Page 89 - zold
P. 89
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
lyek csak tiszta összetevőket tar-
talmaznak. Miközben a fogyasztók
egyre nagyobb figyelmet fordítanak
a fenntartható szépségápolási tren-
dekre, elmondásuk szerint a leg-
fontosabb tulajdonságok, amelyek-
re a szépségápolási és testápolási
termékek vásárlásakor figyelnek,
a természetes összetevők hasz-
nálata (40,2%), a környezetvédelem
(17,6%), valamint az újrafelhasz-
nálható és újrahasznosítható cso-
magolás (7,9%, illetve 15,8%). Kü-
lönösen a fiatalabb fogyasztók ér-
deklődnek leginkább a fenntartható
termékek iránt, a Z generációs fo-
gyasztók 1,3-szor nagyobb való-
színűséggel akarják kipróbálni a
környezetbarát termékeket.
A ZÁTONYBIZTOS IS KERESETT
Anna Mayo szerint, ha előretekin- zött előkelő helyen szerepelnek a vevőinek a vezető márkák szép-
tünk, hogy a vásárlók mit prefe- paragonmentes, szulfátmentes, il- ség- és testápolási termékeihez.
rálnak a jövőben, az internetes ke- latanyagmentes, bio, érzékeny, mű- Amelyeket hulladékmentes cso-
resésekből egyértelműen látszik anyagmentes, zátonymentes, zá- magolásban szállítanak, megtisz-
a fenntarthatóság irányába mutató tonybiztos, újratölthető, nem mér- títanak, majd újratöltenek az is-
trend erősödése. Az online kere- gező, környezetbarát és biológiailag mételt újrafelhasználás érdekében.
sőkifejezésekben ugrásszerűen lebomló termékek. Az Amazon pedig bevezette azokat
megnőttek az olyan „mentes” moz- Ezt felismerve a kozmetikai ter- a jelvényeket, amelyek segítségével
galmat képviselő kifejezések, mint mékekkel foglalkozó legnagyobb a vásárlók könnyen felismerhetik
a parabénmentes (7%), szulfát- kiskereskedelmi láncok is egyre a tiszta és fenntartható szépség-
mentes (6%) keresése. A műanyag- inkább szerepet vállalnak az új ápolási és testápolási termékeket.
mentesség szintén a beszélgetés trend előmozdításában. A szép- Mindez azt mutatja, hogy a jövő
motorja, mivel a vásárlók egyre ségipar meghatározó globális kis- szépségipari innovációi a tiszta
inkább olyan termékeket keresnek, kereskedelmi szereplője, a Sephora összetevőkön túlmutatva valóban
amelyek kevesebb környezeti hul- például nemrég frissítette a tiszta elkezdik kezelni a fenntarthatóság
ladékot termelnek. Sokuk számára szépség jelvényét a szigorúbb „clean és a hulladék problémáit. Ehhez
fontosak az óceáni zátonyokat nem + planet positive” jelzőre, amely a kötődően már most is számos
veszélyeztető, úgynevezett zátony- tiszta összetevők mellett a fenn- olyan új innovációval találkozha-
biztos és újratölthető termékek is. tarthatósági tulajdonságokat is tunk, amelyek a csomagolás és a
Mivel a keresési kifejezések ál- tükrözi. Az amerikai Ulta pedig a hulladék csökkentésére összpon-
talában azt képviselik, ami a fo- Conscious Beauty kezdeményezés tosítanak, mint például a vízmentes
gyasztók számára a legfontosabb, részeként lépett partnerségre a samponok, az újratölthető test-
ezt a tendenciát úgy is értelmez- globális újrahasználati platform- ápolók és a biológiailag lebomló
hetjük, mint annak jelét, hogy a mal, a Looppal. Az Ulta/Loop szö- papírcsomagolású dezodorok. A
tiszta szépségápolási termékek jö- vetség keretében az 1250 üzletet jövő pedig így ígéretesnek tűnik
vőjében a fenntarthatóság is egyre működtető szépségápolási kiske- mind a tiszta szépség mozgalom,
fontosabbá válik. Ezt mutatja az reskedő visszaváltható csomago- mind a fogyasztók, mind a bolygó
is, hogy a keresési kifejezések kö- lásban biztosít könnyű hozzáférést számára.
FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS 89