Hirdetés
Kezdőlap Autó Stílusváltó Opel-menedzser
No menu items!

Stílusváltó Opel-menedzser

Az Opel már messze több mint amit a régi szlogen – Opel, sosem kop’ el – állít, tartja Tüttő László, az Opel Magyarország új hálózati értékesítéssel foglalkozó kereskedelmi igazgatója, aki kulcskérdésnek tartja, hogy megújuló modellpalettájával a márka újabb vásárlói rétegek, köztük a fiatalabb korosztály felé is vonzóbbá válik.

– Angolszász közegben Önt a márkánál eltöltött évtizedek alapján Opel-veteránnak jellemeznék.

– Annyiban árnyalnám a képet, hogy ugyan már 1993-tól az Opel kötelékében dolgozom, de közben rövid időszakokra más márkáknál is sikerült szakmai kitekintést nyernem, újabb tapasztalatokat szereznem. Ezért viccesen azt szoktam mondani, annyira szeretem az Opelt, hogy kétszer is csatlakoztam a csapathoz: a mostani Opel korszakom 2013-ban kezdődött.

– Mindezek fényében milyennek látja a tulajdonosi hátterét tekintve zaklatott sorsú márkát? Tekintetbe véve azt, hogy az elmúlt évtizedekben meghatározó amerikai GM Opel iránti elkötelezettsége már korábban is többször megkérdőjeleződött – miközben a németek egy része amerikaiként tekintett a márkára, az új tulajdonos, a francia PSA Peugeot Citroën csoport pedig most ettől egészen másfajta cégkultúrával rendelkezik.

Tüttő László

– A legfontosabbnak azt tartom, hogy az Opelnek mindvégig sikerült megőriznie azokat a német géneket, amelyek a márka igazi értékeit garantálják. Erre az amerikai tulajdon mellett is lehetőség nyílt, mert a cég központja és fejlesztési bázisa azután is Németországban maradt, hogy az alapító fiai Wilhelm és Fritz von Opel a nagy gazdasági válság hatására 1929-ben az amerikai General Motorsnak adta el a cég részvényeinek 80 százalékát. A márka továbbra is az egyik legfejlettebb és a jelenlévő prémiummárkák okán legigényesebb európai piac, a német igényeit tekintette igazodási pontnak. Az Opel azért is lett tartósan népszerű, mert a márka racionális választás: a legendás tartósság, megbízhatóság mellett ma is több olyan, a prémium kategóriához hasonló innovatív megoldást kínál – közte az olyan biztonsági és kényelmi megoldásokat, mint az adaptív tempomat és sávtartó rendszer, illetve az Intellilux LED fényszórók –, amelyek a biztonság és a kényelem terén is versenyképessé teszik, miközben az ár-értékarányt tekintve továbbra is ütőképes alternatívát nyújt. Már csak azért is, mert az Opel nem az extrém motorteljesítmény, hanem a hétköznapi, praktikus céges és magánhasználat igényeire fókuszálva fejleszt.

– Milyen a márka pozíciója a magyar piacon?

– Az értékesítést tekintve jelenleg 4. helyen áll a márka, ami egy kis visszaesést mutat a korábbiakhoz képest. De ebben az új, szigorúbb európai uniós környezetvédelmi szabályozásnak való megfeleléshez kapcsolódó gyártásszervezési és logisztikai problémáknak is szerepük van. Az autóipar a jelentős változások időszakát éli. Miközben a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó szabályozóváltozások lekövetése mellett a tradicionális megoldások – különösen a dízelmotorok – pozíciója megrendült, az elektromos és hibrid motorok iránt hosszútávon is felfutó kereslet mutatkozik. Igaz, az elektromos autók gyártásánál, használatánál – különösen a hatalmas akkumulátorok kapcsán – szintén akadnak környezetkárosító tényezők. Más kérdés, hogy mindezt miként és mikor teszik mérlegre a jogalkotók.

– Az Opel milyen stratégiát követ ezen a téren azután, hogy az egyetlen eddigi elektromos modellje, az Ampera a GM-é volt?

