Page 90 - zold
P. 90
A SPAR
Szöveg: xxxx Fotó: xxx
AZ ÉLHETŐBB
JÖVŐÉRT IS
DOLGOZIK
A SPAR Magyarország jelenleg 623 üzletet működtet és 14 ezer munkavállalót fog-
lalkoztat, ezzel hazánk egyik legnagyobb munkaadójának számít. Az áruházlánc több
mint harminc éve kezdte meg tevékenységét hazánkban, ez idő alatt pedig nemcsak
üzletei számát növelte, de folyamatosan bizonyítja elköteleződését a fenntartható
gondolkodás és vállalatirányítás mellett.
fenntarthatóság jegyében a mogató és az élelmiszer-pazarlás gyorsan és kényelmesen. A hazai
SPAR számos környezettu- megelőzésében segítséget nyújtó áruházlánc esetében különböző
Adatos és környezetkímélő Tervezz okosan! című kisokos, Munch-csomagok közül választ-
megoldást alkalmaz, amely ha- amely a Nestlé Hungária és a SPAR hatnak a regisztrált élelmiszer-
tással van a gyártási és logisztikai Magyarország közös kiadványa. A mentő vásárlók, a kiválasztott cso-
folyamatokra, a termékkínálat bő- füzet hasznos tippeket ad az élel- magokban zöldségek, gyümölcsök,
vítésére és nem utolsósorban kü- miszerek helyes tárolására, az el- gyümölcslevek, csomagolt és cso-
lönböző kezdeményezéseivel mun- tarthatósági idő megnövelésére, a magolatlan kenyerek, pékáruk, sós
katársai, vásárlói és partnerei környezeti szempontokat figyelem- és édes finomságok, tejtermékek,
szemléletformálására is. be vevő vásárlásra, vagy éppen a tészták, szalámik, felvágottak, friss
szelektív hulladékgyűjtés helyes tojás, valamint további, hűtést nem
KÖZÖSEN AZ ÉLELMISZER- módjára. igénylő termékek lehetnek.
PAZARLÁS ELLEN Az ételmentés egy másik alter-
A háztartások által termelt élel- natívájához is kapcsolódott orszá- HAZAI VÁLLALKOZÁSOK
miszer-hulladék és a kevésbé tu- gos hálózatával a SPAR Magyar- TÁMOGATÁSA
datos vásárlási szokásokból eredő ország 2023-ban. A Munch hazánk A SPAR Magyarország hosszú évek
túlfogyasztás és pazarlás Magyar- egyik leginnovatívabb élelmiszer- óta törekszik arra, hogy támogassa
országon is probléma. A pazarló mentő vállalkozása, amely az élel- a hazai kisvállalkozókat, termelőket,
hozzáállás és a kereskedelmi te- miszermentést és a tudatos vá- családi vállalkozásokat, ezért be-
vékenységekkel járó folyamatok is sárlást kívánja közelebb hozni a szállítói között számos regionális
fokozzák a környezeti károkat. A fogyasztókhoz. A Munch appliká- partnerrel működik együtt. A 2021-
SPAR Magyarország támogatja az ción vagy weboldalon keresztül ben életre hívott Régiók Kincse el-
élelmiszer-pazarlás elleni küzdel- akár 66%-kal olcsóbban juthatnak nevezésű program nem csupán azt
met, szerepet vállal az edukálásban hozzá a vásárlók a megmentésre segíti, hogy a helyi gazdaságok,
is, amelynek egyik lépése a fenn- váró, de még jó minőségű termé- családi vállalkozások termékei iránti
tartható vásárlási szokásokat tá- kekhez a SPAR kínálatából, mindezt kereslet fellendüljön, és termékeik
90 ZÖLDIRÁNY