Page 87 - zold
P. 87

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK




           Gera Csilla HR vezető és
           Szak Zsuzsanna üzletág igazgató








                                                                                fenntartható forrásból származó
                                                                                pálma- és pálmamagolaj-beszer-
                                                                                zését.
                                                                                  A nemzetközi vállalat a termék-
                                                                                fejlesztés és a gyártás kapcsán is
                                                                                kiemelten foglalkozik azzal, hogy
                                                                                készítményei a fenntarthatóságot
                                                                                maximálisan szem előtt tartva
                                                                                csökkentsék környezeti lábnyomát.
                                                                                Ezt szolgálja az is, hogy a jól ismert
                                                                                és megbízható Henkel márkák már
                                                                                a környezettudatos kínálatban is
                                                                                elérhetők. Az innováció és a fenn-
             tarthatósági Célkitűzés Keretrend-  jegyében 2021 végére már a felére   tarthatóság ötvözésével született
             szer”-ét. A Henkel kiemelt válla-  csökkentette a termelés során ke-  ProNature termékcsalád már ki-
             lásai a következők:               letkező CO2-lábnyomát. 2025-re   lenc olyan Bref, Somat, Clin és
                                               pedig ezt az arányt 65 százalékra   Pur márkaterméket tartalmaz,
               • klímapozitív termelés elérése   kívánja növelni a 2010-es bázisév-  amely a megszokottnál több fenn-
                 2030-ra,                      hez képest. A Henkel emellett 21   tartható és természetes eredetű
               • a körforgás növelésére való tö-  országban már teljes egészében   összetevő felhasználásával készül.
                 rekvés a víz és a termelési hul-  a 100 százalékban megújuló ener-  Emellett a „Tiszta otthon, tiszta
                 ladékanyagok körkörös fel-    giaforrásokból származó villamos   bolygó” projekt keretében piacra
                 használásának bővítésével     energia felhasználására állította   kerülő ProNatura termékek fontos
                 2030-ig,                      át a termelését. Ezzel globálisan   jellemzője az is, hogy csomagolá-
               • a nemek közötti egyenlőség    már 68 százalékban zöldvillamos-  suk – a termék jellegétől függően
                 elérése minden vezetői szinten   energia-felhasználást ért el. 2030-  – 100%-ban újrahasznosított mű-
                 2025-ig,                      ig pedig az a cél, hogy a vállalat   anyagot, kartont, valamint (a Plastic
               • a közösségi oktatási programok   100 százalékig megújuló források-  Bank által ellenőrzött körülmények
                 és az önkéntesség kiterjesz-  ból származó elektromos energiát   között, a begyűjtést végzők meg-
                 tése,                         használjon fel.                  felelő anyagi javadalmazásával ke-
               • a munka jövőjének alakítása    A Henkel a teljes értéklánchoz   letkezett) Social Plastic -ot tar-
                                                                                                      ®
                 a vállalat és munkavállalói   kapcsolódó partnereivel együtt-  talmaz.
                 számára a 2021-ben elindított   működve a valódi körforgásos gaz-  A Henkel így éri el azt, hogy mi-
                 „Smart Work” program to-      daság kiépítésében is aktívan részt   közben nemzetközi vállalatként
                 vábbfejlesztése és kiterjesz-  vesz. Ehhez kötődően az a cél ve-  globális szereplő, a Henkel Ma-
                 tése révén.                   zérli, hogy a 2021-es 86 százalékról   gyarország Kft. révén a magyar
                                               elérje, hogy 2025-re már a termékei   piac egyik meghatározó vállalata-
               Az új program kiemelten agilis   csomagolásának 100 százaléka új-  ként és munkáltatójaként, a nem-
             vállalása, hogy a nemzetközi vál-  rahasznosítható vagy újra felhasz-  zetközi tapasztalatokat is haszno-
             lalat a korábban tervezett 2040   nálható legyen. Emellett azon is   sítva, a magyarországi fenntartható
             helyett már 2030-ra el akarja érni   dolgozik, hogy a jelenlegi 93 szá-  fejlődés iránt is elkötelezetten te-
             a klímapozitív termelést. Ennek   zalékról 100 százalékra növelje a   vékenykedjen.



                                                                                  FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS  87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92