– Az új tulajdonos PSA csoport – amellyel már voltak közös fejlesztések – korábban is ért el eredményeket az elektromos és hibrid modellek terén, nevükhöz fűződik az eddig egyetlen dízel-hibrid megoldás forgalmazása. Ez a tudás a jövőben az Opel számára is hasznosulni fog, aminek első lépéseként még idén megjelenik a PSA-val közös fejlesztésű GrandlandX hibrid változata. Közvetlenül ezt követi a teljesen megújult Corsa palettáját még vonzóbbá tevő, tisztán elektromos Corsa, amit szintén még decemberben bemutatunk a magyar piacon. Ezután pedig folyamatosan jelennek meg az Opel modellek elektromos, illetve hibrid változatai is, aminek eredményeként 2023-ra az Opel minden modellje elektronos és/vagy hibrid változatban is elérhető lesz. Ezáltal az Opelnél is végbemegy egy korszak és stílusváltás: megjelennek azok a környezettudatosabb, trendi – divatos kifejezéssel szexi – modellek, amelyek megújult külső és belső megoldásaikkal, a fiatalabb generáció számára is megfelelő vonzerővel bírnak.

– Mennyire marad német a tavaly francia tulajdonoshoz került Opel?

– Nem egyesülésről, hanem tulajdonosváltásról van szó. Amit az is mutat, hogy az új tulajdonos deklarált célja, hogy – a márka tradícióit, piaci pozícióit is figyelembe véve – továbbra is megbízható, racionális német márkaként akarja megtartani, pozícionálni az Opelt. A tulajdonosváltás értelme az, hogy az automatizálás magas fokán álló PSA-val elmélyülő együttműködés jelentős előnyöket ígér a fejlesztés és a gyártási költségek csökkentése, valamint az alkatrészek közös felhasználása, vagyis az egy autóra eső előállítási költségek kapcsán.

Sajnos ettől nem lesznek feltétlenül olcsóbbak a modellek, ugyanis a költségracionalizálás előnyeit elviszik azok a jelentős fejlesztési költségek, amelyek a károsanyag kibocsátás csökkentését előirányzó és egyéb biztonságtechnikai változásokat meghatározó EU-s szabályok betartása miatt válnak kötelezővé. A végeredmény azonban mégiscsak a vevőnek kedvez, hiszen így a korábbinál környezetkímélőbb és még inkább biztonságos autót vezetve élvezheti a mobilitás szabadságát.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

BÉT – Jelentősen felülteljesített a BUX-index

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 727,44 pontos, 1,90 százalékos emelkedéssel, 39 046,50 ponton zárt kedden.

A munkaadók befagyasztanák a béreket, a munkavállalók 10 százalékot emelnének

Távol álltak egymástól a munkaadói és a munkavállalói oldal javaslatai: míg előbbiek a jelenlegi bizonytalan helyzetben nem látnak rá reális esélyt, hogy január 1-től bért emeljenek, addig a szakszervezetek 10 százalék körüli minimálbér és garantált bérminimum emelésben gondolkodnak - derült ki a Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumát követően.

A Scania Kínába tart. Gyárat épít a Volkswagen Ázsiában

Kínában készül Scania teherautókat gyártani a Volkswagen konszern haszongépjármű érdekeltsége, a Traton.

Rákkutatás. A molekuláris olló hatékony két agresszív típus kezelésében

A DNS célzott, rendkívül pontos szerkesztését lehetővé tévő CRISPR/Cas9 "molekuláris olló" alkalmazása rendkívül hatékonynak bizonyult két agresszív ráktípus kezelésében egérkísérletek során - jelentették be a Tel-avivi Egyetem kutatói.

Hírek

Újra itt az idősek vásárlási sávja – részletek

Mától vezették be ismét az idősek vásárlási sávját. Az élelmiszerüzletekben, a drogériákban és a gyógyszertárakban a 65 év felettiek a védett vásárlási idősávon kívüli időszakban is szabadon vásárolhatnak.

Volt OTP-s lehet az MKB új elnök-vezérigazgatója

Az MKB Bank december 14-ei rendkívüli közgyűlésén Barna Zsoltot javasolják a vállalat vezérigazgatói posztjára - közölte a pénzintézet.

Bill Gates már csak a harmadik leggazdagabb

Elon Musk, a Tesla alapítója a világ második leggazdagabb embere a Bloomberg számításai szerint. Az eddigi második helyről a harmadik helyre csúszott vissza Bill Gates, a Microsoft alapítója.

