Hirdetés
Kezdőlap Autó A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken
No menu items!

A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken

A Volkswagen-konszern szoftverfejlesztő leányvállalatot alapított. A világ legnagyobb autógyártója az autó digitalizálásában látja a jövőt, és nem akarja átengedni az üzletet a netes óriásoknak.

Új időszámítás kezdődik

Herbert Diess, a Frankfurt Motor Show-n (Nagyításért KLIKKELJEN a képre) Fotó/Reuters/Ralph Orlowski

A VW ID.3 mérföldkő a világ legnagyobb autógyártója történetében: az első kizárólag villanymeghajtású modell és az első, amely clouddal, tehát egy adattároló felhővel van összekötve.Az autóból a VW-konszern minden digitális, a XXI. század közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatása elérhető.

Egyre több négykerekű okostelefon fog kigördülni a VW üzemekből” – mondta Herbert Diess, a konszern igazgatótanácsának elnöke a modell bemutatóján.

Hans Dieter Pötsch

Romló gazdasági környezetben, és amikor a hagyományos autókat egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – tette hozzá a konszern elnök-vezérigazgatója, Hans Dieter Pötsch.

A szoftver fontos része a jövő autójának. A VW nem akarja átengedni az üzletet és az adatokat sem az Applenek és társainak. Ezért a wolfsburgi székhelyű cég informatikai leányvállalatot alapított. A jövőben a Car.Software.org-nál (CSo) fognak koncentrálódni a szoftverfejlesztések. A cégvezető a korábbi BMW és Continental menedzser, Christan Senger lesz, aki helyet kapott a VW-csoport igazgatótanácsában is.

„A szoftverfejlesztés és -gyártás a VW tevékenységének kulcsterülete lesz” – mondta nyáron, amikor elfoglalta az igazgatótanácsi széket. Ez jelzi, hogy a 5000 fős induló létszámot 2025-re 11 ezerre tervezik bővíteni.

Centralizálnak, költséget csökkentenek

A VW ID.3 a Microsofttal közösen fejlesztett szoftverrel működik. A jövőben a VW-csoport minden autójába saját fejlesztésű szoftvert akarnak. Jelenleg 10% az arány. 2025-re 60% a cél. Összehasonlításként: Az e-autó fejlesztésben és gyártásban mindenkit megelőző Tesla a kezdetektől kizárólag saját szoftverekkel dolgozik.

Christan Senger

Az ambiciózus terv megvalósításához fejlesztik a vw.os névre keresztelt szoftver alapmodellt. 2025-től ennek különböző változataik fognak a VW-ekbe, Audikba, Škodákba, Seatokba, tehát a konszern mind a 12 márkájának modelljeibe kerülni. Így lehet a leghatékonyabban csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket.

Ebben a legjobbak vagyunk, ha hardverről, tehát karosszériáról, motorról vagy épp sebességváltóról van szó. Profik leszünk a szoftver területén is” – mondta magabiztosan a január 1-én felálló CSo vezetője, Christan Senger az ID.3 bemutatóján.

Az új szoftver műszaki centralizációt is jelent. Jelenleg egy átlagos autóban 70 önálló, külön programozott irányítóegység van. Más felel például a klíma és más az ABS működéséért. A jövőben a vw.os valamennyi szerepét átveszi. Ez fog fellelni a legközelebbi e-töltőállomás vagy parkolóhely megtalálásáért és ez lesz a navi lelke is.

Az új rendszer nagy kihívás a VW partnereinek. Egyrészt, ha a konszern saját szoftvert készít, kevesebb informatikai beszállítóra lesz szüksége. Másrészt, akik korábban önálló rendszerrel rendelkező egységeket, például ABS-t szállítottak a VW-nek, azoknak a jövőben vw.os-be integrálható informatikát kell fejleszteniük. A legnagyobbak, mint a Bosch és a Continental meg fognak birkózni a kihívással és az esetleg kieső megrendelések sem fogják földhöz vági őket. A kisebb beszállítók közül viszont biztos lesz, amelyiknek a léte is veszélybe kerül.

Ahogy a VW-csoport saját fejlesztésű elektromos meghajtási rendszere, a kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB (Modularen E-Antreibs-Buakasten), úgy az vw.os is elsősorban a konszern saját autói számára készül. Azonban az MEB esetében bevett gyakorlat alapján értékesíteni akarják a konkurens autógyártóknak is. A VW elektromos meghajtási rendszerével működnek például a Ford e-modelljei. Nagyratörő tervek, tekintettel arra, hogy csak a VW-csoport saját igényeinek kielégítéséhez évi 10 millió darab vw.os-t kell legyártani.

E-autó offenzíva

Az ID.3 értékesítése 2020 tavaszán kezdődik. 30 ezer euró alatti árával a középréteg számára is elérhető lesz. Az új e-modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben készül majd. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról.

