Kezdőlap Edukáció A sikeres céges bemutatkozó négy szabálya
No menu items!

A sikeres céges bemutatkozó négy szabálya

– avagy hogyan szerezzünk befektetőket ötletünk megvalósításához

A sikeres pitch vagy villámprezentáció titka, ha 3 percben úgy be tudjuk mutatni cégünket, hogy azzal akár egy cápa, azaz befektető figyelmét is fel tudjuk kelteni. Ehhez a K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora gyűjtötte össze azt a  négy kritikus részletet, amire mindenképpen érdemes odafigyelni a bemutatkozás során. 

 A sikeres céges bemutatkozás titka, ha akár egy liftezésnyi idő is elég ahhoz, hogy bemutassuk, kik vagyunk, és mit akarunk elérni – vallják a szakemberek. A valóságban azonban a bemutatkozás okozta stresszhelyzetben olykor még a másik nevére sem emlékszünk. Magyarország vezető nagyvállalati inkubátora, a Start it @K&H tapasztalatai szerint különösen nehéz akkor a helyzet, ha a bemutatkozásnak olyan komoly üzleti tétje van, mint egy potenciális üzleti partner vagy befektető megnyerése, ezért összegyűjtötte azt a négy kritikus szabályt, amit mindenképpen érdemes figyelembe venni.

Csak röviden

A startup körökben leginkább pitch-ként emlegetett villámprezentáció legnagyobb kihívása az, hogy egyszerre kell rövidnek és érthetőnek, ugyanakkor mégis izgalmasnak és lelkesítőnek is lenni. Mindezek mellett pedig az sem árt, ha a termékünk vagy csapatunk neve is megragad a leendő partnerek fejében.

Mivel a jó pitch-be számtalan információt bele kell sűríteni – a termék vagy szolgáltatás pontos működésétől és egyediségétől a jelenlegi eredményeken és jövőbeli fejlesztési irányokon át egészen az üzleti eredmények bemutatásáig –, könnyen belátható, hogy ha ezek közül mindegyikre csak 2-3 rövid mondatot szánunk, akkor is nehéz beleférni 3 percbe.

Ez az az időkeret ugyanis, amennyit egy elfoglalt üzletember figyelméből magunkra vonhatunk, vagy amit egy pitch verseny szabálya megenged. Ahhoz, hogy ezt a néhány percet valóban hatásosan kihasználjuk, a termékre és cégre vonatkozó legfontosabb információkat és adatokat mindenképpen röviden, lényegre törően kell elmondani.

 A megoldandó probléma

A tárgyilagos és informatív bemutatkozás, vagy ha van már egy jól hangzó cég- vagy terméknevünk,  ma már nem elég. A K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora szerint ezért a hallgatóság érdeklődésének felkeltése érdekében meg kell nevezni azt a fő problémát, az úgynevezett pain pointot, amire megoldást kínálunk. Ezzel tudjuk ugyanis elérni, hogy valóban szükségét lássák a termékünknek, és az ne csak saját magunk önmegvalósító álmának tűnjön.

Kell egy jó sztori

Ahhoz, hogy a villámprezentáció igazán egyedi és felejthetetlen legyen, ezután jöhet egy meglepő, ám hatásos történet – ezt nevezzük storytellingnek –, ami segíti a megértést, és növeli a hallgatók érzelmi elköteleződését. Ez lehet egy életből vett gyakorlati példa vagy akár egy hatásos költői kérdés is.

A befektetők nyelvén beszéljünk

Mindezek mellett pedig nagyon tudatosan kell figyelni a nyelvhasználatra. A feltételes mód helyett kijelentéseket fogalmazzunk meg, a történések helyett pedig cselekvő igéket használjunk, hiszen mi irányítjuk a folyamatot.

Így például „egy esetleges befektetés esetén” helyett mondjuk azt, hogy “első körben kockázati tőkét vonunk be” vagy  “ha kapnánk pénzt, vennénk fel fejlesztőket” helyett inkább, hogy “terveink szerint felveszünk három fejlesztőt, tehát két hónap múlva ez a funkció már így fog működni”.