Szálló por – Több településen nagy a légszennyezettség

Több településen, különösen Miskolcon és környékén, illetve Nyíregyházán megnőtt a légszennyezettség a magas szállópor-tartalom miatt. Budapest sem kivétel.

Hipót árult vírusellenes csodaszerként – vádemelés

Vádat emeltek egy férfi ellen, aki engedély nélkül, gyógyszerként forgalmazott egy háztartási hipóhoz hasonló hatású készítményt - közölte a Csongrád-Csanád Megyei Főügyészség.

Visszajöhet a vásárlási idősáv – kicsit másképp

A vásárlási idősáv bevezetését javasolták az Idősek Tanácsának tagjai, de a tavaszitól eltérő gyakorlattal - közölte a családokért felelős tárca nélküli miniszter.

Feszültség a Közel-Keleten – drágul az olaj

A Brent olajfajta ára szeptember eleje óta a legmagasabb szintre emelkedett hétfő délelőtt a koronavírus elleni vakcinákkal kapcsolatos újabb kedvező hírekre, illetve amiatt, hogy ismét feszültté vált a helyzet a Közel-Keleten.

Mától ingyenesek a parkolóházak éjszakára

A koronavírus-veszélyhelyzetre tekintettel újabb parkolást könnyítő intézkedésekről döntött a kormány.

Tovább nő a gázolaj ára szerdán

Szerdától a gázolaj literenkénti átlagára bruttó 2 forinttal drágul, a benziné viszont nem változik.

Koronavírus – Kína. Egymillió embert már beoltottak

Már mintegy egymillió embert oltottak be a kínai Sinopharm által kifejlesztett kísérleti vakcinával Kína sürgősségi programjának keretében - számolt be a CGTN kínai nemzetközi hírcsatorna a vállalat közlésére hivatkozva.

Harminc év alatt százmilliárd forint bírság – jubilál a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megalakulása óta 5054 eljárást indított a tiszta gazdasági verseny védelmében, 1298 esetben szabott ki versenyfelügyeleti bírságot összesen 100 milliárd 848 millió 726 ezer 900 forint összegben - tájékoztatott a hivatal annak alkalmából, hogy az Országgyűlés éppen harminc éve határozott a megalapításáról.

“Érző robotok” hódítanak japán szíveket

Az ipar számára régóta készülnek a legkülönfélébb feladatokra bevetett robotok. Miért nem ne állhatnának az emberi lélek szolgálatában is? Japán vállalkozó sokat érő ötlet.

Gazdaság

MNB: hamarosan jön a vállalati zöld hitel

A Magyar Nemzeti Bank számára kiemelten fontos a környezeti fenntarthatóság összekapcsolása a pénzügyekkel, ezért a jövőben a vállalatok számára is  bevezeti a zöld hitelt. De a jegybank saját ökológiai lábnyomának csökkentését is kitűzte célul - mondta az MNB alelnöke.

Készpénzes fizetés: a fordulat még várat magára

Továbbra is a készpénz a leginkább használt hazai fizetési eszköz, de a korábbi évekhez képest jelentősen megnőtt a készpénzkímélő fizetési megoldások volumene - közölte az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ).

Távmunka. Az MNB informatikai biztonságot vár a bankoktól

A jegybank legkésőbb január 1-jétől elvárja, hogy a pénzügyi intézmények IT-biztonsági szabályzatai egészüljenek ki a távmunkához szükséges hozzáféréseket szabályozó dokumentummal - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

Kötelező e-fizetés. Az új szolgáltatással terminál sem kell

Immár a magyarországi kereskedők is használhatják okostelefonjukat kártyaelfogadásra - jelentette be a SoftPos szolgáltatást bevezető Fizetési Pont és a Mastercard.

Itt a második fogyasztóbarát otthonbiztosítás

A Magyar Nemzeti Bank pozitívan bírálta el a Minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítás programra jelentkező Wáberer Hungária Biztosító pályázatát. A társaság legkésőbb 60 napon belül megkezdheti a minősített termékek forgalmazását.

NHP Hajrá. Duplázza a keretösszeget az MNB

Az Nhp Hajrá! kihasználtsága november közepére meghaladta az 1000 milliárd forintot, ezért a program keretösszegének 1000 milliárd forintos emeléséről döntött a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Monetáris Tanácsa.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom