Hirdetés
Kezdőlap Autó Önvezető jármű - Áldás vagy átok?
No menu items!

Önvezető jármű – Áldás vagy átok?

Németországban a közlekedés felelős a CO2 kibocsátás 25%-áért. Ez körülbelül megfelel az európai átlagnak. Mindenki egyetért, hogy a mobilitásnak környezetbarátabbá kell válnia. Ebben sokan kulcsszerepet szánnak az autonóm vezetésnek, tehát az önjáró autóknak.

Az európai gyártók már az öreg kontinensen is gőzerővel tesztelnek. Nincs könnyű dolguk. A biztonsági előírások sokkal szigorúbbak, mint az USA-ban és Ázsiában. Európában vezető nélkül csak a tesztpályákon járhatnak az autók.

A német közlekedési miniszter Andreas Scheuer is meglátogatta a próbapályát

A VW-nél biztosak benne, hogy a belátható jövőben a járművek meghatározó része vezető nélkül rója majd az utakat. Várakozásuk szerint az áttörés a teherszállításban következik be először. Erről egy hamburgi, sajtónyilvános teszten beszélt a világ második legnagyobb autógyártója. Az eseményen a német közlekedési miniszter, Andreas Scheuer is beleült egy robotautóba.

A tesztpályán minden mindennel kommunikál: az autók egymással, a lámpákkal és a közlekedési táblákkal. Azonban a való világban tárgyak és élőlények sokaságára kell a robotautónak tekintettel lennie, amelyekkel nincs digitális kapcsolatban. Ezért lennének fontosan a közúti tesztek.

Hamburgban nem csak tesztelik, már használják is az önműködő járműveket. Igaz nem a közúton. A kikötő zárt területén robot teherautók is részt vesznek az áruszállításban.

Két év múlva az észak-német város ad otthont az ITS (World Congress on Intelligent Transport Systems) világkongresszusnak, az autonóm közlekedésben érintett cégek legnagyobb seregszemléjének. A tervek szerint akár 50 km/h sebesség mellett is biztonságosan közlekedő robottaxik fogják a résztvevőket szállítani.

A Volkswagen a teljesen automatizált vezetést teszteli Hamburgban a speciálisan felszerelt e-Golf segítségével

A VW leányvállalata, a Moia lesz a szolgáltató, amely a hamburgi ITS után a hagyományos taxipiacot is meg akarja hódítani. Az autógyártó a Moiával és carsharingre specializálódott leányvállalatával, a WeSharerrel együtt meghatározó szeletet akar a jövő mobilitásának tortájából.

A közlekedési miniszter nem érkezett üres kézzel Hamburgba. 29 milliárd eurós alap létrehozását jelentett be az autonóm közlekedéssel összefüggő kutatások támogatására. Az eseményen szintén jelen lévő hamburgi főpolgármester örül az állami forrásoknak.

Úgy látja az elektromos és önvezető járművek oldhatják meg a nagyvárosi közlekedési legnagyobb kihívását:

Tekintettel a metropoliszok folyamatosan növekvő lakosságszámára a jelenlegi életminőség fenntartása nagyobb közlekedési kapacitás és kisebb forgalom, valamint alacsonyabb káros anyag kibocsátás egyszeri biztosítása nélkül nem lehetséges.

Szakértők szkeptikusan nyilatkoznak arról, hogy az önvezető járművek terjedése forgalomcsökkenéshez vezetne. Sokan épp az ellenkezőjét prognosztizálják: Az autózásnak ez az új, komfortosabb módja sokakat visszaterelhet a buszról és a vonatról a saját autóba.

Magyarország is szeletet kér a fejlesztési tortából

2017-ben kezdték építeni és idén májusban adták át Európa egyik legmodernebb járműipari tesztpályáját Zalaegerszegen. A 250 hektáros ZalaZONE a hagyományos, a vezethetőségre és menetstabilitásra koncentráló járműdinamikai tesztpályákhoz képest a jövőben meghatározó járműtechnológiák, az elektromosság és önvezetés kutatására és tesztelésére is lehetőséget nyújt. Orbán Viktor az átadáson a következő évtized egyik legfontosabb autóipari fejlesztési, kutatási helyszínének nevezte a 45 milliárd forint kormánytámogatással épült ZalaZONE-t. A pálya 2020-ig tovább bővül. Összesen 4000 új munkahely fog létrejönni.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Megérkezett az új covid-alvariáns – itt a lopakodó omikron

Miközben a koronavírus omikron variánsa továbbra is megállíthatatlanul söpör végig a világon, a tudósok már az omikron egy új mutációját figyelik - írja az ABC News.

Londoni elemzők: tartja a januári kamatemelési ütemet az MNB

Londoni pénzügyi elemzők szerint a következő pár hónapban fenntartja a kedden váratlanul felgyorsított kamatemelési ütemet a Magyar Nemzeti Bank.

Uniós utazás. Februártól a védettségi igazolvány vagy egy teszt is elég

Az Európai Unió Tanácsa új ajánlást fogadott el a biztonságos és szabad utazás elősegítésére a koronavírus-járvány idején: eszerint a vonatkozó nemzeti intézkedéseket nem a regionális szintű járványhelyzet, hanem az egyes utazók egészségügyi állapotának figyelembevételével kell alkalmazni.

IMF: a vártnál gyengébb állapotban van a világgazdaság

A tavaly októberben vártnál 0,5 százalékponttal lassabban, 4,4 százalékkal nő idén a globális gazdaság a Nemzetközi Valutaalap (IMF) felülvizsgált prognózisa szerint. A szervezet a korábban vártnál gyorsabb inflációval és csaknem 12 százalékkal emelkedő olajárakkal is számol.

Hírek

Prémium Magyar Állampapír – magasabb kamatprémiummal

Már lehet jegyezni az újabb ötéves Prémium Magyar Állampapírt, a PMÁP-ot, amelynek kamatprémiuma 1,25 százalékról 1,5 százalékra emelkedett, éves kamata így eléri a 6,6 százalékot - jelentette be Varga Mihály pénzügyminiszer.

A fizikai dolgozók órabére 1400 forint fölé emelkedett

A fizikai munkát végző szak- és betanított munkások átlagos bruttó órabére 1441 forint volt tavaly a negyedik negyedévben, ez 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakában mért 1322 forinthoz képest - közölte a Trenkwalder és a Moore Hungary.

Így védhetők ki a téli munkavégzés veszélyei

Az átlagosnál hidegebb időjárás miatt fokozottan ügyelni kell a biztonságos munkavégzésre, a téli körülményekből fakadó egészségi ártalmak megelőzésére - hívta fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Az EU újabb pénzügyi támogatást nyújt Ukrajnának

Az Európai Unió új, sürgősségi kölcsönökből és támogatásokból álló pénzügyi támogatási csomagot nyújt Ukrajnának - jelentette be Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke.

Megalakult a közgazdasági társaság monetáris politikai szakosztálya

Megtartotta alakuló ülését a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) monetáris politikai szakosztálya. Ez már a huszonhetedik szakosztály a mintegy háromezer tagot számláló, idén 128 éves Magyar Közgazdasági Társaságon belül.

A hamis banán lesz az új szuperélelmiszer?

A tudósok szerint az enset, egy Etiópiában termő banánféle lehet az új szuperélelmiszer, és életmentő választ adhat az éghajlatváltozásra is - írta a BBC News.

Jön az időalapú BKK-jegy – két változatban

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatain használható időalapú jegyek bevezetéséről a jövő héten tárgyal a Fővárosi Közgyűlés. Kedvező határozat esetén tavasztól jöhetnek az ilyen menetjegyek - közölte a vállalat.

Csalók élnek vissza a NAV honlapjával

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új honlapjára hasonlító, minden bizonnyal adathalászatra létrehozott csaló portál jelent meg az interneten - figyelmeztetett az adóhivatal.

Gazdaság

Londoni elemzők: tartja a januári kamatemelési ütemet az MNB

Londoni pénzügyi elemzők szerint a következő pár hónapban fenntartja a kedden váratlanul felgyorsított kamatemelési ütemet a Magyar Nemzeti Bank.

MNB-alelnök: nagyobb sebességre kapcsol a monetáris szigorítás

A tavaly decemberinél gyorsabb ütemben folytatódik a monetáris szigorítás, nemcsak az alapkamat, hanem az egyhetes betéti eszköz kamatának emelésével is. A következő hónapokban a januári lépés lesz a kiindulási pont - mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke a kamatdöntést követően.
Támogatott tartalom

Profi segítség nélkül könnyű elvérezni a pénzpiacokon

Olyan időszakon vagyunk túl, amit még senki nem tapasztalt meg korábban. Az azonban világosan kiderült, hogy aki bizonytalan helyzetben hirtelen, vagy megalapozatlan döntést hozott, sokat veszíthetett – meséli Simon Péter, a Raiffeisen Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója, akit a zöld befektetésekről is kérdeztünk.

Monetáris tanács – 2,90 százalék az új alapkamat

A Magyar Nemzeti Bank monetáris tanácsa 50 bázisponttal 2,90 százalékra emelte a jegybanki alapkamatot, és ugyanekkora mértékben emelte a kamatfolyosó két szélét is. Az egynapos betét kamata így 2,90 százalék, az egynapos és az egyhetes fedezett hitel kamata pedig 4,90 százalék lett.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom