Page 89 - zold
P. 89

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK



             lyek csak tiszta összetevőket tar-
             talmaznak. Miközben a fogyasztók
             egyre nagyobb figyelmet fordítanak
             a fenntartható szépségápolási tren-
             dekre, elmondásuk szerint a leg-
             fontosabb tulajdonságok, amelyek-
             re a szépségápolási és testápolási
             termékek vásárlásakor figyelnek,
             a természetes összetevők hasz-
             nálata (40,2%), a környezetvédelem
             (17,6%), valamint az újrafelhasz-
             nálható és újrahasznosítható cso-
             magolás (7,9%, illetve 15,8%). Kü-
             lönösen a fiatalabb fogyasztók ér-
             deklődnek leginkább a fenntartható
             termékek iránt, a Z generációs fo-
             gyasztók 1,3-szor nagyobb való-
             színűséggel akarják kipróbálni a
             környezetbarát termékeket.

             A ZÁTONYBIZTOS IS KERESETT


             Anna Mayo szerint, ha előretekin-  zött előkelő helyen szerepelnek a   vevőinek a vezető márkák szép-
             tünk, hogy a vásárlók mit prefe-  paragonmentes, szulfátmentes, il-  ség- és testápolási termékeihez.
             rálnak a jövőben, az internetes ke-  latanyagmentes, bio, érzékeny, mű-  Amelyeket hulladékmentes cso-
             resésekből egyértelműen látszik   anyagmentes, zátonymentes, zá-   magolásban szállítanak, megtisz-
             a fenntarthatóság irányába mutató   tonybiztos, újratölthető, nem mér-  títanak, majd újratöltenek az is-
             trend erősödése. Az online kere-  gező, környezetbarát és biológiailag   mételt újrafelhasználás érdekében.
             sőkifejezésekben ugrásszerűen     lebomló termékek.                Az Amazon pedig bevezette azokat
             megnőttek az olyan „mentes” moz-   Ezt felismerve a kozmetikai ter-  a jelvényeket, amelyek segítségével
             galmat képviselő kifejezések, mint   mékekkel foglalkozó legnagyobb   a vásárlók könnyen felismerhetik
             a parabénmentes (7%), szulfát-    kiskereskedelmi láncok is egyre   a tiszta és fenntartható szépség-
             mentes (6%) keresése. A műanyag-  inkább szerepet vállalnak az új   ápolási és testápolási termékeket.
             mentesség szintén a beszélgetés   trend előmozdításában. A szép-     Mindez azt mutatja, hogy a jövő
             motorja, mivel a vásárlók egyre   ségipar meghatározó globális kis-  szépségipari innovációi a tiszta
             inkább olyan termékeket keresnek,   kereskedelmi szereplője, a Sephora   összetevőkön túlmutatva valóban
             amelyek kevesebb környezeti hul-  például nemrég frissítette a tiszta   elkezdik kezelni a fenntarthatóság
             ladékot termelnek. Sokuk számára   szépség jelvényét a szigorúbb „clean   és a hulladék problémáit. Ehhez
             fontosak az óceáni zátonyokat nem   + planet positive” jelzőre, amely a   kötődően már most is számos
             veszélyeztető, úgynevezett zátony-  tiszta összetevők mellett a fenn-  olyan új innovációval találkozha-
             biztos és újratölthető termékek is.   tarthatósági tulajdonságokat is   tunk, amelyek a csomagolás és a
               Mivel a keresési kifejezések ál-  tükrözi. Az amerikai Ulta pedig a   hulladék csökkentésére összpon-
             talában azt képviselik, ami a fo-  Conscious Beauty kezdeményezés   tosítanak, mint például a vízmentes
             gyasztók számára a legfontosabb,   részeként lépett partnerségre a   samponok, az újratölthető test-
             ezt a tendenciát úgy is értelmez-  globális újrahasználati platform-  ápolók és a biológiailag lebomló
             hetjük, mint annak jelét, hogy a   mal, a Looppal. Az Ulta/Loop szö-  papírcsomagolású dezodorok. A
             tiszta szépségápolási termékek jö-  vetség keretében az 1250 üzletet   jövő pedig így ígéretesnek tűnik
             vőjében a fenntarthatóság is egyre   működtető szépségápolási kiske-  mind a tiszta szépség mozgalom,
             fontosabbá válik. Ezt mutatja az   reskedő visszaváltható csomago-  mind a fogyasztók, mind a bolygó
             is, hogy a keresési kifejezések kö-  lásban biztosít könnyű hozzáférést   számára.



                                                                                  FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS  89
   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94