Page 39 - zold
P. 39

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK



             tarthatóságot előtérbe helyező szo-
                                                A FIATALOK EGYHARMADA MINDENBŐL FENNTARTHATÓT VÁLASZTANA
             kásokra ösztönözzük őket, és fel-
             hívjuk a figyelmüket a zöld pénzügyi                           A Mastercarddal kötött együttműködés
             termékek nyújtotta előnyökre” –                               keretén belül reprezentatív kutatást vég-
             mondta ehhez kötődően Puskás                                  zett a Magyar Bankholding, hogy felmérje
             András, a Magyar Bankholding el-                              a 18–30 év közötti korosztály véleményét
             nöki főtanácsadója. A fizetéstech-                             a zöld pénzügyekről. A kutatásból kide-
                                                                           rült, hogy a fiatalok sokat tesznek a kör-
             nológiai céggel kötött együttműkö-
                                                nyezet megóvása érdekében, körükben már-már trendi a környezettu-
             dés célja, hogy különböző aktivitá-
                                                datosság. A bankválasztásnál azonban egyelőre a költségeket, az elér-
             sokkal és tartalmakkal felhívja a
                                                hetőséget és a jó digitális megoldásokat tartják szem előtt, habár
             lakosság és azon belül is a fiatalok
                                                nyitottak a zöldalternatívákra is.
             figyelmét arra, hogy egyéni szinten
             mi minden tehető a fenntartható-   „Látható, hogy megvan a nyitottság a fiatalokban a zöld pénzügyi
             ságért a pénzügyek területén.      megoldások felé, ezért is fontos számunkra, hogy ismeretterjesztéssel
               Szintén 2022 decemberében        és termékfejlesztéssel egyaránt hozzájáruljunk a fenntarthatósági célok
             csatlakozott a Magyar Bankholding   eléréséhez” – mondta a kutatási eredmények kapcsán Ginzer Ildikó, a
             az ENSZ által létrehozott globális   Magyar Bankholding standard kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazga-
             együttműködéshez, és írta alá a    tó-helyettese.
             felelős banki irányelveket. A nem-
                                                Bankválasztás: racionális prioritás
             zetközi összefogás célja, hogy meg-
                                                A fiatalok a bankválasztásnál erősen árérzékenyek – 45 százalékuk
             könnyítse a pénzügyi szektor kö-
                                                szerint a bank által kínált szolgáltatások díja a három legfontosabb
             zeledését a fenntarthatóság felé.
                                                szempont egyike, ahogy a jól működő digitális megoldások is (37%).
             A kezdeményezéshez csatlakozó
                                                Emellett a válaszadók 41 százaléka sorolt az élre legalább egy környe-
             hitelintézetek vállalják, hogy meg-  zetvédelmi szempontot, amelyet a bankválasztásnál figyelembe vesz. A
             felelnek az ESG-stratégiáikban     három legfontosabb ilyen elvárás a javarészt papírmentes működés
             megfogalmazottaknak, és üzleti     (58%), a környezetvédelem kiemelt ügyként való kezelése (53%) és a kar-
             tevékenységük során is kiemelt fi-  bonlábnyom csökkentése (48%) volt.
             gyelmet fordítanak a fenntartha-    A kutatásból kiderült, hogy a bankokat jelenleg az olyan zöldmegoldások
             tóságra. A bankcsoport ezzel az    teszik vonzóvá a fiatalok számára, amelyek valójában bármilyen más
             elhatározásával kíván újabb lépést   cégre is vonatkoztathatók lennének – a digitalizáció az elsők között
             tenni a felelős és zöldműködés     szerepel a korosztály számára (61%). A szolgáltatóválasztás szempontjából
                                                nem tekinthető általános jelenségnek a környezettudatossági törekvések
             irányába.
                                                mérlegelése – a válaszadó fiatalok csak 46 százaléka áll szerződésben
               Mivel a kezdeményezés elindu-
                                                olyan szolgáltatóval, amelynél a környezettudatosság a vállalati stratégia
             lása óta már több mint 400 pénz-
                                                részét képezi.
             ügyi intézmény írta alá az alap-

             elveket, így most a Magyar Bank-   Zöldbankolás – kevesen értik, sokan választanák
             holding egy olyan nemzetközi kö-   A válaszadók több mint fele (51%) nem hallotta még a „zöldbankolás” ki-
             zösség tagjává vált, amely már     fejezést, de akik igen, ők is leginkább csak általánosságban tudtak róla
             megtette az első fontos lépéseket   nyilatkozni. Konkrétumokat, mint például a papírmentesség vagy digita-
             a fenntarthatóbb jövő érdekében.   lizáció, nagyon kevesen tudtak említeni, legtöbben a környezettudatos,
             Puskás András szerint a csatla-    környezetbarát, fenntartható kifejezéseket kapcsolták hozzá. A fiatalok
             kozás azért is illeszkedik a bank-  tehát bizonytalanok abból a szempontból, hogy pénzügyi területen
             csoport stratégiájába, mert a Ma-  valójában mi lehet környezetbarát és mi nem, de ezzel együtt is magas
                                                azok aránya, akik azt mondják, bármelyik esetén fontolóra vennék, hogy
             gyar Bankholding kiemelt szerepet
                                                zöldet válasszanak belőle.
             kíván vállalni a fenntartható gaz-
                                                 A válaszadók 33 százaléka azt nyilatkozta, hogy ha lenne rá lehetősége,
             daság megteremtésében Magyar-
                                                akkor minden pénzügyi termék esetén fontolóra venné a környezetbarát
             országon, hozzájárulva ezzel az
                                                megoldást. A fiatalok 55 százaléka a bankkártyát sorolta az élre azon
             ENSZ égisze alatt megszületett     termékekből, amelyekből a zöldmegoldást választaná; valószínűleg a
             párizsi éghajlatvédelmi egyezmény   termék a kézzelfoghatósága miatt emelkedik ki a többi közül.
             sikeréhez is.



                                                                                              ZÖLD PÉNZVILÁG  39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44