Page 76 - zold
P. 76

ELŐTÉRBEN A TUDATOS FOGYASZTÁS





                          Szerencsére egyre többen ismerik fel, hogy a felelős-  ig a saját márkás termékeinek cso-
                          ségteljes, tudatos vásárlásnak kiemelt szerepe van   magolásában átlagosan 25%-ban
                                                                               újrahasznosított anyagot használjon
                          abban, hogy megvédjük bolygónkat. Fenntarthatósági
                                                                               fel. Az újrahasznosíthatóságot ak-
                          stratégiájának megalkotásakor ez motiválta a Lidl    képpen növelte is már az áruházlánc,
             Magyarországot is, amely a műanyaghasználat csökkentése mellett   hogy 2021 végéig kivonta a magyar
             a fenntarthatóbb termékkínálat kialakításával és az élelmiszerpa-  tárgyalású, saját márkás termékei-
             zarlás elleni küzdelmével is környezetünk megóvásán dolgozik.     nek csomagolóanyagából a fekete
                                                                               műanyagot. A folyamatos optimali-
                     Lidl Magyarország, csatlakoz-                             zálás során számos termékének
                   va a Schwarz Csoport REset                                  csomagolását alakította át a Lidl:
             APlastic stratégiájához, 2018-                                    ahol lehetséges, elhagyta a műanya-
             ban kötelezte el magát a fenntart-       A LIDL CÉLJA             got, vagy csökkentette annak mennyi-
             hatóbb műanyaghasználat mellett.      A KÖRFORGÁSOS               ségét, növelte az újrahasznosítha-
             Vállalta, hogy 2025-ig 20%-kal csök-                              tóságot vagy újrahasznosított mű-
             kenti műanyag-felhasználását saját        GAZDASÁG                anyagot használt fel. Ennek ered-
             márkás termékei csomagolásának         ELŐMOZDÍTÁSA               ményeképpen saját márkás termé-
             optimalizálása révén, aminek 100%-                                keihez kapcsolódó műanyag cso-
             át maximálisan újrahasznosíthatóvá                                magolóanyag-használatát 2020-ról
             is szeretné tenni. Emellett új célként                            2021-re 5%-kal sikerült csökkentenie
             a Lidl azon is dolgozik, hogy 2025-                               a vállalatnak.



          76   ZÖLD FENNTARTHATÓSÁG
   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80   81