Ha ugyanis a cégről vagy termékről feltételes módban beszélünk, akkor könnyen összekeveredik az álom és a valóság. Az pedig könnyen belátható, hogy egy pénzügyi befektető nem fog pénzt adni csak azért, hogy mi megvalósítsuk a vágyainkat.

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Zsebbevágó, titkos útitippek a Z(s)eppelintől

A nyári-őszi utazási szezon kapcsán a Z(s)eppelin Utazási Iroda...

Ezek az Otthon Start kritikus pontjai

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

Itt a jogszabály: megvan ki kaphat és ki nem kedvezményes Otthon Start hitelt

Megszületett a jogszabály, ami a legújabb Magyar Közlönyben meg...

1,4 milliárd forint bírság az egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt
Hirdetés

Hírek

Ezek az Otthon Start kritikus pontjai

Megjelent az Otthon Start hitel feltételeiről szóló rendelet, ami azon túl, hogy számos helyen pontosította a társadalmi egyeztetésre bocsátott tervezetet, újdonságokat is tartalmaz.

1,4 milliárd forint bírság az egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) összesen 1,4 milliárd forint bírságot szabott ki egészségügyi eszközöket gyártó és forgalmazó cégek kartellezése miatt

Elérte a 45 milliárd forintot a Demján Sándor 1+1 Program kifizetéseinek összege

Gyors ütemben halad a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) fejlesztését célzó Demján Sándor 1+1 Program végrehajtása: már több mint 500 vállalkozás jutott hozzá a támogatási forráshoz összesen 45 milliárd forint értékben, így a kifizetések összege két hét alatt megduplázódott

Lendületben a török turizmus – 26 millió látogató és 25 milliárd dollár bevétel 2025 első felében

Növekedést mutatott Törökország turizmusa 2025 első félévében: a vendégszám és a bevételek is emelkedtek az előző év azonos időszakához képest.

Várnak a Nyitott porták Napok

A Nyitott Porta Napok keretében több mint 150 családi gazdaság, pince és manufaktúra nyitja meg kapuit 2025. augusztus 23. és október 5. között és kalauzolja el az érdeklődőket a vidéki élet szépségeibe, az állattartás, a növénytermesztés és a gasztronómia világába. 

Tart a szociális tűzifa program Észak-Kelet-Magyarországon

Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 188 település nyert csaknem 30.000 m3 tűzifát, Hajdú-Biharban pedig 46 település jut több mint 7.800 m3 tüzelőhöz a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium pályázatán.

új, kísérleti statisztika készült az iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról Magyarországon

A helyi iparűzésiadó-bevétel eloszlásáról tett közzé új, kísérleti statisztikát a Központi Statisztikai Hivatal (KSH), az elemzés először mutatja be országos szinten az iparűzési adóból (hipa) származó bevételek települési és térségi, valamint ágazati szintű eloszlását.

Szakértő: az Otthon Start Program véglegesítése nélkül nem indul be a piac. Új lakásfelújítási programot is vár a szakma.

„A hazai lakásépítési piac drámai visszaesésében a gazdaság lassulása...
Hirdetés

Gazdaság

A nyári uborkaszezon a legjobb időszak a dubaji ingatlanvásárlásra a magyar szakértő szerint

Töretlenül növekszik a magyarok érdeklődése a dubaji ingatlanok iránt, egyes cégek évről évre hússzoros növekedést is tapasztalnak a keresletben.

Vegyesen változott csütörtök estére a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama a főbb devizákkal szemben csütörtök estére a reggeli szintekhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Rekordszinten a bitcoin jegyzése

Rekordszintre emelkedett a bitcoin jegyzése a dollárral szemben péntek reggel az intézményi befektetők keresletének a hatására.

Még Angliában is jól pörgött a Raiffeisen Bank zöld kötvénye

Több mint 3,6-szoros túljegyzést regisztrált zöld kötvényére a Raiffeisen Bank Zrt., melyet 300 millió euró összegben bocsátott ki, megerősítve ezzel a fenntartható finanszírozás iránti...