Hirdetés
Kezdőlap Mozaik Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?
No menu items!

Navigátor háztól-házig: egy app segít. Idegenforgalmi óriás születik?

A Go-Euro forradalmasíthatja az utazástervezést. Az ígéretes start-up alapításához véletlenek sorozata vezetett: egy fiatalember Európában turistáskodott, és találkozott egy hiánnyal, amire megoldást keresett. Úgy tűnik, megtalálta.

Az 5 éve alapított berlini start-up, a Go-Euro célja az utazástervezés megkönnyítése. Az új weblap, illetve applikáció mindent egyesít, ami közösségi közlekedés: menetrendek, árak, útvonaltervezés, árösszehasonlítás és jegyvásárlás.

Naren Shaam Azüzlet.hu Forrás: skift.com
Naran Shaam

Naran Shaam nem tartja magát különösebben vállalkozó szelleműnek. Az Indiában felnőtt, Amerikában egyetemet végzett fiatalember hátizsákos turistaként érkezett Európába 2012-ben. „Bárhová el tudtam jutni kocsi nélkül. Ilyet korábban sehol a világon nem tapasztaltam.

Le voltam nyűgözve” – meséli az Go-Euro berlini központjában a Süddeutsche Zeitung újságírójának. „Viszont sokszor lehetetlen volt a neten megtalálni a menetrendeket, hova tovább, jegyet venni.” Melyik busz megy Nápolyból Positanóba?

El lehet-e jutni vonattal Madridból Berlinbe? Van-e app-je a prágai tömegközlekedési vállalatnak? Életszerű kérések, de a Google se tudta a választ! „Sosem volt szakmai kapcsolatom az idegenforgalommal – folytatja. „Láttam egy problémát, amire szerintem kézenfekvő volt a megoldás: egy honlap minden információval, ami tömegközlekedés.”

Diadalív Párizs Azüzlet.huEgyszerűen hangzik, de nehéz megvalósítani. Ugyanis csak a repülőjáratoknak van nemzetközileg standardizált azonosítószámuk, illetve a légitársaságoknak internacionális regiszterük. Vonatnál és különösen busznál a szolgálatokat is nehéz összeszedni. A sok ezer menetrendről és az árakról nem is beszélve.

Shaam fantáziát látott az ötletében. Feladta biztos New York-i állását, barátait, addigi életét és Európába költözött. London, Berlin és Stockholm között ingázott. A legtöbb érv a német főváros mellett szólt.

Hosszú út a célig

A Go-Euro lépésről-lépésre bővült. Először csak a menetrendeket lehetett elérni. Aztán felkerültek az árak, amelyeket a kereső össze is hasonlított. Egy ideje már jegyet is lehet venni vonatra, buszra, repülőre és minden más tömegközlekedési eszközre. Megvalósult Shaam célja: utazás háztól-házig egyetlen oldal segítségével.

Az első befektetők barátok, ismerősök voltak. Aztán felfedezték a Go-Eurot a Szilícium-völgy legjobb szimatú befektetői és a svéd Kinnevik is. Utóbbi az a befektetési cég, amely a 2017-ben már 15 ezer embert foglakoztató és 4,5 milliárd euró bevételt elérő online divatházban, a Zalandoban az alíptás pillanatában is fantáziát látott. A Go-Euroba 50 millió eurót invesztált. A cég vezetője, Cristina Stenbeck tanácsadóként is jelen van az utazási start-upnál.

A Go-Euro az új Booking?

Sokan Európa legígéretesebb start-upjának tartják és egy új Booking.com-ot látnak a Go-Euroban. Ezt bizonyítja, hogy a tőkéje már eléri a 300 millió eurót, 300 embert foglalkoztat, 800 szolgáltatóval van megállapodása. Többek között a német, olasz és francia vasúttal, valamennyi Európában aktív  légitársasággal, valamint a nagy távolsági buszos cégekkel, így a Flixbusszal és az Eurolinesszal is.

A 20 éve, Amszterdamban alapított Booking neve egyet jelent a szállásfoglalással. Hasonló a két cég koncepciója: a közvetítésért százalékot kapnak a közlekedési szolgáltatóktól, illetve a szállásadóktól. A Go-Euronál persze még csak állom a 10-15%, amit a Booking gombol le. Megteheti, mert napi 1,5 millióan foglalnak nála; piaci részesedése 67%.

