Page 106 - zold
P. 106

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK








            ELEKTROMOS LÉPÉSVÁLTÁS



                        ÁRGARANCIÁVAL





                             Interjú Kővágó-Laky Andreával,
                a Ford Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatójával

                                    Szöveg: Érsek M. Zoltán
          Miközben a Ford elkötelezett európai elektromos stratégiát
          követ, a márka a hatótáv mellett a töltési gyorsaság növe-
          lését is célul tűzve, árgaranciával tervezhetőséget teremtve
          támogatja ügyfeleit – fejti ki Kővágó-Laky Andrea, a Ford
          Magyarország és Csehország ügyvezető igazgatója.


             – 2005-ben a Ford Magyarország    lennek meg azok az új technoló-  fejlesztésébe történő invesztíció
             ügyvezető igazgatójaként ön a     giák és piaci trendek, amelyek a   is plusz anyagi erőforrást köve-
             Ford legfiatalabb és egyetlen női   vezető európai piacokat meg-    telhet meg. Ennek méretigényét
             országvezetője volt. Majd a márka   határozzák. Ezt látjuk most pél-  jól mutatja a nagy európai autó-
             európai központjában dolgozott    dául az elektromos autók elter-  gyártók által létrehozott és finan-
             menedzserként, mielőtt a magyar   jedésénél is.                    szírozott IONITY projekt, ahol a
             és a cseh piacért felelő ügyveze-                                  legnagyobb versenytársak egy
             tőként 2022-ben hazatért. Az      – A Ford az elsők között kezdett   szupergyors e-töltőhálózat gyor-
             európai központból mennyire látta   bele az elektrifikációba. Milyen   sított ütemű kiépítésére kötöttek
             másnak az autóipar helyzetét, jö-  kihívást és milyen előnyt jelent   szövetséget. Ami a villanyautózás
             vőjét?                            ez a márka számára?              úttörő szerepvállalásához kötődő
             – Miután közel tíz évig vezettem   – Az elektromos autók elterjedése   piaci előnyt jelenti, az a Ford szá-
             a magyar operációt, az adott te-  még Európán belül is rendkívül   mára mind a személyautó, mind
             rület Magyarországon üzemelő      kiegyensúlyozatlan képet mutat,   a haszonjármű vonalon meg-
             európai központjából végeztem a   és országonként változik. Nem    mutatkozik. Az elektromos mo-
             munkámat. Az európai pozíció jó   lehet összehasonlítani például a   bilitásba átmenetet jelentő Kuga
             lehetőséget teremtett ahhoz, hogy   norvég piacot, ahol ma az elekt-  Plug in Hybrid modellünk – amely-
             összetettebb képet kapjak az      romos autók piaci súlya már meg-  lyel akár 50 km-t tehetünk meg
             autóipar európai és globális hely-  haladta az 50%-ot, a nálunk ta-  tisztán elektromosan – piacvezető
             zetéről, tendenciáiról. Rendkívül   pasztalható sokkal lassúbb nö-  lett Európában és Magyarországon
             izgalmas volt például megtapasz-  vekedéssel. Egy ilyen mértékű    is. Ugyancsak szép sikereket ér
             talni azt a hihetetlen léptékű tech-  technológiaváltásnál kulcsszerep   el globálisan az első teljesen
             nikai fejlődést, ami a hibrid tech-  jut a helyi állami támogatás mér-  elektromos modellünk, a Mustang
             nológiák és az elektrifikáció kap-  tékének is, miközben az autó-  Mach-E. Az Európában idén be-
             csán mára az egész iparágat       gyártók szempontjából nézve a    vezetett E-Transit és az amerikai
             megváltoztatta. Ami Magyarorszá-  piaci edukáció és a helyi márka-  piacon debütáló F–150 Lightning
             got illeti, azt látom, hogy nálunk   kereskedések átalakítása mellett   modellünk is előre nem várt nép-
             általában néhány év késéssel je-  adott esetben az infrastruktúra   szerűségnek örvend.



          106  E-AUTÓZÁS
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111