Hirdetés
Kezdőlap Autó A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken
No menu items!

A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken

A Volkswagen-konszern szoftverfejlesztő leányvállalatot alapított. A világ legnagyobb autógyártója az autó digitalizálásában látja a jövőt, és nem akarja átengedni az üzletet a netes óriásoknak.

Új időszámítás kezdődik

Herbert Diess, a Frankfurt Motor Show-n (Nagyításért KLIKKELJEN a képre) Fotó/Reuters/Ralph Orlowski

A VW ID.3 mérföldkő a világ legnagyobb autógyártója történetében: az első kizárólag villanymeghajtású modell és az első, amely clouddal, tehát egy adattároló felhővel van összekötve.Az autóból a VW-konszern minden digitális, a XXI. század közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatása elérhető.

Egyre több négykerekű okostelefon fog kigördülni a VW üzemekből” – mondta Herbert Diess, a konszern igazgatótanácsának elnöke a modell bemutatóján.

Hans Dieter Pötsch

Romló gazdasági környezetben, és amikor a hagyományos autókat egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – tette hozzá a konszern elnök-vezérigazgatója, Hans Dieter Pötsch.

A szoftver fontos része a jövő autójának. A VW nem akarja átengedni az üzletet és az adatokat sem az Applenek és társainak. Ezért a wolfsburgi székhelyű cég informatikai leányvállalatot alapított. A jövőben a Car.Software.org-nál (CSo) fognak koncentrálódni a szoftverfejlesztések. A cégvezető a korábbi BMW és Continental menedzser, Christan Senger lesz, aki helyet kapott a VW-csoport igazgatótanácsában is.

„A szoftverfejlesztés és -gyártás a VW tevékenységének kulcsterülete lesz” – mondta nyáron, amikor elfoglalta az igazgatótanácsi széket. Ez jelzi, hogy a 5000 fős induló létszámot 2025-re 11 ezerre tervezik bővíteni.

Centralizálnak, költséget csökkentenek

A VW ID.3 a Microsofttal közösen fejlesztett szoftverrel működik. A jövőben a VW-csoport minden autójába saját fejlesztésű szoftvert akarnak. Jelenleg 10% az arány. 2025-re 60% a cél. Összehasonlításként: Az e-autó fejlesztésben és gyártásban mindenkit megelőző Tesla a kezdetektől kizárólag saját szoftverekkel dolgozik.

Christan Senger

Az ambiciózus terv megvalósításához fejlesztik a vw.os névre keresztelt szoftver alapmodellt. 2025-től ennek különböző változataik fognak a VW-ekbe, Audikba, Škodákba, Seatokba, tehát a konszern mind a 12 márkájának modelljeibe kerülni. Így lehet a leghatékonyabban csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket.

Ebben a legjobbak vagyunk, ha hardverről, tehát karosszériáról, motorról vagy épp sebességváltóról van szó. Profik leszünk a szoftver területén is” – mondta magabiztosan a január 1-én felálló CSo vezetője, Christan Senger az ID.3 bemutatóján.

Az új szoftver műszaki centralizációt is jelent. Jelenleg egy átlagos autóban 70 önálló, külön programozott irányítóegység van. Más felel például a klíma és más az ABS működéséért. A jövőben a vw.os valamennyi szerepét átveszi. Ez fog fellelni a legközelebbi e-töltőállomás vagy parkolóhely megtalálásáért és ez lesz a navi lelke is.

Az új rendszer nagy kihívás a VW partnereinek. Egyrészt, ha a konszern saját szoftvert készít, kevesebb informatikai beszállítóra lesz szüksége. Másrészt, akik korábban önálló rendszerrel rendelkező egységeket, például ABS-t szállítottak a VW-nek, azoknak a jövőben vw.os-be integrálható informatikát kell fejleszteniük. A legnagyobbak, mint a Bosch és a Continental meg fognak birkózni a kihívással és az esetleg kieső megrendelések sem fogják földhöz vági őket. A kisebb beszállítók közül viszont biztos lesz, amelyiknek a léte is veszélybe kerül.

Ahogy a VW-csoport saját fejlesztésű elektromos meghajtási rendszere, a kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB (Modularen E-Antreibs-Buakasten), úgy az vw.os is elsősorban a konszern saját autói számára készül. Azonban az MEB esetében bevett gyakorlat alapján értékesíteni akarják a konkurens autógyártóknak is. A VW elektromos meghajtási rendszerével működnek például a Ford e-modelljei. Nagyratörő tervek, tekintettel arra, hogy csak a VW-csoport saját igényeinek kielégítéséhez évi 10 millió darab vw.os-t kell legyártani.

E-autó offenzíva

Az ID.3 értékesítése 2020 tavaszán kezdődik. 30 ezer euró alatti árával a középréteg számára is elérhető lesz. Az új e-modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben készül majd. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról.

A kancellár is beült az ID.3-ba

Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next Észak-Németországban, Emdenben készül. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig 2025-re teljes egészében az e-autókhoz építik át a futószalagokat. Ebből a gyárból gördült ki néhány napja az első ID.3 is. Történelmi pillanat, a németországi e-autógyártás nyitánya is volt. Merkel kancellár és a VW teljes igazgatótanácsa részt vett az ünnepélyes eseménye.

