Page 15 - Utazo
P. 15
4 KERÉKEN
JÓTÉKONYSÁG AZ UTOLSÓ MODELLEL
„Az idei évünk szerelemprojektje a legeslegutolsó TT RS Roadsterhez kötődik.
Mivel a legendás TT gyártása 25 év után, tavaly szűnt meg, nagyon szerettem
volna az utolsó darabot a magyar piacnak megszerezni” – meséli Zakariás
Fruzsina. „Nem olyan egyszerűen, de sikerült, és a miénk lett a legutolsó
Roadster, ami november 7-én, tavaly legördült a gyártósorról. Mivel a tervem
az volt, hogy ez a különleges modell jótékonysági célt szolgáljon, a győri kol-
légákkal közös projekt keretében az Autistic Art Alapítvánnyal együttműködve,
autista művészek grafikáival díszítettük fel az autót.” A gyűjtői darabra április
óta egy online felületen lehet licitálni október 7-ig.
éve érkezett a márkához, amely a tisztán elektromos meghajtá-
Zakariás Fruzsina a piac többi szereplőjéhez ha- súak, míg a páratlan számmal
sonlóan, megszenvedte a Covid jelöltek lesznek a belső égésű
„A közelmúltban az Audi központ- napság a piaci megtorpanás és időszakában szétesett ellátási motorral szereltek. Ahogy pél-
jában járva, Ingolstadtban az Audi az elektromos átalakulás, az elekt- láncokból, majd a csiphiányból dául az idén kivezetésre kerülő
Tradition részlegét is volt sze- rifikáció időszakában olyan új eredő nehézségeket. A márka- A4-es modellünk helyébe már
rencsém megnézni, ami azért kü- gyártók jelennek meg – Kínában igazgató éppen ezért komoly az abszolút új generációt kép-
lönleges hely, mert a nagyközön- például több mint 250 autógyártót fegyverténynek tartja, hogy az viselő A5 lép majd” – elemez a
ség előtt nyitva álló Audi múze- jegyeznek – és olyan márkafel- Audi 2023-ban minden idők leg- márkaigazgató.
ummal szemben, ide csak kü- vásárlások történnek, ami tör- jobb eredményét, 3619 autó ki- Hozzátéve, hogy az Audi ko-
lönleges esetekben, úgynevezett vényszerűen újabb piaci konszo- szállítását érte el Magyarorszá- moly vállalást téve azt tervezi,
titkos túrák alkalmával lehet be- lidációhoz fog vezetni.” gon. Mindezt úgy, hogy a belső hogy miközben az EU-ban meg-
lépni. A titkos szó annyira igaz, Ahhoz, hogy a márkaigazgató égésű motorok tekintetében a fogalmazott kötelezettség sze-
hogy még az ott készült képeket szakmai útja igazi időutazássá prémiummárkák között az Audi rint 2035 után már csak elekt-
sem küldhetem el senkinek, mert vált, az is hozzájárult, hogy a mú- lett a piacvezető. romos autókat lehet forgalomba
a márka történetét, DNS-ét meg- zeum után a márka legújabb mo- „A mostani időszak azért is helyezni, a márka ezt már három
határozó olyan különleges, tör- delljét, a hazánkban is hamarosan meghatározó a márka életében, évvel hamarabb, 2032-re telje-
ténelmi autók vannak azon a he- megjelenő Q6 e-tront is „élőben” mert a következő két évben az síteni kívánja.
lyen, amelyek felbecsülhetetlen látta. Ami az Audi generációvál- Audi történetének legtöbb, szám Ebben nagy szerepe van a világ
értéket képviselnek az Audi és a tásának nagyköveteként tisztán szerint 17 darab új modellje legnagyobb autó-motor gyárának
mobilitás világában” – fejti ki Za- új, elektromos platformra épül kerül piacra. És miközben ezek számító győri Audi Hungaria Zrt.-
kariás Fruzsina, aki számára a és a korszakváltás jegyében olyan jelentős része elektromos, illetve nek is, ahol többek között a Q6
legizgalmasabb az az 1912–13- újgenerációs, nagy képernyős, di- plug-in meghajtású, a belső égé- e-tron elektromos motorját is
ban és 14-ben díjnyertes Auto gitális, MMI-kijelzőrendszerrel van sű motorral hajtott autóink is gyártják, így a német prémium-
Union modell volt, ami egykoron felszerelve, amit az utas is tud teljesen megújulnak. Az Audi új márka autóinak meghajtásáról a
a Zell am See befagyott jegén használni menet közben. koncepciója, hogy a jövőben a jövőben is magyar „szív” gondos-
zajló gyorsulási versenyt meg- Zakariás Fruzsina két és fél páros számú modellek lesznek kodhat.
nyerte.
„Miközben a márka egész tör-
ténelmét megismerhettem, az is
nagyon tanulságos volt, hogy az
Audi, ami négy márka, a DKW, a
Horch és a Wanderer összeolva-
dásából jött létre 1932-ben, egy
olyan időben született meg, ami-
kor az 1929-es nagy világválság
utáni recesszió kikövetelte az ipa-
rág konszolidációját. Nem vélet-
len, hogy a Németországban ab-
ban az időben működő 70-nél
több autógyárból mára csak a
11 legerősebb maradt talpon.
Ami azért is aktuális, mert ma-
15