Page 83 - zold
P. 83

SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK




                                               ÉLELMISZERMENTŐ EGYSÉGCSOMAGOK


                                               Már minden Lidl áruházban elérhetők a vállalat „Mentsük meg!” élelmi-
                                               szermentő csomagjai. A külsőleg már nem tökéletes, de még fogyasztható
                                               gyümölcsök és zöldségek egységcsomagban, kedvezményes áron vásá-
                                               rolhatók meg, amivel a diszkontlánc további lépést tesz az élelmiszer-
                                               felesleg mérséklésére, miközben hozzájárul a magyar családok egész-
                                               ségesebb és fenntarthatóbb táplálkozásához.



                                               kozás mellett tovább                     ben többek között a ve-
                                               erősítette azáltal,                         gán termékpaletta
                                               hogy az ún. Pla-                              bővítésével.
                                               netary Health                                   Mivel az egész-
                                               Diet (bolygóbarát                              ségestudatos táp-
                                               egészséges ét-                                  lálkozás alapjait
                                               rend) táplálko-                                 fontos minél ko-
                                               zási modellt fi-                               rábban elsajátíta-
                                               gyelembe  véve                                ni, a Lidl úgy dön-
                                               célul tűzte ki, hogy                         tött, hogy miközben
                                               2025-ig a tudatos és                       fokozza a gyermekek
                                               fenntarthatóbb életmód-                  egészségesebb és fenn-
                                               hoz a legjobb termékválaszté-      tarthatóbb táplálkozását nép-
                                               kot kínálja vásárlóinak. Az áru-  szerűsítő marketingtevékenységét,
                                               házlánc törekvése, hogy 2025-ig   2023 januárjától, az Egészségügyi
                                               fokozatosan növelje a teljes kiőr-  Világszervezet (WHO) ajánlását
                                               lésű gabonák és a növényi eredetű   követve a jövőben nem reklámoz
                                               fehérjeforrások arányát a saját   a gyermekek számára olyan élel-
                                               márkás kínálatában, utóbbi eset-  miszereket – a karácsonyi, húsvéti
                                                                                és halloweeni promóciós cikkek
                                                                                kivételével –, amelyek magas te-
                                                                                lítettzsírsav-, cukor- vagy sótar-
                                                                                talmúak. A tudatos vásárlói döntés
         EDUKÁCIÓS KAMPÁNYOK                                                    megkönnyítése érdekében elindí-
                                                                                totta bizonyos saját márkás ter-
         A Lidl 2015-ben indult Egészségesen az iskolapadban! elnevezésű        mékeinek Nutri-Score címkével
         edukatív programjának meghatározó elemévé vált az utóbbi években       való jelölését is, hogy az ötfoko-
         a fenntarthatóbb táplálkozás fontosságára való figyelemfelhívás a      zatú, A-tól E-ig terjedő színes be-
         gyermekek körében. Tavaly az egészséges és fenntarthatóbb étkezéssel   tűskála segítségével a vásárlók
         kapcsolatos online Tudáspróbára hívta az általános iskolás tanulókat   egyszerűen és gyorsan megismer-
         az áruházlánc. A pedagógusoknak meghirdetett pályázata keretében       hessék az adott termék tápérték-
         pedig a legjobb óraterveket kereste, amelyek által a leghatékonyabb    besorolását.
         módszerekkel adhatók át az egészségtudatos és fenntarthatóbb táp-
         lálkozással kapcsolatos ismeretek a diákok számára. Az idei évben az
         általános iskolai osztályokat hívta versenyre a Lidl, melynek keretében
         olyan kreatív alkotásokat várt, melyek minél egészségesebb és fenn-
         tarthatóbb alapanyagból készülnek el, hangsúlyt helyezve az újrafel-
         használásra, újrahasznosításra is.





                                                                                                  ZÖLDIRÁNY   83
   78   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88