Page 83 - zold
P. 83
SIKERES ZÖLD MEGOLDÁSOK
ÉLELMISZERMENTŐ EGYSÉGCSOMAGOK
Már minden Lidl áruházban elérhetők a vállalat „Mentsük meg!” élelmi-
szermentő csomagjai. A külsőleg már nem tökéletes, de még fogyasztható
gyümölcsök és zöldségek egységcsomagban, kedvezményes áron vásá-
rolhatók meg, amivel a diszkontlánc további lépést tesz az élelmiszer-
felesleg mérséklésére, miközben hozzájárul a magyar családok egész-
ségesebb és fenntarthatóbb táplálkozásához.
kozás mellett tovább ben többek között a ve-
erősítette azáltal, gán termékpaletta
hogy az ún. Pla- bővítésével.
netary Health Mivel az egész-
Diet (bolygóbarát ségestudatos táp-
egészséges ét- lálkozás alapjait
rend) táplálko- fontos minél ko-
zási modellt fi- rábban elsajátíta-
gyelembe véve ni, a Lidl úgy dön-
célul tűzte ki, hogy tött, hogy miközben
2025-ig a tudatos és fokozza a gyermekek
fenntarthatóbb életmód- egészségesebb és fenn-
hoz a legjobb termékválaszté- tarthatóbb táplálkozását nép-
kot kínálja vásárlóinak. Az áru- szerűsítő marketingtevékenységét,
házlánc törekvése, hogy 2025-ig 2023 januárjától, az Egészségügyi
fokozatosan növelje a teljes kiőr- Világszervezet (WHO) ajánlását
lésű gabonák és a növényi eredetű követve a jövőben nem reklámoz
fehérjeforrások arányát a saját a gyermekek számára olyan élel-
márkás kínálatában, utóbbi eset- miszereket – a karácsonyi, húsvéti
és halloweeni promóciós cikkek
kivételével –, amelyek magas te-
lítettzsírsav-, cukor- vagy sótar-
talmúak. A tudatos vásárlói döntés
EDUKÁCIÓS KAMPÁNYOK megkönnyítése érdekében elindí-
totta bizonyos saját márkás ter-
A Lidl 2015-ben indult Egészségesen az iskolapadban! elnevezésű mékeinek Nutri-Score címkével
edukatív programjának meghatározó elemévé vált az utóbbi években való jelölését is, hogy az ötfoko-
a fenntarthatóbb táplálkozás fontosságára való figyelemfelhívás a zatú, A-tól E-ig terjedő színes be-
gyermekek körében. Tavaly az egészséges és fenntarthatóbb étkezéssel tűskála segítségével a vásárlók
kapcsolatos online Tudáspróbára hívta az általános iskolás tanulókat egyszerűen és gyorsan megismer-
az áruházlánc. A pedagógusoknak meghirdetett pályázata keretében hessék az adott termék tápérték-
pedig a legjobb óraterveket kereste, amelyek által a leghatékonyabb besorolását.
módszerekkel adhatók át az egészségtudatos és fenntarthatóbb táp-
lálkozással kapcsolatos ismeretek a diákok számára. Az idei évben az
általános iskolai osztályokat hívta versenyre a Lidl, melynek keretében
olyan kreatív alkotásokat várt, melyek minél egészségesebb és fenn-
tarthatóbb alapanyagból készülnek el, hangsúlyt helyezve az újrafel-
használásra, újrahasznosításra is.
ZÖLDIRÁNY 83