A kancellár is beült az ID.3-ba

Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next Észak-Németországban, Emdenben készül. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig 2025-re teljes egészében az e-autókhoz építik át a futószalagokat. Ebből a gyárból gördült ki néhány napja az első ID.3 is. Történelmi pillanat, a németországi e-autógyártás nyitánya is volt. Merkel kancellár és a VW teljes igazgatótanácsa részt vett az ünnepélyes eseménye.

„Az ID.3 az elektro-offenzíva nyitánya” – mondta Diess. A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező 10 évben. A VW következő 4 évre tervezett, gigantikus fejlesztési forrásainak több, mint felét, 33 milliárd eurót az e-modellekre szánja. A másik prioritása a digitalizáció lesz. Ez egyesül az ID.3-ban.

Győr is részt kap a jövőből

Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit. „Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling.

Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke és a magyar külügyminiszter a támogatási szerződés aláírásakor

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá az Audi fejlesztéseinek finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

15 ezer alumínium dobozt gyűjtöttek össze a Hungaroringen

A visszaváltási rendszer fő célja, hogy Magyarországon is minél többen váltsák vissza az italcsomagolásukat

A munkanélküliségi ráta 4,2 százalék júniusban

A munkakeresés átlagos időtartama 10,0 hónap volt, az összes munkanélküli 35 százaléka 3 hónapnál rövidebb ideje, míg 36 százaléka legalább egy éve keresett állást.

NTAK – A Magyar Nagydíj és az Ed Sheeran-koncert mindent vitt

Mogyoródon szállt meg a legtöbb turista, csaknem 2000 vendégéjszakát töltve a három nap során.

 Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Gyenge kezdés után indexveszteséggel fejezték be a csütörtöki kereskedést a főbb európai értékpapírpiacok, London kivételével.
Hirdetés

Hírek

Gyengült szerdán a forint

Az eurót délután hat órakor 393,44 forinton jegyezték a reggel hét órai 390,28 forintos állás után.

Kína drámai kamatlábcsökkentéssel pörgetné fel a gazdaságot

AKínai Kommunista Párt Központi Bizottságának közelmúltbeli ülése után komoly szándék mutatkozik, hogy a világ második legnagyobb gazdasága ismét növekedési pályára álljon.

Mi várható a héten? Adatok az államháztartásról és a fogyasztói árakról

Hétfőn teszi közzé a Pénzügyminisztérium (PM) az államháztartás központi alrendszerének június végi helyzetéről a gyorstájékoztatóját.

Tőzsde – Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Az európai kereskedési idő végén a WTI nyersolaj 1,50 százalékkal drágult a nemzetközi kereskedelemben, hordónként 79,99 dollárra, a Brent ára pedig 1,28 százalékkal nőtt, 80,64 dollárra.

Csökkenő forgalom mellett csúcsra emelkedett a BUX a héten

Szijjártó Péter külügyminiszter szerdán Bakuban jelentette be a Shah Deniz gázmező 5 százalékos részesedésének megvásárlását, a tranzakciót a harmadik negyedévben fogják lezárni.

Vegyesen alakult csütörtök reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéshez képest.

Iránykereséssel, illetve kis pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden a BÉT részvényindexe, a BUX 1073,29 pontos, 1,55 százalékos csökkenéssel 68 385,55 ponton zárt.

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

A péntek esti jegyzése alapján májust pozitív mérleggel zárta a forint, 0,3 százalékkal erősödött az euróval és a svájci frankkal szemben, és 2,0 százalékkal erősödött a dollár ellenében.

Gazdaság

Majdnem 70 millió forint bírság a Raiffesen banknak és lízingcégének

A pénzügyi felügyelet kifogásolta, hogy a compliance (szabályozási megfelelési) terület beszámolói nem minden szempontból feleltek meg a jogszabályban elvártaknak.

MNB: 25 bázisponttal csökkentette az alapkamatot a monetáris tanács

A monetáris szigor pozitív reálkamat biztosításával járul hozzá a pénzügyi piaci stabilitás fenntartásához, valamint az inflációs cél fenntartható eléréséhez

A1 besorolással látta el a Moody’s az MBH Jelzálogbank jelzáloglevél-programját

A jelzáloglevelek kibocsátásával szerzett forrásokból az MBH Jelzálogbank refinanszírozási hitelt nyújt partnerbankjainak, ezáltal támogatva a főként a lakosság körében végzett jelzáloghitelezési tevékenységüket.

Hazánk az iBanFirst legdinamikusabban fejlődő európai piaca lett

A magyarországi eredmények, amelyeket kevesebb mint két évvel a helyi iroda megalapítása után értek el, minden várakozásukat felülmúlták.