Page 9 - Layout 1
P. 9

4KERÉKEN

                                                                             CSATLAKOZÓTÍPUSOK






















                                                               szabványa vagy a Tesla saját rendszere esetenként külön adaptert
                                                               igényelhet. Ausztriában és Szlovéniában például a nagy teljesítményű,
                                                               autópálya menti Ionity-állomások CCS-szabványon működnek, míg
                                                               Horvátországban néhol még előfordulhat lassú AC-töltő CHAde-
                                                               MO-val.

                                                               ÉRDEMES ELLENŐRIZNI:
                                                               • Milyen típusú csatlakozó van az autón?
                                                               • Szükség van-e adapterre vagy hosszabbítóra?
                                                               • AC vagy DC (gyors) töltésre van lehetőség?

                                                               3. REGISZTRÁCIÓ ÉS FIZETÉS: E-ROAMING,
                                                                 APPOK ÉS KÁRTYÁK
                                                               Magyar e-autósként nem mindig fizethetünk a külföldi töltőoszlopokon
                                                               ugyanazzal az applikációval, mint idehaza. A megoldást az ún. e-
                                                               roaming szolgáltatások jelentik: ezek egy fiókkal elérhetővé tesznek
                                                               több töltőhálózatot.

                                                                   LEGISMERTEBB NEMZETKÖZI SZOLGÁLTATÓK:

                                                                  Maingau   Shell Recharge   Plugsurfing   Ionity Pass
                                                                                                     (különösen érde-
                                                                                                     mes, ha sokat uta-
                                                                                                     zunk Nyugatra)
            TIPP:  A töltési pontok ne le-
            gyenek túl közel a határhoz –
            torlódás vagy váratlan kerülő
            esetén megnőhet a kockázata
            annak, hogy a következő töltő-                       Szintén hasznos tudni, hogy az MVM Mobiliti hazai szolgálta-
            állomás túl messze van.                            tóként nemcsak Magyarországon kínál egyre több gyorstöltőt,
                                                               amelyek ideálisak lehetnek a határátlépés előtti utolsó töltésre,
            2. TÖLTŐK ÉS                                       hanem nemzetközi roamingszolgáltatással is rendelkezik. Ez le-
              CSATLAKOZÓK:                                     hetővé teszi, hogy külföldön több országban is használhassuk a
              NEM MINDENHOL                                    Mobiliti applikációt, és a külföldi töltések díját forintban, hazai
              EGYFORMA                                         számlázással fizethessük ki.
            Európán belül viszonylag egy-                        Mielőtt elindulunk, érdemes beszerezni egy RFID-kártyát, vagy le-
            séges a CCS (Combined Charging                     tölteni az adott szolgáltatók alkalmazását. Van, ahol QR-kódos
            System) csatlakozó használata,                     fizetés működik, máshol csak előre regisztrált felhasználók indíthatják
            de a régebbi autók CHAdeMO                         a töltést.

                                                                                                               9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14