Page 88 - zold
P. 88

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK




          A tiszta szépség az elmúlt
          évek egyik legizgalmasabb
          trendje a szépségiparban,
          ami annak köszönhető, hogy
          a fogyasztók egyre inkább
          tudatában vannak annak,
          hogy mit tesznek a testükbe
          és a testükre, és ez milyen
          hatással lehet az egészsé-
          gükre és a jóllétükre.




                     iközben a szépségápolás
                     sok tekintetben trendte-
             Mremtő kategória, a fo-
             gyasztók ma már a korábbinál sok-
             kal alaposabban megnézik azokat
             a termékeket, amelyek a minden-
             napi életük részét képezik – fejtette
             ki a globális iparági elemzésekkel
             foglalkozó multi portálján Anna
             Mayo, a NielsenIQ Beauty Vertical
             ügyféligazgatója.

             A „MENTES” AZ ÉLEN

             A szakember kifejtette: a tiszta
             szépség mozgalom azzal kezdődött,
             hogy a fogyasztók a káros össze-
             tevőktől mentes termékekre össz-     Szöveg: Meichl Frida
             lönösen a parabének, szulfátok és  A TISZTA SZÉPSÉG TRENDJE
             pontosítottak. Válaszul a gyártók
             a károsnak vélt összetevők – kü-

             ftalátok – eltávolításával kezdték
             megtisztítani termékeiket. Az erő-  A MENTES SZÉPSÉGÁPOLÁS A FENNTARTHATÓSÁGÉRT
             feszítések meghozták gyümölcsü-
             ket, mivel például az Egyesült Ál-
             lamokban értékesített szépség-    összetevő. Ezek a valóban tiszta   tarthatóságra is egyre nagyobb
             és testápolási termékek több mint   termékek több mint 400 millió   hangsúlyt fektetnek. Ezt igazolja,
             fele már parabénmentes.           dolláros forgalmat értek el, és a   hogy az olyan szépség- és test-
               A NielsenIQ a valóban tiszta    teljes kategóriához képest mintegy   ápolási termékek eladásai, amelyek
             szépségápolási termékeket úgy     6%-kal nagyobb növekedési üte-   környezetvédelmi előnyökkel jár-
             határozza meg, mint amelyek az    met értek el.                    nak, például vegánok, kegyetlen-
             összes alábbi összetevőtől men-    Amíg eddig a „mentes” szép-     ségtől mentesek, újrafelhasznál-
             tesek: parabének, szulfátok, fta-  ségápoláson volt a hangsúly, ma   ható csomagolásúak és műanyag-
             látok, mesterséges színezékek és   már azt is kezdik látni az iparág   mentesek, magasabb növekedési
             illatanyagok, valamint 600 egyéb   szereplői, hogy a fogyasztók a fenn-  ütemet mutatnak, mint azok, ame-



          88   FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS
   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92   93