Page 9 - Layout 1
P. 9
4KERÉKEN
CSATLAKOZÓTÍPUSOK
szabványa vagy a Tesla saját rendszere esetenként külön adaptert
igényelhet. Ausztriában és Szlovéniában például a nagy teljesítményű,
autópálya menti Ionity-állomások CCS-szabványon működnek, míg
Horvátországban néhol még előfordulhat lassú AC-töltő CHAde-
MO-val.
ÉRDEMES ELLENŐRIZNI:
• Milyen típusú csatlakozó van az autón?
• Szükség van-e adapterre vagy hosszabbítóra?
• AC vagy DC (gyors) töltésre van lehetőség?
3. REGISZTRÁCIÓ ÉS FIZETÉS: E-ROAMING,
APPOK ÉS KÁRTYÁK
Magyar e-autósként nem mindig fizethetünk a külföldi töltőoszlopokon
ugyanazzal az applikációval, mint idehaza. A megoldást az ún. e-
roaming szolgáltatások jelentik: ezek egy fiókkal elérhetővé tesznek
több töltőhálózatot.
LEGISMERTEBB NEMZETKÖZI SZOLGÁLTATÓK:
Maingau Shell Recharge Plugsurfing Ionity Pass
(különösen érde-
mes, ha sokat uta-
zunk Nyugatra)
TIPP: A töltési pontok ne le-
gyenek túl közel a határhoz –
torlódás vagy váratlan kerülő
esetén megnőhet a kockázata
annak, hogy a következő töltő- Szintén hasznos tudni, hogy az MVM Mobiliti hazai szolgálta-
állomás túl messze van. tóként nemcsak Magyarországon kínál egyre több gyorstöltőt,
amelyek ideálisak lehetnek a határátlépés előtti utolsó töltésre,
2. TÖLTŐK ÉS hanem nemzetközi roamingszolgáltatással is rendelkezik. Ez le-
CSATLAKOZÓK: hetővé teszi, hogy külföldön több országban is használhassuk a
NEM MINDENHOL Mobiliti applikációt, és a külföldi töltések díját forintban, hazai
EGYFORMA számlázással fizethessük ki.
Európán belül viszonylag egy- Mielőtt elindulunk, érdemes beszerezni egy RFID-kártyát, vagy le-
séges a CCS (Combined Charging tölteni az adott szolgáltatók alkalmazását. Van, ahol QR-kódos
System) csatlakozó használata, fizetés működik, máshol csak előre regisztrált felhasználók indíthatják
de a régebbi autók CHAdeMO a töltést.
9