Hirdetés
Kezdőlap Mozaik Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat
No menu items!

Úgy tűnik alájuk vág, Németország mégis védi a kínai elektromos autókat

A német autógyártókat, köztük a BMW-t, a Mercedest és a Volkswagent súlyosan érinthetik a kínai elektromos autókat sújtó megtorló vámok, mivel mindegyiküknek hatalmas gyártóüzemük van Kínában.

Németország ezért megpróbálhatja megakadályozni, hogy az Európai Unió a kínai elektromos járművekre (EV-kre) a hírek szerint július 4-én életbe lépő megemelt vámokat kivetesse, vagy legalábbis felhígítsa azokat – irja az Euronews.

Az Európai Unió a közelmúltban hozta nyilvánosságra, hogy akár 38,1%-os vámokat is bevezethet a kínai elektromos járművek gyártóira. Ez azt követően történt, hogy az EU vizsgálatot indított több gyártó ellen, miután azt állították, hogy a kínai kormány jelentős támogatásokat nyújtott nekik. Ez lehetővé tette a gyártók számára, hogy járműveiket jelentősen csökkentett áron értékesítsék az EU-ban.

Az EU intézkedése várhatóan olyan kínai EV-gyártókat érint, mint a BYD, a Geely és a SAIC Motor. Kína viszont már utalt arra, hogy vámokat fog kivetni az EU-ban gyártott, járművekre, ami potenciálisan katasztrofális lehet az olyan vállalatok számára, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Porsche. Olaf Scholz német kancellár máris kiemelte, hogy az uniós vámoknak hosszú távú következményei lehetnek, különösen a Németországban létrejövő munkahelyek tekintetében.

Az Associated Press által közölt friss nyilatkozatában Scholz így fogalmazott: “Elszigetelés és illegális vámkorlátok – ez végső soron mindent csak drágábbá tesz, és mindenkit szegényebbé. Nem zárjuk el a piacainkat a külföldi vállalatok elől, mert ezt nem akarjuk a mi vállalatainknak sem”.

Az olyan német gyártók, mint a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz néhány más módon is érintettek lehetnek, mivel hatalmas autógyárakat hoztak létre Kínában, és részesülnek a kínai támogatásokból és juttatásokból, például olcsóbb földterületekből és viszonylag lazább adó- és egyéb szabályozásokból. És a megtorló vámok esetén a német autógyártóktól potenciálisan megvonhatják ezeket a kedvezményeket. Továbbá a legtöbb német autógyártó jelenlegi értékesítésének nagy részét a kínai piac veszi fel, így a kereskedelmi háború eszkalálódása esetén ezek az eladások is megsínylenék ezt.

Ráadásul Európa nehezen érhetné el a nettó nulla szén-dioxid kibocsátáshoz kapcsolódó célkitűzéseket a kínai elektromos járművek nélkül. Az európai fogyasztók egyre inkább a kínai elektromos járműveket választják az európaiakkal szemben, mivel azok megfizethetőek, és olyan ösztönzőket kínálnak, mint a két évig tartó ingyenes töltés, a műszerfali kamerák és egyéb szolgáltatások. Ráadásul az utóbbi években a megélhetési költségek növekedésével az európai elektromos járművek a legtöbb fogyasztó számára elérhetetlenek voltak a költségek miatt. Így a kínai elektromos járművek lehetnek azon kevés lehetőségek egyike, amelyekkel Európa még mindig jó úton haladhat a nettó zéró célkitűzéseinek elérése felé.

Thom Groot, a The Electric Car Scheme vezérigazgatója e-mailben a következőket nyilatkozta: “Az új akkumulátoros elektromos járművek 57%-a Kínából származik, mégis jelentős ellenállás tapasztalható az ilyen járművek brit és európai piacokra való beengedése ellen. Ha komolyan gondoljuk, hogy 2035-re el akarjuk érni a nettó nulla károsanyag kibocsátás célkitűzésünket, akkor ezt a technológiai inputot kell befogadnunk, nem pedig elzárkóznunk tőle. Bár a nemzetbiztonság és a kibertámadások körül már voltak viták, a vámok, amelyek leginkább a kevésbé tehetős fogyasztókat büntetik, nyilvánvalóan nem jelentenek megoldást. Kutatásaink azt mutatják, hogy az emberek 68%-a számára a költségek jelentik a legnagyobb akadályt az elektromos autó beszerzése előtt.”

Jochen Stanzl, a CMC Markets vezető piaci elemzője más véleményen van: “Az Európai Unió talán lábon lőtte magát a kínai autógyártók elleni vámokkal. A 38%-os vámok jóval alacsonyabbak, mint az amerikai kormány által kivetett 100%-os vámok. “Nem elég magasak ahhoz, hogy megvédjék a Volkswagent, a BMW-t és a Mercedest a távol-keleti olcsó versenytől, miközben a belsőégésű motorokról az elektromos járművekre térnek át. Érthető, hogy Németország megpróbálja megakadályozni ezeket a vámokat, mivel több kárt okozhatnak, mint hasznot. Az ilyen alacsony vámok a német autógyártóknak még nagyobb kihívást jelentenének a kínai riválisokkal való versenyben.”

