Kezdőlap Autó A keményfiú legendája tovább él
No menu items!

A keményfiú legendája tovább él

Negyed század kellett ahhoz, hogy a Ford, a Mustang után egy újabb legendát is feltámasszon – és egy kicsit több ahhoz, hogy az hozzánk is eljusson. Mert a Bronco egy igazi legenda a benzingőz szerelmeseinek körében. És ami külön öröm, hogy ez a Magyarországon öncélú, de az igazán kemény terepeken abszolút létjogosultsággal rendelkező keményfiú a Mustanghoz hasonlóan úgy újul meg, úgy lett modernebb, hogy a márka ikonikus jegyeit is megőrizte.

A Bronco a vérbeli amerikai életérzés egyik nagyköveteként öt generációt testesített meg 1965-től. Az első generáció 1977-ig szelte az utakat, míg a második mindössze egy évet élt meg 1978-79 között gyártották. A harmadik generáció 1980-tól már egy modernebb és könnyebb Bronco képében került az utakra és a 4,9 literes I-os alapmotor mellett 5,8 literes V-8 változatban is elérhető modellből 325 ezer darabot értékesítettek. A ráncfelvarrásos negyedik generációból 1987-91 között 200 ezer darab került ki a gyárból. Az 1992-96 között elérhető Bronco a márkán belüli kannibalizáció áldozata lett, hiszen a 165.00 példányával a Ford Explorer népszerűsége miatt szorult háttérbe.

Így érkezett el 2021, amikor a Ford újraélesztette a Bronco sorozatot, a legmodernebb tecnológiákkal felvértezve is megőrizve az eredeti élményvilágot. A Mustanghoz hasonlóan új almárkaként jegyzett modell pedig némi késéssel 2023-ban Magyarországra is megérkezett. A késés annyiból mindenképpen érthető, hogy sem a darabszámot, sem a használhatóságot illetően nem Magyarország az ultramodern retroautó ideális piaca. Nemcsak a mérete, a fogyasztása és az ára miatt, hanem elsősorban azért, mert amoit a Bronco tud, azt az igazán hosszú utakon, a nagy, kihívásos terepeken és minimum jóidőben lehet kiélvezni. Mert akkor igazán poén az, ha az indulás előtt lekapjuk a tetők és az egyenként több mint 20 kilós oldalsó ajtókat, hogy aztán igazán átadjuk magunkat az élményautózás örömének.

Miközben a Bornco megjelenése már önmagában figyelemfelkető, az általunk tesztelt Badlands változata igazi “rosszfiús” megjelenéssel vonzza magához a pillantásokat: acél lökhárítókkal, merev hátsó tengellyel, független első kettőskereszt-lengőkaros kerékfelfüggesztéssel és sárga Bilstein lengéscsillapítókkal van felszerelve. A vízálló kárpitozás és a slaggal mosható belső tér pedig kifejezetten praktikus megoldásokkal szolgálnak a kalandvágyók számára.

Az, hogy a Bronco vásárlók nem a városi terepjáró kedvelők közül kerülnek ki már csak azért is biztos, mert a kocsi 4,8 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,96 méter magas, tengelytávja pedig 2,95 méter és a beszállást is segítő kapaszkodók is azt jelzik, hogy ez az autó nem a városi aszfalton érzi magát otthonosan. A benzintank pedig 79 literes, ami korántsem véletlen, mert az autó fogyasztása 100 kilométerenként 13 litert is elérheti. A kocsi belső tere tágas és kényelmes, a csomagtartó alapból 562 literes, ami a hátsó ülések ledöntésével 1,8 köbméterre növelhető. A modell Magyarországon egyféle motorral érhető el: egy 2,7 literes, dupla turbós, közvetlen befecskendezéses V6-os motorral, amely 335 lóerőt és 563 Nm nyomatékot biztosít. Az autó 6,7 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, miközben a terepgumikkal felszerelt Badlands változat esetében ez 7,2 másodperc. A tízfokozatú automata váltó kellemesen dolgozik, miközben a terepes forgókapcsoló közepén található gomb a meredek emelkedők leküzdésére aktiválva egypedálos üzemmódban működik vagyis gyakorlatilag magától fékez.

Nem véletlenül hiszen a Bronco Badlands a 261 milliméteres hasmagasságával bármilyen terepen megállja a helyét, legyen az sziklás vidék vagy göröngyös erdei út. Ráadásul a terepmódban a 12 hüvelykes központi kijelzőn követhetjük az autó előtti terepviszonyokat, pontosan látva, hogy hova hajtunk a kerekekkel.

A Ford Bronco Outer Banks változat alapára 30 millió forint körül mozog, míg a tesztelt Badlands változat indulóára 32 millió forint.

Érsek M Zoltán

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tovább terjeszkedik Pesten a Mamaison

Tovább erősít a magyar piacon a CPI Hotels. Közép-Európa...

Északra és délre: új Wizz Air járatok indulnak

A Wizz Air mától négy új városba is repül...

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg
Hirdetés

Hírek

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg

Egyre jövedelmezőbb a szolgáltatóknak az 5G-n érkező otthoni internet

A jelentés megállapítja: bár Közép-Európában lassabban terjed az 5G, Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari fejlesztésekben és más ipari felhasználási területeken is.

Az éghajlatváltozás az élelmezésbiztonság egyik legnagyobb kockázata

Hazánk vízgazdálkodási stratégiával, valamint a precíziós öntözéstechnológiák támogatásával csökkenti az aszályok és a kiszámíthatatlan időjárás okozta kihívásokat

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg