Page 102 - zold
P. 102

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK




                                                       Szöveg: Érsek M. Zoltán
                                          Aki egyszer beszállt, nem akar kiszállni

            FELVILLANYOZÓ TAPASZTALATOK




                             VILLANYAUTÓSOKNAK






             Az új klímacélok és jogszabályi változások nyomán gyökeresen átalakul az autózás, aminek
             fontos eleme, hogy az Európai Unióban 2035-től nem lehet értékesíteni új, hagyományos
             robbanómotorral gyártott kishaszon- és személygépjárműveket. A villanyautók előretöré-
             séről, azok használati értékéről és az elektromos gépjárművek céges alkalmazásainak le-
             hetőségeiről is beszélgettünk Kis Zsolttal, a Macrofleet Kft. ügyvezető igazgatójával.



             „Az elmúlt pár évben nagyon sokat
             változott az elektromos autókról
             alkotott megítélés. Korábban az
             emberek többsége még tartott ezek-
             től a meghajtásoktól, a szemlélet-
             váltás következtében ma már egyre
             jobban elfogadják ezek előnyeit az
             esetlegesen előforduló kisebb hát-
             rányok mellett. Még mindig nagyon
             sok tévhit van azonban, amely hát-
             ráltatja az elektromos meghajtású
             autók elterjedését. Ilyenek például,
             hogy nem lehet vele több száz ki-
             lométert megtenni, nagyon sok idő-
             be telik a töltés, nincs megfelelő
             töltőhálózat, drága az üzemeltetés.
               Tény, hogy vannak helyzetek,
             amelyek a napi gyakorlati hasz-
             nálatban előidézhetnek egy kis ag-
             godalmat. Ilyen például az autó-
             pálya folyamatos, magas sebesség
             melletti, ls a téli időben való intenzív
             használata fűtéssel, amelynek so-
             rán a ténylegesen elhasznált kW-
             energia eltérő átlagot mutathat,
             mint a gyártók által meghatározott
             WLTP-szabvány szerinti átlag” –
             magyarázza Kis Zsolt.
               Korábban komoly kompromisszu-
             mok mentén lehetett csak együtt



          102  E-AUTÓZÁS
   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107