Page 33 - zold
P. 33
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
A SZÜKSÉGTELEN
SZEMÉRMESSÉG,
AVAGY MIÉRT
NEM ELÉG JÓNAK LENNI
Egyre több márka és vállalat érzi a saját
bőrén, túlélése múlik azon, milyen a hírneve,
hogyan ítéli meg a társadalom. Akkor miért
van az, hogy a fenntarthatóságról a mai
napig kevés cég kommunikál hatékonyan?
ondolatainkat egy márkáról vagy vállalatról leginkább
az befolyásolja, mit hallottunk róla és kitől. Leg-
Gtöbbször úgy alkotunk véleményt, hogy nem is is-
merjük az adott céget, soha nem próbáltuk ki a terméket,
szolgáltatást, de benyomást szerzünk róla más emberektől,
és ez alapján elhelyezzük egy képzeletbeli rangsorban a
szeretem – nem szeretem tengelyen. Hitelesnek tartjuk a
család vagy a barátok véleményét, de hat ránk a sajtó, a Lakatos Zsófia fenntarthatósági szakértő és kommunikációs
közösségi média, az influenszerek, még az arctalan kom- szakember, a Magyar PR Szövetség korábbi elnöke és Örökös
mentelők véleménye is. A fejünkben élő kép alapján hozzuk Tagja, az Emerald PR tulajdonosa. Közel két évtizede segíti
meg aztán vásárlási döntéseinket, de akár azt is, szeret- a vállalatokat a felelős működés elérésében és annak kom-
munikációjában. Fenntarthatóságról írt szakkönyve 2013-
nénk-e az adott cégnél dolgozni vagy bármilyen üzleti kap-
ban jelent meg Londonban, hazákban pedig ő vehette át el-
csolatba lépni vele.
sőként „A fenntarthatóság szakmai követe” díjat. A Levegő
Nyilván az okos vállalatok nagy figyelmet fordítanak a Munkacsoport elnökségi tagja, a Superbrands, Magyar Brands,
hírnevükre, és tudatosan, hatékonyan befolyásolják a képet, Green Brands bizottságok tagja, a Budapest Klub GEC alelnöke
amely az emberek fejében róluk él. Felhasználják erre és a World Communications Forum Association (WCFA)
saját felületeiket, a faliújságtól a LinkedIn-profilig, munka- globális tanácsadó testületének tagja. 2021-ben Magyar-
országot képviselte a Davosi Világkommunikációs Fórumon.
társaikat és üzleti partnereiket és az indirekt csatornákat a
médiától a TikTok-ig.
Mégis sokszor azt tapasztalom, hogy a cégek szükségte- alapján alkotnak véleményt, amit a cég eléjük tesz, amivel meg-
lenül szemérmesek, amikor környezetvédelmi törekvéseikről ragadja figyelmüket a hatalmas kommunikációs zajban.
kellene beszámolni, mintha kisebbítené az eredményt az, Butaság tehát szégyenlősen eltitkolni azokat a lépéseket, amelyeket
ha beszélnek róla. Pedig ennek pont az ellenkezője igaz: egy vállalat tesz környezetünk megóvásáért. Legyen az a lépés
minél több cég lép a zöldgondolkodás útjára és kommunikál bármilyen kicsi, legyen bármennyire is az út eleje, egy partnernek,
róla, annál többen látnak ebben követendő példát. egy versenytársnak inspirációt, ötletet, példát adhat; egy fogyasztónak
S minél inkább felnő a Z generáció, annál nagyobb pedig értékes üzenetet hordoz. Ezért fontos, hogy minél többen
nyomás nehezedik a vállalatokra, hogy legyenek jók, és ezt megértsék: nem elég jónak lenni, jónak látszani is muszáj.
tudassák is fogyasztóikkal, partnereikkel, követőikkel. A
holnap döntéshozói nem kötnek kompromisszumot abban,
mit várnak el a márkáktól, ugyanakkor nem vesztegetik az
idejüket arra, hogy kutassanak egy vállalat után. Ergo, az emeraldpr.hu
33