Page 41 - zold
P. 41

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK



               Az európai kkv-szektor ez alapján
             egyértelműen polarizálódni látszik:   OLIMPIAI BAJNOK GENERALI NAGYKÖVET
             miközben megduplázódott azon
             vállalkozások száma, melyek már   Bár a kontinens gazdaságának gerincét adó kkv-k fenntarthatósági gyakorlatai
             adaptálták ESG- (Environmental,   mindannyiunk életére hatással vannak, nem szabad azt hinnünk, hogy mi
             Social, Governance) stratégiájukat,   magunk nem tehetünk az élhetőbb jövőért a mindennapokban. Mivel a cégek,
             szintén éppen kétszer annyi cég   vállalatok mellett a hétköznapi emberek is sokat tehetnek az élhető jövőért, a
             nyilatkozott úgy, hogy jelenleg még   Generali még szorosabbra fűzte évek óta tartó együttműködését Szilágyi Áron
             csak nem is terveznek ezzel a kö-  háromszoros olimpiai, kétszeres világ- és háromszoros Európa-bajnok kard-
             zeljövőben. Ráadásul 20%-ról 43%-  vívóval, aki immár fenntarthatósági nagykövetként támogatja a Generalit és
             ra nőtt a számuk az elmúlt két év-  annak társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos törekvéseit.
             ben. A magyar kkv-k körében is
             megmutatkozik ez a negatív ten-
             dencia, hiszen miközben 46%-uk    üzleti szempontból már egészen   vállalás kategóriában a Csákányi
             már gyakorlatba ültette fenntart-  rövid távon is kézzelfogható: az ESG-  Kenyér Bt. pályázatát ítélték a leg-
             hatósági cselekvési tervét, esetleg   megközelítést alkalmazó kkv-k az   jobbnak. Amellett, hogy az idősebb
             éppen ezen dolgozik vagy szeretné   ügyfelek elégedettsége, a hírnév és   korosztály igényeit kiszolgálva el-
             megvalósítani a közeljövőben, 42%-  az érdekelt felekkel folytatott pár-  indították termékeik mozgóáru-
             uk ezzel jelenleg egyáltalán nem   beszéd tekintetében is sikeresebb-  sítását, a támogatással megvaló-
             számol, mondván, akut problémá-   nek bizonyultak. Mivel a pozitív ta-  suló új műhely lehetővé teszi a
             kat kell megoldania a mindenna-   pasztalatok és a jó gyakorlatok   „Csákányi gluténmentes” csomag
             pokban.                           megosztása szintén fontos ösztön-  kialakítását is, melyre jelentős
               „Számos fontos tanulsággal szol-  zők lehetnek, az EnterPRIZE pá-  igény mutatkozik.
             gál számunkra ez a kutatás, mely   lyázat munkavállalói jólét, környe-  A megmérettetésen 2022-ben
             a trendeket felismerve egyben út-  zetvédelem és a mikroközösségek   itthon 127, összesen Európában
             mutató is lehet a jövőre nézve. Ki-  iránti felelősségvállalás témakö-  pedig már 6600 pályázó cég indult,
             derült például, hogy a fenntartha-  rökben lett meghirdetve itthon. A   közülük választották ki a nemzet-
             tósági törekvésekben kulcsszerep   győztes vállalkozások egyenként 3   közi „Fenntarthatósági Hősöket”.
             jut a vállalkozások tulajdonosainak   millió forintot nyertek programjaik   Kilencet, akik közé a magyar Karma
             és vezetőinek (73%), emellett pedig   megvalósítására.             Leather Gloves márkanévvel ismert
             a legfontosabb motiváló tényezőt   A hazánkban Karma Pécsi Kesz-   Manual Divat Kft. is bekerült. A
             az egyes országok szabályozói kör-  tyű, külföldön Karma Leather Glo-  slow fashion és a körforgásos gaz-
             nyezete (65%) adja. Azt is meg-   ves néven forgalmazott termékeket   daság iránt elkötelezett vállalkozás
             tudtuk, hogy a cégek sokkal több   gyártó Manual Divat Kft. a hazai   így a 2021-ben díjazott Grapoila
             lépést tesznek a fenntarthatóság   versenyben a környezetvédelem   zero waste termékeket gyártó Virgin
             irányába, mint azt gondolnák vagy   témakörében benyújtott pályáza-  Oil Press Kft. nyomdokaiba lépett.
             képesek lennének kommunikálni,    tával nyert. Fenntarthatósági tervük   A kkv-szektor fenntarthatósági
             és hogy elsősorban a fenntartható   végső célja egy körkörös gazdasági   támogatását a Generali azért is
             kereslet előmozdítását (72%), hoz-  modell megvalósítása, az elnyert   kiemelten fontosnak tartja, mert
             záférhető ösztönzőket (71%), for-  támogatással termékeik életcik-  miközben a nagyvállalatok körében
             rástámogatást (64%) és széles körű   lusának növelését mozdítják elő.   ma már alapvető követelmény az
             edukációt (59%) igényelnének” –   Munkavállalói jólét kategóriában   ESG szerinti működés, ahhoz, hogy
             foglalta össze a válaszok nyomán   a Halas Tűzvédelem Kft. érdemelte   ezt teljesíteni tudják, a beszállító
             született eredményeket Erdős Mi-  ki az első helyet. A vállalat különféle   kis- és középvállalkozásoktól egyre
             hály, a Generali elnök-vezérigaz-  programokkal segíti a csapatössze-  inkább maguk is elvárják az ESG-
             gatója.                           tartást, a pályázat segítségével ezt   elvárások teljesítését. Ennek meg-
               A kutatás arra is rámutatott, hogy   a munkát folytatják újabb közösségi   valósulása pedig a kkv-k verseny-
             miközben a hosszú távú, össztár-  és egészségnappal, személyre sza-  képességének növelése mellett a
             sadalmi előnyök kulcsfontosságúak,   bott rekreációs lehetőségekkel. A   környezetileg fenntartható jövőt is
             a fenntartható szemlélet adaptálása   mikrokörnyezet iránti felelősség-  szolgálja egyben.



                                                                                              ZÖLD PÉNZVILÁG  41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46