Page 88 - zold
P. 88
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
A tiszta szépség az elmúlt
évek egyik legizgalmasabb
trendje a szépségiparban,
ami annak köszönhető, hogy
a fogyasztók egyre inkább
tudatában vannak annak,
hogy mit tesznek a testükbe
és a testükre, és ez milyen
hatással lehet az egészsé-
gükre és a jóllétükre.
iközben a szépségápolás
sok tekintetben trendte-
Mremtő kategória, a fo-
gyasztók ma már a korábbinál sok-
kal alaposabban megnézik azokat
a termékeket, amelyek a minden-
napi életük részét képezik – fejtette
ki a globális iparági elemzésekkel
foglalkozó multi portálján Anna
Mayo, a NielsenIQ Beauty Vertical
ügyféligazgatója.
A „MENTES” AZ ÉLEN
A szakember kifejtette: a tiszta
szépség mozgalom azzal kezdődött,
hogy a fogyasztók a káros össze-
tevőktől mentes termékekre össz- Szöveg: Meichl Frida
lönösen a parabének, szulfátok és A TISZTA SZÉPSÉG TRENDJE
pontosítottak. Válaszul a gyártók
a károsnak vélt összetevők – kü-
ftalátok – eltávolításával kezdték
megtisztítani termékeiket. Az erő- A MENTES SZÉPSÉGÁPOLÁS A FENNTARTHATÓSÁGÉRT
feszítések meghozták gyümölcsü-
ket, mivel például az Egyesült Ál-
lamokban értékesített szépség- összetevő. Ezek a valóban tiszta tarthatóságra is egyre nagyobb
és testápolási termékek több mint termékek több mint 400 millió hangsúlyt fektetnek. Ezt igazolja,
fele már parabénmentes. dolláros forgalmat értek el, és a hogy az olyan szépség- és test-
A NielsenIQ a valóban tiszta teljes kategóriához képest mintegy ápolási termékek eladásai, amelyek
szépségápolási termékeket úgy 6%-kal nagyobb növekedési üte- környezetvédelmi előnyökkel jár-
határozza meg, mint amelyek az met értek el. nak, például vegánok, kegyetlen-
összes alábbi összetevőtől men- Amíg eddig a „mentes” szép- ségtől mentesek, újrafelhasznál-
tesek: parabének, szulfátok, fta- ségápoláson volt a hangsúly, ma ható csomagolásúak és műanyag-
látok, mesterséges színezékek és már azt is kezdik látni az iparág mentesek, magasabb növekedési
illatanyagok, valamint 600 egyéb szereplői, hogy a fogyasztók a fenn- ütemet mutatnak, mint azok, ame-
88 FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS