Page 55 - zold
P. 55

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK



             több mint 282 millió dollár lesz. A   2023-tól „várhatóan megnő a ke-  csátás ellensúlyozására irányuló
             használt divat vásárlási vágyának   reslet a fenntartható otthonépítő   intézkedések. Ennek része lehet
             ezt a megugrását, ami szakembe-   anyagok iránt […] A bambusz, a   a más, fenntartható vállalkozá-
             rek szerint 2026-ra várhatóan 127   gyapjú és a parafa egyre népsze-  sokkal való együttműködés épp-
             százalékos növekedést fog elérni,   rűbb, mivel környezetbarát, tartós   úgy, mint a saját fenntarthatósági
             egyrészt az a fogyasztói bázis ve-  és stílusos. Ezenkívül a fenntart-  stratégia elindítása. Egy biztos:
             zérli, amelynek tagjai csökkenteni   ható otthonépítő anyagok gyakran   a márkák átláthatósága kulcs-
             akarják a környezetszennyezést,   egészségügyi előnyökkel is járnak,   fontosságú részévé válik annak,
             és tenni akarnak a klímaváltozás   mivel javíthatják a beltéri levegő   hogy a fogyasztói piac hogyan
             és az etikátlan munkavégzési gya-  minőségét és hőszigetelést biz-  halad előre az elkövetkező évek-
             korlatok ellen. Emellett az is látszik,   tosítanak.”              ben, a vásárlói hűség megőrzé-
             hogy a fiatal generációk körében,                                   sében, valamint a márkák etikus
             akik nagyobb pénzügyi bizonyta-   7. Fokozott márkafelelősség és   és felelősségteljes hírnevének
             lanságban vannak, a kiadáscsök-     átláthatóság                   bemutatásában, illetve megőrzé-
             kentés is jelentős motiváló erő.   Sokan azt jósolták, hogy a már-  sében is.
             Nem véletlen, hogy a használtan   kákra és a nagyvállalatokra egyre
             vásárlók 42 százaléka 18–37 év    nagyobb nyomás nehezedik, hogy   8. Még jobb, klímapozitív techno-
             közötti.                          a környezetvédelmi kötelezettsége-  lógiák
                                               ikre összpontosítsanak, és a tevé-  Egy olyan világban, ahol úgy tűnik,
             6. Fenntarthatóbb anyagok         kenységük átláthatóbbá váljon a   naponta jelennek meg új tech-
             Miközben a 2023-ra vonatkozó      fogyasztók számára. Azzal pedig,   nológiák, nem meglepő, hogy az
             trend-előrejelzésekben a fenntart-  hogy a fogyasztók egyre többet kö-  előrejelzések még több és jobb
             ható divat előkelő helyet foglal el,   vetelnek a vállalatoktól, hogy lássák   technológiát várnak az éghajlat-
             emellett már a fenntartható anya-  a fenntarthatóság érdekében tett   változás megállítására és a fenn-
             gok fokozottabb használata is egyre   erőfeszítéseiket, és megértsék,   tarthatóság támogatására az el-
             inkább fókuszba kerül. Ez magában   hogyan kezelik a saját éghajlati   következő években.
             foglalja a csomagolóanyagok, a    hatásaikat, még a márkahűség       Alan Duncan, a zöld- és megújuló
             ruházati alapanyagok és még az    próbára kerülhet.                energia szakértője, a Solar Panels
             építőanyagok cseréjét is a fenn-                                   Network alapítója, elmondta, hogy
             tarthatóbb természeti anyagokra.   Ha a nagy márkák nem tudják     2023-tól a „zöldtechnológiák, pél-
             Ami jelenthet olyan anyagokat,     bemutatni, hogy valódi lépé-    dául az elektromos autók, az intel-
             amelyek biológiailag könnyen le-   seket tesznek az éghajlatvál-   ligens termosztátok és az energia-
             bomlanak, vagy újrahasznosíthatók,   tozás kezelése érdekében, és   hatékony készülékek” fokozottabb
             illetve minimális hatással vannak   elkötelezik magukat a fenn-    alkalmazását várja, és úgy véli,
             a környezetre.                     tartható ipari gyakorlatok      hogy: a háztartások különösen fon-
               Számos példa van arra, hogy a    mellett, a fogyasztók elpár-    tosak lesznek, mivel a fogyasztók
             kutatók és a gyártók új megoldá-   tolhatnak tőlük.                olyan termékeket keresnek, amelyek
             sokat próbálnak ki a környezeti                                    nemcsak környezetbarátabbak, ha-
             hatások csökkentésére vagy meg-    Így ahhoz, hogy a márkák ver-   nem segítenek megtakarítani az
             szüntetésére. Például a csoma-    senyképesek maradjanak, alkal-   energiaszámlájukat is”.
             golásban az egyszer használatos   mazkodniuk kell az új, környe-     De miközben az emberek már
             műanyagok helyett a bambusz is    zettudatos fogyasztók elvárásai-  egyre több intelligens termosztátot
             előtérbe került. A divatiparban a   hoz. Ez magában foglalhat olyan   és elektromos járművet használ-
             bambusz, a kender és a biopamut   dolgokat, mint az újrahasznosított   nak, a változás most az, hogy amíg
             az egyre gyakoribb választás a    anyagokra és újrahasznosítható   ezeket korábban elsősorban azért
             gyártóknál. Emellett az otthonok-  termékekre való átállás, az ég-  vették meg, hogy ezzel is csök-
             ban is elmozdulás tapasztalható   hajlatváltozással kapcsolatos ok-  kentsék a karbonlábnyomukat, a
             a hasonló anyagok felé.           tatást támogató szélesebb körű   jelenlegi pénzügyi helyzet és a gaz-
               Ilam Padmanabhan, az Ilam-      kezdeményezésekbe való befek-    dasági bizonytalanság miatt a fenn-
             padman.com alapítója elmondta:    tetés, vagy a szén-dioxid-kibo-  tartható eszközök vásárlásában a



                                                                                                      TREND   55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60