Page 76 - zold
P. 76
ELŐTÉRBEN A TUDATOS FOGYASZTÁS
Szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy a felelős- ig a saját márkás termékeinek cso-
ségteljes, tudatos vásárlásnak kiemelt szerepe van magolásában átlagosan 25%-ban
újrahasznosított anyagot használjon
abban, hogy megvédjük bolygónkat. Fenntarthatósági
fel. Az újrahasznosíthatóságot ak-
stratégiájának megalkotásakor ez motiválta a Lidl képpen növelte is már az áruházlánc,
Magyarországot is, amely a műanyaghasználat csökkentése mellett hogy 2021 végéig kivonta a magyar
a fenntarthatóbb termékkínálat kialakításával és az élelmiszerpa- tárgyalású, saját márkás termékei-
zarlás elleni küzdelmével is környezetünk megóvásán dolgozik. nek csomagolóanyagából a fekete
műanyagot. A folyamatos optimali-
Lidl Magyarország, csatlakoz- zálás során számos termékének
va a Schwarz Csoport REset csomagolását alakította át a Lidl:
APlastic stratégiájához, 2018- ahol lehetséges, elhagyta a műanya-
ban kötelezte el magát a fenntart- A LIDL CÉLJA got, vagy csökkentette annak mennyi-
hatóbb műanyaghasználat mellett. A KÖRFORGÁSOS ségét, növelte az újrahasznosítha-
Vállalta, hogy 2025-ig 20%-kal csök- tóságot vagy újrahasznosított mű-
kenti műanyag-felhasználását saját GAZDASÁG anyagot használt fel. Ennek ered-
márkás termékei csomagolásának ELŐMOZDÍTÁSA ményeképpen saját márkás termé-
optimalizálása révén, aminek 100%- keihez kapcsolódó műanyag cso-
át maximálisan újrahasznosíthatóvá magolóanyag-használatát 2020-ról
is szeretné tenni. Emellett új célként 2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie
a Lidl azon is dolgozik, hogy 2025- a vállalatnak.
76 ZÖLD FENNTARTHATÓSÁG