Míg az autóipari részvények a hír időpontjában jelentősen lehúzták a német DAX indexet, addig a kínai EV-gyártók részvényei között rali volt. A helyzet még rosszabbra fordulhat: a kínai kormány most megtorló intézkedéseket hozhat. Németország megpróbálja megtörni ezt a potenciálisan káros visszacsatolást.”

Russ Mould, az AJ Bell befektetési igazgatója szerint: “Lehet, hogy az EU jobban tenné, ha arra összpontosítana, hogyan lehetne fellendíteni az EV-k iránti keresletet egy olyan időszakban, amikor az ellaposodni látszik. A fogyasztók óvatosnak tűnnek az EV-k költségeit, a hatótávolságot, a töltőinfrastruktúra elérhetőségét és azt a kérdést illetően és, hogy mi legyen az akkumulátorral, ha az EV-re már nincs szükség. Mindezen kérdések proaktív kezelése talán jobb megoldás lenne, mint egy újabb kereskedelmi háború kirobbantása, különösen mivel az EU igyekszik előmozdítani az elektromos járművek elterjedését”- fejezte be a szakember.

Fotó:Bigstock

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Folyamatosan gyarapodik hazánk zöld vagyona

az erdők számos funkcióval rendelkeznek, így nagy szerepe van a rekreációban is. Hazánkban az erdők turisztikai, idegenforgalmi és az egészséges sportolási szerepe is egyre inkább növekszik.

Nemzetközi dizájndíjakat nyertek a Bahart új hajói

Az új kompoknak és katamaránoknak köszönhetően a Balatonon sűrűbbé vált a menetrend, bővült a programválaszték. Csökkent a tó környezeti terhelése is.

Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Az olasz piacon az Iveco 12 százalékot veszített az eredménye romlása miatt. Az UniCredit részvénye két és fél százalékkal gyengült.

A belga autósok évente közel 41 órát töltenek forgalmi dugókban – mi mennyit?

Timmermans úthasználati díjrendszer bevezetését is javasolta, a bevételt szerinte a közúti infrastruktúra és a tömegközlekedés fejlesztésére kellene fordítani.
Hirdetés

Hírek

Gyengült szerdán a forint

Az eurót délután hat órakor 393,44 forinton jegyezték a reggel hét órai 390,28 forintos állás után.

Kína drámai kamatlábcsökkentéssel pörgetné fel a gazdaságot

AKínai Kommunista Párt Központi Bizottságának közelmúltbeli ülése után komoly szándék mutatkozik, hogy a világ második legnagyobb gazdasága ismét növekedési pályára álljon.

Mi várható a héten? Adatok az államháztartásról és a fogyasztói árakról

Hétfőn teszi közzé a Pénzügyminisztérium (PM) az államháztartás központi alrendszerének június végi helyzetéről a gyorstájékoztatóját.

Tőzsde – Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Az európai kereskedési idő végén a WTI nyersolaj 1,50 százalékkal drágult a nemzetközi kereskedelemben, hordónként 79,99 dollárra, a Brent ára pedig 1,28 százalékkal nőtt, 80,64 dollárra.

Csökkenő forgalom mellett csúcsra emelkedett a BUX a héten

Szijjártó Péter külügyminiszter szerdán Bakuban jelentette be a Shah Deniz gázmező 5 százalékos részesedésének megvásárlását, a tranzakciót a harmadik negyedévben fogják lezárni.

Vegyesen alakult csütörtök reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéshez képest.

Iránykereséssel, illetve kis pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden a BÉT részvényindexe, a BUX 1073,29 pontos, 1,55 százalékos csökkenéssel 68 385,55 ponton zárt.

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

A péntek esti jegyzése alapján májust pozitív mérleggel zárta a forint, 0,3 százalékkal erősödött az euróval és a svájci frankkal szemben, és 2,0 százalékkal erősödött a dollár ellenében.

Gazdaság

Virág Barnabás: szigorú monetáris politika kell továbbra is

Az MNB azt a kamatpályát szeretné elérni, amely biztosítja az árstabilitás fenntartható elérését és a pénzpiaci stabilitást

MNB: 25 bázisponttal csökkentette az alapkamatot a monetáris tanács

A monetáris szigor pozitív reálkamat biztosításával járul hozzá a pénzügyi piaci stabilitás fenntartásához, valamint az inflációs cél fenntartható eléréséhez

A1 besorolással látta el a Moody’s az MBH Jelzálogbank jelzáloglevél-programját

A jelzáloglevelek kibocsátásával szerzett forrásokból az MBH Jelzálogbank refinanszírozási hitelt nyújt partnerbankjainak, ezáltal támogatva a főként a lakosság körében végzett jelzáloghitelezési tevékenységüket.

Hazánk az iBanFirst legdinamikusabban fejlődő európai piaca lett

A magyarországi eredmények, amelyeket kevesebb mint két évvel a helyi iroda megalapítása után értek el, minden várakozásukat felülmúlták.