Page 106 - zold
P. 106
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
ELEKTROMOS LÉPÉSVÁLTÁS
ÁRGARANCIÁVAL
Interjú Kővágó-Laky Andreával,
a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatójával
Szöveg: Érsek M. Zoltán
Miközben a Ford elkötelezett európai elektromos stratégiát
követ, a márka a hatótáv mellett a töltési gyorsaság növe-
lését is célul tűzve, árgaranciával tervezhetőséget teremtve
támogatja ügyfeleit – fejti ki Kővágó-Laky Andrea, a Ford
Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.
– 2005-ben a Ford Magyarország lennek meg azok az új technoló- fejlesztésébe történő invesztíció
ügyvezető igazgatójaként ön a giák és piaci trendek, amelyek a is plusz anyagi erőforrást köve-
Ford legfiatalabb és egyetlen női vezető európai piacokat meg- telhet meg. Ennek méretigényét
országvezetője volt. Majd a márka határozzák. Ezt látjuk most pél- jól mutatja a nagy európai autó-
európai központjában dolgozott dául az elektromos autók elter- gyártók által létrehozott és finan-
menedzserként, mielőtt a magyar jedésénél is. szírozott IONITY projekt, ahol a
és a cseh piacért felelő ügyveze- legnagyobb versenytársak egy
tőként 2022-ben hazatért. Az – A Ford az elsők között kezdett szupergyors e-töltőhálózat gyor-
európai központból mennyire látta bele az elektrifikációba. Milyen sított ütemű kiépítésére kötöttek
másnak az autóipar helyzetét, jö- kihívást és milyen előnyt jelent szövetséget. Ami a villanyautózás
vőjét? ez a márka számára? úttörő szerepvállalásához kötődő
– Miután közel tíz évig vezettem – Az elektromos autók elterjedése piaci előnyt jelenti, az a Ford szá-
a magyar operációt, az adott te- még Európán belül is rendkívül mára mind a személyautó, mind
rület Magyarországon üzemelő kiegyensúlyozatlan képet mutat, a haszonjármű vonalon meg-
európai központjából végeztem a és országonként változik. Nem mutatkozik. Az elektromos mo-
munkámat. Az európai pozíció jó lehet összehasonlítani például a bilitásba átmenetet jelentő Kuga
lehetőséget teremtett ahhoz, hogy norvég piacot, ahol ma az elekt- Plug in Hybrid modellünk – amely-
összetettebb képet kapjak az romos autók piaci súlya már meg- lyel akár 50 km-t tehetünk meg
autóipar európai és globális hely- haladta az 50%-ot, a nálunk ta- tisztán elektromosan – piacvezető
zetéről, tendenciáiról. Rendkívül pasztalható sokkal lassúbb nö- lett Európában és Magyarországon
izgalmas volt például megtapasz- vekedéssel. Egy ilyen mértékű is. Ugyancsak szép sikereket ér
talni azt a hihetetlen léptékű tech- technológiaváltásnál kulcsszerep el globálisan az első teljesen
nikai fejlődést, ami a hibrid tech- jut a helyi állami támogatás mér- elektromos modellünk, a Mustang
nológiák és az elektrifikáció kap- tékének is, miközben az autó- Mach-E. Az Európában idén be-
csán mára az egész iparágat gyártók szempontjából nézve a vezetett E-Transit és az amerikai
megváltoztatta. Ami Magyarorszá- piaci edukáció és a helyi márka- piacon debütáló F–150 Lightning
got illeti, azt látom, hogy nálunk kereskedések átalakítása mellett modellünk is előre nem várt nép-
általában néhány év késéssel je- adott esetben az infrastruktúra szerűségnek örvend.
106 E-AUTÓZÁS