Page 91 - zold
P. 91
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
emberi tényezőkön is nagyban mú-
lik, így kollégák számára is ké- EGYÉB FENNTARTHATÓSÁGI LÉPÉSEK:
szültek olyan iránymutatások, ame-
lyek segítik az energiahatékony • A dm üzleteiben zöld árcím-
működés megvalósítását a min- kével teszik láthatóvá, hogy
dennapokban. mely termékek előállítása so-
rán vettek figyelembe kör-
HATÉKONYSÁG A TERMÉKEK nyezetvédelmi szempontokat.
TERÉN IS A termékeknek ehhez minő-
sített fenntarthatósági logók-
A dm üzleteiben a vásárlók számára kal kell rendelkezniük.
leginkább a választékon keresztül • A dm-ben nincsenek akciók, a tudatos fogyasztásra hívja fel a figyelmet
érzékelhető a fenntarthatóság: bio- a Mindig megéri tartós ár stratégia, amelynek köszönhetően az árak
és natúr termékek széles válasz- négy hónapig nem emelkednek, így nincs szükség felhalmozásra, a
tékát kínálják, folyamatosan bővül vásárló akkor veheti meg a termékeket, amikor arra valóban szüksége
a környezetbarát termékek köre. van - ez biztonságot és kiszámíthatóságot ad a változó gazdasági kö-
A dm a saját kompetenciaterüle- rülmények között.
téből kiindulva szeretne hatást el- • A raktárakban és üzletekben keletkező műanyag-, fólia- és karton-
érni, és segíteni a vásárlókat abban, hulladékot a dm újrahasznosítja.
hogy a fenntarthatóbb gyakorlatokat • A dm Kezdd kicsiben a háztartásodban! zárt Facebook-csoportot mű-
könnyen beépíthessék a hétköz- ködtet, ahol terméklehetőségek bemutatásával és tippekkel segítik a
napokba. A saját márkás termékek felelős döntéseket. A zöldebb életmód népszerűsítésében szakértő
fejlesztésénél a fenntarthatóság civil partnerekkel dolgoznak együtt.
kiemelt szempont: sokan talán nem • Együtt egymásért név alatt társadalmi felelősségvállalás programokat
tudják, de a kiváló ár-érték arány működtet a dm a hátrányos helyzetű családok, gyermekek megsegítésére
és magas minőség mellett a dm és az egészséges életmód támogatására. A dolgozók önkéntes munkával
márkák a fenntarthatóság terén is is segíthetnek civil ügyeket, egy munkanapjukat egy választott szervezetnél
jól teljesítenek. Rövid szállítási út- tölthetik el.
vonalak jellemzik a termékeket, 90
százalékuk Közép-Európából ér-
kezik, a legtöbb Németországból roplasztiktól. A csomagolások ese- A szortiment bővítésében kiemelt
vagy Svájcból. A dm így helyben tén is az erőforrások megóvására szempont a fenntarthatóság to-
biztosít munkahelyeket, lerövidíti a koncentrálnak, az életciklus-elem- vábbra is, az idei év nagy újdonsága,
szállítási utakat, és ezzel csökkenti zés alapján tervezik meg, hogy va- hogy már országosan 24 helyen
a CO2-kibocsátást. A dm márkás lójában mennyi erőforrásra van érhető el utántöltő automata, így
termékeknél nem alkalmaznak ál- szükség, és melyik anyag haszná- egyes Sansin termékek már cso-
latkísérleteket, 2014 óta a dm már- latának van ökológiailag a legna- magolásmentesen is megvásárol-
kás termékek mentesek a mik- gyobb haszna. hatók a drogériában.
FENNTARTHATÓ SZÉPSÉGÁPOLÁS 91