Kezdőlap HR Generációra hangolt HR ajánlatra van szükség
No menu items!

Generációra hangolt HR ajánlatra van szükség

 

Fotó: Freepik

Miközben a munkanélküliség növekedése érezhető, vannak olyan területek, ahol továbbra is megmutatkozik a szakemberhiány. Ezeken a területeken különösen fontos, hogy a munkaadók olyan ajánlattal jelentkezzenek, amely a jólképzett munkaerő számára az adott generáció igényeihez igazodva vonzóak- fejtette ki AzÜzlet Cafeteria és HR konferenciáján Gárdus Zsuzsa, a Jobsgarden ügyvezetője.

„Általában fejvadász cégnek hívnak bennünket, pedig valójában toborzó cég vagyunk, gyártócégek, SSC-k és IT-vállalatok egyaránt a partnerei közé tartoznak. A 2001 óta működő, többségében a fehérgalléros, vagyis szellemi munkát végző munkavállalókra fókuszáló cégünk jelentős, 40 ezres adatbázissal rendelkezik. De nem csupán toborzással, hanem folyamatos piackutatással is foglalkozunk, nemcsak a saját adatbázisunkra támaszkodva, hanem annál szélesebb körből is merítve. Munkánk kapcsán szorosan együttműködünk a HIPA-val, (Nemzeti Befektetési Ügynökség) és rengeteg zöldmezős beruházáshoz kapcsolódó megbízásban veszünk részt.” – emelte ki Gárdus Zsuzsa. Hozzátéve: jelenleg három olyan külföldi vállalattal is tárgyalnak, amelyek Magyarországon tervezik a megtelepedést és arra kíváncsiak, milyen lehetőségeik vannak a munkaerőpiacon, hogyan tudják megtalálni a megfelelő szakembereket.

A hagyományos toborzási szolgáltatások mellett outplacement (gondoskodó leépítés) megoldásokat is kínálnak ügyfeleiknek. Ennek kapcsán Gárdus Zsuzsa elmondta: az, hogy az elmúlt időszakban egyre több munkavállaló vesz részt az outplacement programjaikban, azt jelzi, hogy jelentős leépítések zajlanak a vállalatoknál. „Nagyon komoly elbocsátások történtek az év végén és az év elején, és ebből a hozzánk kötődő több száz munkavállalói mintából az is jól látható, hogy amikor új állást keresnek, mi az, ami igazán motiválja őket” – mutat rá.

A szakember elmondta: a gazdasági helyzet érezhetően jelentős átalakuláson ment keresztül az elmúlt években. „Ha mondjuk 2022-ről beszélek, egészen másképp festett a gazdasági környezet, mint 2024-ben vagy 2025 elején” – magyarázza. A globális hatások, a német autóipar nehézségei és más tényezők mind befolyásolták a magyar munkaerőpiacot. A munkanélküliségi ráta emelkedett, és bár a hivatalos statisztikák is ezt mutatják, valójában a helyzet még súlyosabb lehet, mivel sokan nem regisztrálnak munkanélküliként, vagy már kikerültek a támogatási rendszerből, de továbbra is álláskeresők.

Más kérdés, hogy a munkanélküliségi ráta növekedése ellenére is vannak olyan szektorok, ahol továbbra is munkaerőhiány tapasztalható. „Nem véletlen, hogy egyre több cég hoz be Ázsiából munkavállalókat a kék galléros, vagyis a fizikai munkásokat igénylő területekre, mert itthon nem találnak elegendő helyi munkaerőt” – jegyezte meg Gárdus Zsuzsa.

A szakember szerint az is egyértelműen látszik, hogy az infláció mind nagyobb szerepet játszik a munkavállalói döntésekben. Ha egy vállalat nem követi le az infláció hatásait a bérezésben, a munkavállalók könnyen továbbállhatnak. Különösen igaz ez a fiatalabb generációkra, akiknek a fizetés mellett a rugalmas munkavégzés, a karrierlehetőségek és az ösztönző programok is meghatározóak.

A munkáltatók számára a négy-öt generáció egyidejű kezelése is komoly kihívást jelent a munkahelyeken. Mert amíg az idősebb munkavállalók számára a stabilitás és a nyugdíj-előtakarékosság a legfontosabb, addig a fiatalabb generációknak a pozitív visszajelzés, az önkéntes programok és a vállalati értékek is meghatározó szerepet játszanak a döntéseikben. Ráadásul a kék- és fehérgalléros munkavállalók motivációs tényezői is eltérőek. Mert amíg a fizikai dolgozók számára az alapfizetés és az egyéb juttatások, mint például a műszakpótlék vagy az ingázási támogatás a legfontosabb, addig a szellemi munkát végzők számára a tovább fejlődési lehetőségek, a munkahelyi légkör és a hosszú távú karrierkilátások is döntő jelentőséggel bírnak.

