Page 33 - zold
P. 33

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK

         A SZÜKSÉGTELEN




         SZEMÉRMESSÉG,


         AVAGY MIÉRT


         NEM ELÉG JÓNAK LENNI





           Egyre több márka és vállalat érzi a saját
           bőrén, túlélése múlik azon, milyen a hírneve,
           hogyan ítéli meg a társadalom. Akkor miért
           van az, hogy a fenntarthatóságról a mai
           napig kevés cég kommunikál hatékonyan?


                 ondolatainkat egy márkáról vagy vállalatról leginkább
                 az befolyásolja, mit hallottunk róla és kitől. Leg-
            Gtöbbször úgy alkotunk véleményt, hogy nem is is-
            merjük az adott céget, soha nem próbáltuk ki a terméket,
            szolgáltatást, de benyomást szerzünk róla más emberektől,
            és ez alapján elhelyezzük egy képzeletbeli rangsorban a
            szeretem – nem szeretem tengelyen. Hitelesnek tartjuk a
            család vagy a barátok véleményét, de hat ránk a sajtó, a   Lakatos Zsófia fenntarthatósági szakértő és kommunikációs
            közösségi média, az influenszerek, még az arctalan kom-  szakember, a Magyar PR Szövetség korábbi elnöke és Örökös
            mentelők véleménye is. A fejünkben élő kép alapján hozzuk   Tagja, az Emerald PR tulajdonosa. Közel két évtizede segíti
            meg aztán vásárlási döntéseinket, de akár azt is, szeret-  a vállalatokat a felelős működés elérésében és annak kom-
                                                               munikációjában. Fenntarthatóságról írt szakkönyve 2013-
            nénk-e az adott cégnél dolgozni vagy bármilyen üzleti kap-
                                                               ban jelent meg Londonban, hazákban pedig ő vehette át el-
            csolatba lépni vele.
                                                               sőként „A fenntarthatóság szakmai követe” díjat. A Levegő
             Nyilván az okos vállalatok nagy figyelmet fordítanak a   Munkacsoport elnökségi tagja, a Superbrands, Magyar Brands,
            hírnevükre, és tudatosan, hatékonyan befolyásolják a képet,   Green Brands bizottságok tagja, a Budapest Klub GEC alelnöke
            amely az emberek fejében róluk él. Felhasználják erre   és a World Communications Forum Association (WCFA)
            saját felületeiket, a faliújságtól a LinkedIn-profilig, munka-  globális tanácsadó testületének tagja. 2021-ben Magyar-
                                                               országot képviselte a Davosi Világkommunikációs Fórumon.
            társaikat és üzleti partnereiket és az indirekt csatornákat a
            médiától a TikTok-ig.
             Mégis sokszor azt tapasztalom, hogy a cégek szükségte-  alapján alkotnak véleményt, amit a cég eléjük tesz, amivel meg-
            lenül szemérmesek, amikor környezetvédelmi törekvéseikről   ragadja figyelmüket a hatalmas kommunikációs zajban.
            kellene beszámolni, mintha kisebbítené az eredményt az,   Butaság tehát szégyenlősen eltitkolni azokat a lépéseket, amelyeket
            ha beszélnek róla. Pedig ennek pont az ellenkezője igaz:   egy vállalat tesz környezetünk megóvásáért. Legyen az a lépés
            minél több cég lép a zöldgondolkodás útjára és kommunikál   bármilyen kicsi, legyen bármennyire is az út eleje, egy partnernek,
            róla, annál többen látnak ebben követendő példát.    egy versenytársnak inspirációt, ötletet, példát adhat; egy fogyasztónak
             S minél inkább felnő a Z generáció, annál nagyobb   pedig értékes üzenetet hordoz. Ezért fontos, hogy minél többen
            nyomás nehezedik a vállalatokra, hogy legyenek jók, és ezt   megértsék: nem elég jónak lenni, jónak látszani is muszáj.
            tudassák is fogyasztóikkal, partnereikkel, követőikkel. A
            holnap döntéshozói nem kötnek kompromisszumot abban,
            mit várnak el a márkáktól, ugyanakkor nem vesztegetik az
            idejüket arra, hogy kutassanak egy vállalat után. Ergo, az             emeraldpr.hu



                                                                                                              33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38