A Go-Euro ugyan gyorsan nő, de még mindig viszonylag kevesen ismerik. Pedig már 17 európai nyelven és kínaiul is elérhető. A goeuro.hu kifejezetten a magyarokhoz szól.

Nem a Go-Euro az egy felületen, amely minél több tömegközlekedési szolgáltatást próbál elérhetővé tenni. Hasonló a német vasúttársasághoz, a Deutsche Bahnhoz tartozó Qixxit és a Daimler alapította Moovel koncepciója is. A Daimler leginkább a Mercedes gyártójaként ismert. A stuttgarti konszernnél az individuális közlekedés visszaszorulását prognosztizálja. Ezért jelen akar lenni a jövő mobilitásának új területein, mint a car sharing és az önvezető taxi.

Szemben a Moovellel és a Qixxittel a Booking nem konkurencia a Go-Euro számára. Épp ellenkezőleg, együttműködnek. Az amszterdami és a berlini cég szolgáltatásai kiegészítik egymást. A Go-Euron keresgélve a felugró ablakokon a Booking kínál az úticélhoz igazodó szállást.

Az ígéret és a Go-Euro próbája

Ne hagyjuk nyitva az alapító által példaként feltett kérdéseket! Lássuk, tényleg segít-e a Go-Euro?

A Madrid-Berlin utat a goeuro.de szerint nem lehet megtenni vonattal. Viszont az oldal több busz- és repülőjáratot is kínál viszonylag jó áron.

Nápolyból Positanóba csak egy magánbusztársaság menetrendjét ismeri a Go-Euro. A buszok ráadásul ritkán és csak a reptérről indulnak. A jóval olcsóbb regionális tömegközlekedési vállalat, a Sita menetrendjét nem ismeri a honlap.

A magyar változaton a Debrecen-Positano viszonylatra keresve csak annyit tudunk meg, hogy az alföldi város repteréről átszállással el lehet jutni Nápolyba. Borsos áron jegyet is vihetünk.

Némi keresgélés után rájövünk, hogy a goeuro.hu csak légi összeköttetéseket kínál. Vonat és busz csak a brit, a francia, a lengyel, a német, a spanyol és a Benelux államokat megszólító változatokban szerepel.

Van még hova fejlődni

Ezt Shaam is tudja. „Az idegenforgalomban sem megy másként, mint az autóiparban. Először meg kell tervezni a kocsit, utána gyárat kell építeni, el kell indítani a termelést, létre kell hozni a kereskedői hálózatot, meg kell találni a potenciális ügyfeleket. Mindehhez idő kell. A nyereség csak ezután jön” – magyarázza. A Süddeutsche Zeitungnak megvallja, hogy épp a folyamatos kihívásokat szereti a start-upos életben. Ezekből és tervekből is van bővel: betörés az ázsiai piacra, tőzsdére menetel. Az ötletgazdag egyelőre nem számol nyereséggel. Ezt még befektetői sem várják el.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

A versenyképesség egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

A magyar gazdaság versenyképességének egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

Az egyik futárcéggel erősít a másik

Az előző év azonos időszakához képest az elmúlt 1 évben a SAMEDAY 115 százalékos növekedést tapasztalt a határokon átnyúló szállítási szolgáltatásokat igénybe vevő online boltok számában.

Eljött amire a divatérzékenyek vártak Pesten

A budapesti nyitás jelentős mérföldkő a Primark globális terjeszkedési terveiben.

A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt

A nettó átlagkereset kedvezmények nélkül 402 600, a kedvezményeket figyelembe véve 417 100 forintot ért el, 14,0, illetve 13,8 százalékkal volt magasabb, mint 2023. februárban.
Hirdetés

Hírek

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön

Pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden az OTP-részvények ára 670 forinttal, 3,79 százalékkal 17 030 forintra esett, forgalmuk 8,5 milliárd forintot tett ki.

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására esett a BUX

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására, magas forgalom mellett, elsősorban az OTP, valamint a Richter és a Mol gyengülése miatt esett a BUX-index.

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

BÉT – Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt pénteken.
Hirdetés

Gazdaság

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.

Felmérik a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A MiCA és az FTR révén Európa-szerte felügyelt, szabályozott keretek között működő nemzeti kriptopiacok alakulhatnak ki.

Az emberek már kevésbé félnek a kriptovalutától, pedig van miért

Egyes elemzők a bitcoin közelmúltbeli 70 000 dollár feletti emelkedését annak jeleként értékelik, hogy a befektetők nem foglalkoznak a hivatalos figyelmeztetésekkel.