Gárdus Zsuzsa tapasztalatai szerint az egyre erősödő agyelszívás hatásai is mind jobban érződnek, ami nem feltétlenül azt jelenti, hogy a magyar munkavállalók nyugatra költöznek, mert sokan vannak olyanok, akik távmunka formájában vállnak külföldi munkavállalóvá. Nem véletlen, hogy ebben a versenyben az employer branding vagyis a munkáltatói márkaépítés, valamint a munkáltatói juttatások egyre nagyobb szerepet kapnak a munkaerő megszerzésében és megtartásában. Mindemellett pedig a vezetőknek folyamatosan fejleszteniük kell kommunikációs és empatikus készségeiket, hogy hatékonyan tudják motiválni a különböző generációkat.

Érsek M. Zoltán

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Rekord összegben adósodott el a lakosság, csúcsot döntött a lakáshitel és a személyi kölcsön is

A lakáshitelek több mint háromnegyedét használt lakás vásárlására vették fel, a tizedét új lakásra. Építésre és bővítésre kevesebb mint 100 milliárd forintot fordítottak, felújításra pedig mindössze 45,3 milliárd ment el.

Rekordot döntve repül tovább a Wizz Air

A Wizz Air, 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és közel 63 millió utast szállított 2024-ben közel 300 ezer járaton.

Megjelent a külterületi utak fejlesztését segítő pályázat

A most meghirdetett pályázati felhívás újabb fontos intézkedés a vidéki településeken élők életminőségének javítása és a vidék lakosságmegtartó képességének erősítése érdekében. 

Milliárdos fejlesztés a Mátrában, újabb négyüléses felvonó épül a Síparkban

A mátraszentistváni Sípark fejlesztésének első üteme 2026-ig magánberuházásból valósul meg, mintegy 1,5 milliárd forint értékben. 

Hírek

Erősödött csütörtökön a forint

Erősödött a forint csütörtökön a főbb devizákkal szemben a...

Erősödött a forint szerda reggel

Erősödött a forint árfolyama szerda reggelre.

Gyengült a forint szerda reggel

Az euró 1,0425 euróról 1,0416 euróra gyengült.

Alig változott hétfő reggelre a forint árfolyama

Hétfő reggeli jegyzésén a forint erősebben áll az egy héttel korábbi kezdésnél, 0,2 százalékkal az euró, 0,8 százalékkal a dollár és 0,4 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült péntek reggelre a forint

Péntek reggeli jegyzésén a forint erősebben áll a hétfői kezdésnél mindhárom devizával szemben, 0,5 százalékkal az euró, 0,2 százalékkal a dollár és 0,7 százalékkal a svájci frank ellenében.

Gyengült a forint árfolyama csütörtök reggel

Gyengült a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtökön reggel a szerda esti szintekhez képest a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Erősödött a forint péntek reggel

Az euró a kora esti 1,0263 dollár után 1,0272 dolláron áll péntek reggel.

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggel

Az eurót 1,0364 dolláron jegyezték kedden reggel a hajnali 1,0354 dollár után.

Gazdaság

Az adóelőlegből is igénybe vehető az szja-kedvezmény

Nyomtatásra, irattárolásra sincs szükség, mert a nyilatkozatot az adóhivatal automatikusan továbbítja az abban megjelölt munkáltatónak, kifizetőnek.

Az alapvető élelmiszerek árának csökkentéséért lép a GVH

A nemzeti versenyhatóság álláspontja szerint az érdekképviseleti szervezetek által rendszeresen kiadott áremelési közlemények sérthetik a tisztességes piaci versenyt és fokozzák az inflációs nyomást.

Itt az első kamatforduló, utalják a csúcshozamot az inflációkövető állampapírokra

A PMÁP-ot az államkincstár 99 százalékos árfolyamon váltja vissza, de ez az egy százaléknyi veszteség is bőven megéri, hiszen a többi lakossági állampapír közül a legalacsonyabb kamatú is 5,5 százalékot fizet

Megvan az új PMÁP kamat, kezdődhet a nagy állampapírcsata

Az idei PMÁP-lejáratokról és kamatfizetésekről már tavaly megkezdték az egyeztetést az ügyfelekkel, hogy fel tudjanak készülni, mi legyen a pénzükkel, amikor érkeznek a kifizetések.