Page 107 - zold
P. 107
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
Egyesült Államokban, figyelembe
véve, hogy az összes autóeladás
2022-ben 8 százalékkal csökkent
2021-hez képest, ami sokkal erő-
teljesebb csökkenés, mint a globális
átlag, ami mínusz 3 százalék.
Összességében az Egyesült Ál-
lamok az eladások globális növe-
kedésének 10 százalékát adta. Az
elektromos autók teljes állománya
elérte a 3 milliót, ami 2021-hez
képest 40 százalékos növekedést
jelent. Az elektromos autók része-
sedése az összes autóeladásból
közel 8 százalékot ért el.
TÖBB, MINT TESLA nyöket biztosító új támogatások- EV-piacokon kívül az elektromos
Az Egyesült Államokban több té- nak köszönhetően. autók értékesítése 2023-ban vár-
nyező is hozzájárul az eladások hatóan eléri a 900 000 darabot, ami
növekedéséhez. Egyrészt az, hogy FÉNYES KILÁTÁSOK 2023-RA 50 százalékkal magasabb, mint
a piacvezető Tesla-modellek mel- Az elektromos autók eladásai már 2022-ben. Az előrejelzések szerint
lett több más elérhető modell áll 2023 első három hónapjában erős Indiában és a három fő EV-piacon
már a rendelkezésre. Tekintettel növekedést mutattak 2022 azonos kívüli valamennyi régióban 2023-
arra, hogy az olyan nagyvállalatok, időszakához képest. Az Egyesült ban az elektromos autók része-
mint a Tesla és a General Motors Államokban az előrejelzések sze- sedése így is csak az eladások 2-3
már a korábbi években elérték az rint az elektromos autók értéke- százalékát teszi majd ki, ami vi-
amerikai támogatás felső határát, sítése 2023-ban meghaladja a 1,5 szonylag kis, de legalább növekvő
most a más vállalatok új modell- milliót, amivel az értékesítési ará- arányt jelent.
jeinek elérhetősége azt jelenti, nyuk 12 százalékra emelkedik. Az IEA jelentése ugyanakkor a
hogy több fogyasztó részesülhet Kínában az előrejelzések szerint 2023-as kockázatokról sem feled-
azokból a vásárlási ösztönzőkből, 2023-ban az elektromos autók ál- kezik meg. A világgazdaság las-
amelyek összege akár a 7500 talánosan kedvező költségszer- sulása és a NEV-ek támogatásának
USD-t is elérheti. Miközben a vá- kezete ellensúlyozni fogja a NEV- fokozatos megszüntetése Kínában
sárlói tudatosság egyre nő, a kor- támogatás fokozatos megszün- csökkentheti az elektromos autók
mányzat és a vállalatok is a villa- tetésének hatásait. Ennek ered- globális értékesítésének 2023-as
mosítás felé hajlanak: 2022-ben ményeképpen az elektromos növekedését. A pozitív oldalról vi-
az amerikaiak negyede számít autók eladása Kínában több mint szont új piacok nyílhatnak meg a
arra, hogy a következő autója 30 százalékkal magasabb lesz, vártnál gyorsabban, mivel a tartó-
elektromos lesz az Amerikai mint 2022-ben, megközelítve a 8 san magas olajárak egyre több he-
Autóipari Szövetség szerint. Bár millió darabot és elérve a 35 szá- lyen erősítik az elektromos autók
a töltési infrastruktúra és a ható- zalék feletti értékesítési része- iránti érveket. Az új szakpolitikai
távolság az évek során javult, ezek sedést. fejlemények, például az Egyesült
továbbra is komoly gondot jelen- Miközben az elektromos autók Államok Környezetvédelmi Ügynök-
tenek az amerikai vezetők szá- értékesítésének növekedése Euró- ségének (EPA) 2023. áprilisi javas-
mára, tekintettel a jellemzően pában várhatóan a három legna- lata a személygépkocsikra vonat-
nagy utazási távolságokra. Az el- gyobb piac közül a legalacsonyabb kozó üvegházhatásúgáz-kibocsá-
adások növekedésének felgyor- lesz, az e-autók eladása így is több tási normák szigorításáról pedig
sulása 2023-ban és azt követően mint 25 százalékkal fog növekedni, olyan jelzéseket küldhet, amelyek
is folytatódhat az elektromos autók és minden negyedik Európában el- még a hatálybalépés előtt fellendítik
gyártása-értékesítésa terén elő- adott autó elektromos lesz. A főbb az eladásokat.
E-MOBILITÁS 107