Page 19 - Layout 1
P. 19
IDEHAZA
tiszteletéről, a maximális kiszol-
gálásáról és a személyes ven-
déglátásról szólt.
A szakember személyes ta-
pasztalatból ismeri mindezt, mert
friss diplomásként ugyan tanár-
ként kezdett dolgozni, de a szál-
lodák világa magával ragadta.
Az akkor kiváltságos helynek szá-
mító Duna-parti Forum Hotel (mai
Intercontinental) londineri állásá-
ba jelentkezett, ahová a portás-
szakma legendás alakja, Gunst
András vette fel 1984-ben.
„Kemény munka volt a londiner-
kedés, de fiatalon nagyon szeret- Miután felismerte, hogy egy tásáért történt szervezeti átszer- adjuk a vendégnek” – fejti ki Gaál
tem, mert fantasztikus volt, ahogy nemzetközi láncban felsővezetői vezések után azonban hamar Miklós.
a világ minden tájáról érkeztek a – poszton már nem léphet előrébb, megértette, hogy számára a ho- Aki meggyőződéssel vallja, hogy
gyakran híres – vendégek. Így, bár 2002-ben a Taverna csoport zász- telvezetés az a világ, ahol igazán a Dunauticában minden azért tör-
szakmailag előbbre lépést jelentett, lóshajójának számító Taverna Ho- otthon érzi magát. 2019-ben ezért ténik, hogy a vendég ne egy ho-
nehéz szívvel lettem recepciós. A telben lett sales igazgató, egyben vállalta el a Fadd-Domboriban fris- telben érezze magát, hanem egy
15 méteres pult mögött a szállo- igazgatóhelyettes. Amikor a Ta- sen nyitott Donautica Étterem és olyan tehetős jóbarátnál, ahol min-
daipar olyan, mára meghatározó verna az Accor csoport tulajdo- Hotel vezetését, amellyel hama- den az ő kényelméről szól.
személyiségeitől tanulhattam, mint nába került, Gaál Miklós a Buda- rosan elérte a „négycsillag supe- „A Donautica eredetisége egy
Géher Zoltán, Krámer Béla, Hegy- pest Kongresszusi Központ (BKK) rior” minősítést. olyan üzleti modellkísérlet, amelynek
megi János, Fenyves Péter vagy és a Novotel Congress értékesítési lényege, hogy a működtetés klasszi-
Csehi Dénes, Meskál Tibor.” igazgatóhelyettese, egyben álta- FELSŐ KATEGÓRIA kus kereskedelmi jellemzőit minél
Akkortájt a globális szállodaipar lános igazgatóhelyettese lett. KERESKEDELMI jobban háttérbe szorítsam, hogy
az üzemeltetést tekintve is ha- JELLEG NÉLKÜL az ne vigye el a fókuszt az élmény-
talmas változáson ment keresztül. HOTELFELSŐFOK „A Donauticában, a mai viszonyok ről. Ebbe az is beletartozik, hogy
Ráadásul a Forum szállodalánc MICHELIN- közé adaptálva, ugyanazt az öt- semmit nem kell bérelni, a kajakok,
és így 1997-ben a budapesti hotel CSILLAGGAL csillagos szállodákra jellemző csónakok, a SUP-ok és az elektro-
is az InterContinental-lánc tulaj- ERŐSÍTVE szervezeti modellt alakítottam ki, mos csúcskerékpárok, rollerek egy-
donába került, és nevet váltott. Két év után az akkor butikhoteleket mint ami már a Forum és az In- aránt ingyen állnak a vendégek
„Az 1990-es évek végén Géher nyitó Mellow Mood csoporthoz tercontinental Hotelben hibátlanul rendelkezésére. A medence, a sza-
Zoli az InterContinental amerikai igazolt, ahol két új, négycsillagos működött. Vendégközpontú gon- una, a spa pedig addig van nyitva,
konferenciája után prezentálta, ház igazgatója lett, miközben a dolkodásunkra jó példa, hogy amíg a vendég kéri. A szemléletnek
mennyire más üzleti elvek mentén butik kategória újraértelmezését minden új érkezőt személyesen fontos formai elemeként sehol nem
és szervezeti keretek között dol- jelentő Fashion Hotel brand ki- kísérünk fel a szobájába, ahol találkozni kereskedelmi feliratokkal,
goznak már a nagy szállodaláncok alakításában és bevezetésében mindent bemutatunk neki, majd kozmetikai cikkeket kínáló vitrinek-
– idézi Gaál Miklós, aki az értéke- is szerepet vállalt. Ezután több vi- egész tartózkodása alatt a sze- kel, gyakorlati elemeként pedig a
sítés területére igazolt át. – Amikor déki, magyar tulajdonban álló mélyre szóló szerviz élményéről jól képzett, kedves és fiatal sze-
ez a lehetőség váratlanul előállt, négycsillagos szálloda létrehozá- is gondoskodunk. Nálunk a fél- mélyzet gondoskodik arról, hogy a
éppen a több száz fős corporate sában, üzemeltetésében kapott panziós vacsora à la carte vá- vendég mindennap úgy érezze ma-
sales rendezvényünk volt, ahol a vezető szerepet, majd Géher Zol- lasztható napközben, este pedig gát, mint akit szeretettel vártak lá-
legfontosabb vállalatok kapcso- tán, a Zeina csoport vezérigazga- a pincér szolgálja fel az aszta- togatóba” – elemez Gaál Miklós.
lattartóit láttuk vendégül. Rendkívül tójának invitálására az akkor nyíló lokhoz. Ilyenkor végigjárom az Aki úgy hozta vissza a szállo-
büszke voltam arra, hogy azt a belvárosi Prestige Hotel Budapest éttermet, hogy üdvözöljem a ven- daipar aranykorának értékrendjét
kulcsfontosságú eseményt nagy igazgatói pozícióját vállalta el. dégeket, és beszélgessek. Úgy a Duna-parti házba, hogy aki a
sikerrel már én vezényelhettem Négy nagysikerű év után úgy érez- érzem, ez megfizethetetlen előnyt Donauticába betér, olyan kiszol-
le. Így aztán meseszerűen indult te, többet tehet a szakmáért azzal, ad azzal, hogy közvetlen vissza- gálásban részesül, mintha egy
életemnek ez az egyik leglátvá- ha a Magyar Szállodák és Étter- jelzésekhez jutok. Ez teszi lehe- tradicionális luxushotelbe tért vol-
nyosabb, legsikeresebb időszaka, mek Szövetsége főtitkári tisztjét tővé, hogy az emberileg elkép- na be a világ valamelyik metro-
a »saleses karrierem«.” megpályázza. Az ágazat megújí- zelhető legmagasabb minőséget poliszában.
19