Page 87 - zold
P. 87
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
Gera Csilla HR vezető és
Szak Zsuzsanna üzletág igazgató
fenntartható forrásból származó
pálma- és pálmamagolaj-beszer-
zését.
A nemzetközi vállalat a termék-
fejlesztés és a gyártás kapcsán is
kiemelten foglalkozik azzal, hogy
készítményei a fenntarthatóságot
maximálisan szem előtt tartva
csökkentsék környezeti lábnyomát.
Ezt szolgálja az is, hogy a jól ismert
és megbízható Henkel márkák már
a környezettudatos kínálatban is
elérhetők. Az innováció és a fenn-
tarthatósági Célkitűzés Keretrend- jegyében 2021 végére már a felére tarthatóság ötvözésével született
szer”-ét. A Henkel kiemelt válla- csökkentette a termelés során ke- ProNature termékcsalád már ki-
lásai a következők: letkező CO2-lábnyomát. 2025-re lenc olyan Bref, Somat, Clin és
pedig ezt az arányt 65 százalékra Pur márkaterméket tartalmaz,
• klímapozitív termelés elérése kívánja növelni a 2010-es bázisév- amely a megszokottnál több fenn-
2030-ra, hez képest. A Henkel emellett 21 tartható és természetes eredetű
• a körforgás növelésére való tö- országban már teljes egészében összetevő felhasználásával készül.
rekvés a víz és a termelési hul- a 100 százalékban megújuló ener- Emellett a „Tiszta otthon, tiszta
ladékanyagok körkörös fel- giaforrásokból származó villamos bolygó” projekt keretében piacra
használásának bővítésével energia felhasználására állította kerülő ProNatura termékek fontos
2030-ig, át a termelését. Ezzel globálisan jellemzője az is, hogy csomagolá-
• a nemek közötti egyenlőség már 68 százalékban zöldvillamos- suk – a termék jellegétől függően
elérése minden vezetői szinten energia-felhasználást ért el. 2030- – 100%-ban újrahasznosított mű-
2025-ig, ig pedig az a cél, hogy a vállalat anyagot, kartont, valamint (a Plastic
• a közösségi oktatási programok 100 százalékig megújuló források- Bank által ellenőrzött körülmények
és az önkéntesség kiterjesz- ból származó elektromos energiát között, a begyűjtést végzők meg-
tése, használjon fel. felelő anyagi javadalmazásával ke-
• a munka jövőjének alakítása A Henkel a teljes értéklánchoz letkezett) Social Plastic -ot tar-
®
a vállalat és munkavállalói kapcsolódó partnereivel együtt- talmaz.
számára a 2021-ben elindított működve a valódi körforgásos gaz- A Henkel így éri el azt, hogy mi-
„Smart Work” program to- daság kiépítésében is aktívan részt közben nemzetközi vállalatként
vábbfejlesztése és kiterjesz- vesz. Ehhez kötődően az a cél ve- globális szereplő, a Henkel Ma-
tése révén. zérli, hogy a 2021-es 86 százalékról gyarország Kft. révén a magyar
elérje, hogy 2025-re már a termékei piac egyik meghatározó vállalata-
Az új program kiemelten agilis csomagolásának 100 százaléka új- ként és munkáltatójaként, a nem-
vállalása, hogy a nemzetközi vál- rahasznosítható vagy újra felhasz- zetközi tapasztalatokat is haszno-
lalat a korábban tervezett 2040 nálható legyen. Emellett azon is sítva, a magyarországi fenntartható
helyett már 2030-ra el akarja érni dolgozik, hogy a jelenlegi 93 szá- fejlődés iránt is elkötelezetten te-
a klímapozitív termelést. Ennek zalékról 100 százalékra növelje a vékenykedjen.
FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS 87