  • Gyorsabban megtérül a befektetés. A céltudatosságnak, illetve a szakképzett munkaerőnek és a szükséges marketing eszközök birtoklásának köszönhetően a befektetés rövidebb idő alatt megtérül, mintha a nulláról kellene felépíteni és menedzselni egy belsős csapatot.
  • Folyamatosan elérhető. Egy ügynökség nem megy szabadságra, és nem is mond fel. Mivel ugyanarra a pozícióra több elérhető emberrel is rendelkezik, így sosem fognak késni a projektek, ha valaki éppen lebetegszik vagy szabadságra megy.
  • Olcsóbb, mint egy in-house csapat fenntartása. A digitális marketingügynökség munkatársai nem dolgoznak teljes munkaidőben, és nincsenek napi szintű együttműködésben a vállalkozásokkal, éppen ezért a külsős munkaerőknek való kiszervezés költséghatékonyabb választás, mintha a cégen belül üzemeltetne egy csapatot a vezetőség.

Hátránya

  • Kevésbé kontrollálható az együttműködés. Az ügynökség munkájába kevesebb beleszólási lehetősége nyílik a vállalkozásoknak, hiszen a saját módszereik alapján, a saját munkamenetüket követve dolgoznak. Ennek ellenére ez előnyt is jelent, ugyanis mindenki pontosan tudja a dolgát, és nem igényel útmutatást a projektek levezénylése.

Digitális marketingügynökségre akkor van szükség, ha amatőr, házi próbálkozások helyett valódi profikra szeretnéd bízni a feladatok megvalósítását. Az ügynökségek ugyanis tapasztalt szakértőkkel dolgoznak, így legyen szó PPC kampányok készítéséről vagy keresőoptimalizálásról, a várt eredmények nem fognak elmaradni. Így mindenki azt csinálhatja, amiben igazán jó, és a projektek mindig időben el fognak készülni!

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

2030-ig megkétszereződik a geotermikus energia hazai felhasználása

Március elején nyílt meg a Svájci Alap forrásaiból finanszírozott 5,3 milliárd forintos felhívás egyebek mellett meglévő termálkutak korszerűsítésének vagy állami tulajdonban levő szénhidrogén-kutak termálkúttá alakításának támogatására

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Új otthonfelújítási támogatás: a szakértő szerint erre érdemes figyelni mindenkinek 

A törvényalkotói szándékkal ellentétben az akció meghirdetésének az elkövetkező egy-két hónapban negatív hatása lesz a piacra, mert a korábbi tapasztalatok azt mutatják, hogy ilyenkor még azok is kivárnak és nem vásárolnak, akiket nem is érint a kedvezmény.
Hirdetés

Hírek

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön

Pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden az OTP-részvények ára 670 forinttal, 3,79 százalékkal 17 030 forintra esett, forgalmuk 8,5 milliárd forintot tett ki.

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására esett a BUX

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására, magas forgalom mellett, elsősorban az OTP, valamint a Richter és a Mol gyengülése miatt esett a BUX-index.

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

BÉT – Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt pénteken.

Az Amerikából érkezett kedvező makrogazdasági adat hatására csúcson a BUX

BUX 1027,91 pontos, 1,56 százalékos emelkedéssel, 66 839,15 ponton, történelmi csúcson zárt szerdán.
Hirdetés

Gazdaság

Az emberek már kevésbé félnek a kriptovalutától, pedig van miért

Egyes elemzők a bitcoin közelmúltbeli 70 000 dollár feletti emelkedését annak jeleként értékelik, hogy a befektetők nem foglalkoznak a hivatalos figyelmeztetésekkel.

Tovább nőtt a befektetési alapokban kezelt vagyon márciusban

A részvényalapokhoz 9,2 milliárdnyi tőke áramlott. Az árfolyammozgások tovább segítettek, így 4,8 százalékos növekedés történt a kategória vagyonában az elmúlt hónapban.

Begyújtották a rakétát a nyugdíjpénztárak

A magán-nyugdíjpénztári alapok hasonlóan teljesítettek, mint az önkéntes pénztári portfóliók. A legkockázatosabb növekedési alapok árfolyama emelkedett a legnagyobb mértékben 2,7-5,1 százalék között.

Ami sok, az sok: Nagy Márton behívatta a Mol és a Magyar Ásványolaj Szövetség képviselőit

A tárcavezető a rendkívüli egyeztetésen megállapította, hogy Magyarországon az üzemanyagok ára a régiós átlagnál magasabb.