Page 59 - zold
P. 59

A VEGYSZERMENTES,



          HELYI ÉLELMISZER-TERMELÉST SEGÍTI A DM





















            Mivel az egészséges éltmód már a kezdetektől kiemelt
            témakör a dm-nél, a drogéria több, ehhez kapcsolódó
            projektet is támogat, miközben üzleti ars poeticája sze-
            rint az egyszeri akciók helyett tartós, négy hónapon át
            nem emelkedő árakkal dolgozik, és a jótékonyságra he-
            lyezi a hangsúlyt.



                    fenntarthatóság előtérbe ke-  Márk, a Kert TV házigazdája kala-  akciók logikája, a Mindig megéri
                  rülésével a modern „háztájik”   uzolja el az érdeklődőket. Ők az   stratégia jegyében polci akciókkal
            Aszerepe is felértékelődik: a     ÖMKi weboldalán külön is talál-  sem találkoznak a drogéria vá-
            kis területeken művelt földek ösz-  kozhatnak a szakemberek azon   sárlói. A drogéria a különféle ku-
            szeadva jelentős hatással bírnak   tanácsaival, amelyeket akár a leg-  ponnapok egymás alá licitáló ak-
            a talaj egészsége, a növény- és   kisebb kertekben is alkalmazni le-  cióiban sem vesz részt. Helyette
            állatvilág sokszínűsége, valamint   het.  A dm a program támogatá-  a dm által a megbízhatóság és
            élelmiszer-biztonságunk megőrzé-  sával, az életminőséget is javítva   kiszámíthatóság jegyében meg-
            se szempontjából. A dm ezért kis-  kívánja segíteni a vegyszermentes,   hirdetett tartós árak négy hóna-
            kereskedelmi láncként a bioter-   helyi élelmiszer-termelést, mert   pon át változatlanok és ezáltal
            mékek kínálatának bővítésével és   miközben már hazánkban is tartós   kiszámíthatók azért, hogy a vá-
            ehhez kapcsolódó edukációs pro-   problémának ígérkezik az aszály,   sárlók akkor vegyék meg azt,
            jekttel is a fenntartható mező-   ez a gazdálkodási forma mintegy   amit szeretnének, amikor arra
            gazdaság támogatása mellett tette   30 százalékkal jobban teljesít, mint   szükségük van. A dm ennek szel-
            le a voksát.                      a hagyományos módszer. Ráadásul   lemében a Black Friday ellen-
                                              a Zöld Kör egyesület a kelet-ma-  pontjaként vezette be a Giving
            A BIÓVAL A KÖRNYEZET IS JÓL JÁR   gyarországi, hátrányos helyzetű   Fridayt, amikor a vásárlók átél-
            2023 tavaszán így startolt el a dm   térség iskoláiba is elviszi a vegy-  hetik azt, hogy mit jelent, amikor
            támogatásával az Ökológiai Me-    szermentes növényvédelem tud-    egy fontos ügyet támogatnak.
            zőgazdasági Kutatóintézet (ÖMKi)   nivalóit, konyhakertprogramot in-  2022 őszén ezért a Black Friday-
            és a Zöld Kör egyesület projektje,   dítva a pedagógusok, a nevelők és   napi, a kereskedelemben szoká-
            amelyben szakértői segítséggel    a szülők szemléletformálására.    sos árzuhanás helyett a drogéria
            bárki elsajátíthatja a biogazdálko-                                inkább a jótékonyságra hívta fel
            dás alapjait. Ehhez az ÖMKi okta-  AKCIÓK HELYETT                  a figyelmet: az aznapi forgalom
            tóvideókkal mutatja be a biogaz-  KISZÁMÍTHATÓSÁG,                 5%-át, vagyis 26 523 924 forintot
            dálkodás legfontosabb fókuszte-   MEGBÍZHATÓSÁG                    ezúttal a biokertek elterjedését
            rületeit, míg a zöldségek, gyümöl-  Mivel a dm vállalati filozófiájához   szolgáló edukációs kezdeménye-
            csök, héjasok világába McMenemy   nem illik a Black Friday-szerű   zés megvalósítására ajánlott fel.



                                                                                                      TREND   59
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64