Page 3 - sikeres zold megoldasok
P. 3
Zöld megoldásokkal a jövőért
A környezettudatos szemléletmód egyre fontosabb szerepet játszik a 21. századi társa-
dalom életében, melynek hatására több a törekvés vállalati szinteken is. Az Essity már
közel négy évtizede küzd a fenntarthatóságért, értékrendjét erősen meghatározza a
környezet- és fogyasztóbarát attitűd, ezért a vállalat termékeinek túlnyomó többségét
megújuló anyagokból, valamint újrahasznosítható csomagolással értékesíti.
A svédországi gyökerekkel rendelkező Essity küldetésének tekinti, hogy a termékek előállításakor és
forgalmazásakor eleget tegyen a fogyasztói igényeknek úgy, hogy közben csökkenteni tudja ökológiai
lábnyomát, megoldásaival pedig globális szinten is változásokat idéz elő. Prémiumminőségű higiéniai és
egészségügyi termékeket gyártó vállalatként innovatív megoldásokkal igyekszik bekapcsolódni a körkörös
gazdaságba. Környezetkímélő termékeit körülbelül 150 országban értékesítik olyan vezető márkanevek
alatt, mint a TENA, Tork, valamint a Libero, Libresse és Zewa.
Társadalmi felelősségvállalási törekvéseinél kiemelt szerepet kap a vásárlói edukáció és a fenntartható-
sággal kapcsolatos párbeszéd a fogyasztókkal, rendszeresen készít felmérést hazai, illetve globális szin-
ten vásárlói körében. Az alapanyag-beszerzéstől kezdve, termelésen, termékfejlesztésen át a szállításig
a fenntarthatóságra fókuszál, vásárlóit pedig környezettudatosabb fogyasztásra és az újrahasznosításra
ösztönzi.
A vállalat elkötelezett az iránt, hogy minimalizálja a csomagoláshoz felhasznált műanyag mennyiségét,
és célul tűzte ki, hogy 2025-ig csomagolóanyagainak 85%-át megújuló vagy újrahasznosított anyagokból
állítsa elő. Mindezeken felül víz- és energiafelhasználás területén is tett vállalásaival csökkenti a CO2-kibo-
csátását, illetve az ökológiai lábnyomát.
Az alapanyag beszerzésénél kiemelt 昀gyelmet fordít arra, hogy az általa használt friss cellulóz ellenőrzött
forrásból, fenntarthatóan kezelt erdőkből származzon – ezt bizonyítja a csomagolásokon megjelenő FSC
tanúsítvány is. Fenntarthatóságot támogató újításait a csomagolásokon, a reklámanyagokon, valamint a
digitális felületeken is feltünteti, felhívva ezzel a vevők 昀gyelmét a zöld megoldásokra.
Társadalmi felelősségvállalás terén is számos példával szolgál: a Zewa Gondoskodni együtt jó! kampányá-
val a házimunka egyenlő megosztását hangsúlyozta, támogatva azokat a családokat, ahol úgy gondolják,
hogy a háztartás és az otthoni feladatok elvégzése a fér昀ak és nők közös ügye, míg a
Libresse #amibennedvan kampányával segítette elő, hogy a magyar nők könnyebben felismerjék az endo-
metriózis jeleit, ezzel is segítve a fájdalmas menstruációhoz kötődő tabuk ledöntését.
essity_pr_fin_nyomdai.indd 1 2022. 02. 21. 16:20