„Az ID.3 az elektro-offenzíva nyitánya” – mondta Diess. A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező 10 évben. A VW következő 4 évre tervezett, gigantikus fejlesztési forrásainak több, mint felét, 33 milliárd eurót az e-modellekre szánja. A másik prioritása a digitalizáció lesz. Ez egyesül az ID.3-ban.

Győr is részt kap a jövőből

Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit. „Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling.

Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke és a magyar külügyminiszter a támogatási szerződés aláírásakor

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá az Audi fejlesztéseinek finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az EU meghosszabbította az Oroszország elleni szankciókat

Az uniós tagországok kormányait tömörítő tanács fél évvel, 2023. július 31-ig meghosszabbította az Oroszország egyes gazdasági ágazataira vonatkozó korlátozó intézkedéseket.

A TEK kommandósai fogták el a milliárdos áfacsalókat – videó

Több mint 5 milliárd forint áfát csalt el egy sajtkereskedelemmel foglalkozó bűnszervezet, a 15 emberből álló bandával és az azt segítő 14 emberrel szemben vádat emelt a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Főügyészség - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Szijjártó: hatalmas lehetőséget jelent a Türk Befektetési Alap

Magyarország számára hatalmas lehetőséget jelent a Türk Befektetési Alap, ez nagyban hozzájárulhat a résztvevő országok közötti gazdasági és kereskedelmi együttműködés erősítéséhez, új beruházásokat indukálhat - közölte Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

Pangásban a PC-piac – rossz passzban az Intel

Míg az autógyártók és a gépipari vállalatok a félvezetők hiányára panaszkodnak, addig a PC-gyártók és az adatközpontok pangásban vannak. Mindezt különösen az Intel szenvedi meg.

Hírek

A TEK kommandósai fogták el a milliárdos áfacsalókat – videó

Több mint 5 milliárd forint áfát csalt el egy sajtkereskedelemmel foglalkozó bűnszervezet, a 15 emberből álló bandával és az azt segítő 14 emberrel szemben vádat emelt a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Főügyészség - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Soha nem látott közelségben suhan el a Föld mellett egy aszteroida pénteken

Egy teherautó-méretű aszteroida fog elhaladni a Föld mellett pénteken kora hajnalban. A 2023 BU várhatóan olyan közel kerül a Földhöz, hogy ez lesz a valaha észlelt legszorosabb találkozás, azonban az égitest becsapódásától a szakemberek szerint nem kell tartani.

Hatósági áras marad a taxis személyszállítás

A taxis szakma kérését összefogó kamarai javaslatra a kormány rendeletben rögzítette a fix tarifa megtartását, a személytaxi-szolgáltatás hatósági ára nem vezethető ki - hívta fel a figyelmet a Budapesti Kereskedelemi és Iparkamara (BKIK).

Duplájára emelik a munkába járás kedvezményes költségtérítését

Duplájára emeli a kormány a munkába járás kedvezményes költségtérítését, ez több százezer munkavállalónak komoly anyagi támogatás, és megkönnyíti a munkába járást - mondta Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének (MOSZ) elnöke az M1 aktuális csatornán.

Fix béremelést kapnak az Auchan teljes munkaidős dolgozói

Az Auchan Magyarország januártól valamennyi teljes munkaidőben foglalkoztatott munkatársának bruttó 32 000 forintos béremelést ad - jelentette be az áruházlánc.

Új gázszállítási szerződést kötött Lengyelország

Lengyelország húsz évre és összesen 20 millió tonna cseppfolyósított földgáz (LNG) szállításáról szóló szerződést kötött az amerikai Sempra Infrastructure vállalattal - közölte Daniel Obajtek, a PKN Orlen lengyel állami energetikai nagyvállalat vezérigazgatója.

Újra drágul a taxizás Budapesten

Március 6-ától tíz százalékkal emelkednek a budapesti taxis tarifák: az alapdíj 1000-ről 1100 forintra, a kilométerdíj 400-ról 440-re, a percdíj pedig 100 forintról 110 forintra nő - döntött a Fővárosi Közgyűlés.

Hamarosan nem kell Bécsbe menni az ír ruhaáruház megrohamozására

A Primark nemzetközi divatáruházlánc bejelentette, hogy hamarosan megnyitja az első üzletét Budapesten. A tervek szerint az üzlet az Arena Mallban lesz, és várhatóan az áruházlánc következő pénzügyi évében nyitja meg kapuit.

Gazdaság

Februártól jelentősen emelkedik a Babakötvény éves kamata

Jó hír a gyermeket nevelő családoknak: február 1-től 17,5 százalékra emeljük a Babakötvény éves kamatát - jelentette be a pénzügyminiszter a Facebook oldalán.

MNB: csak szigorú törvényi keretek közt változtathatják a számladíjakat a bankok

Az MNB kiemelt figyelmet fordít a hitelintézetek számladíj-módosításaira, és jogsértés esetén azonnal intézkedik - figyelmeztetett a Magyart Nemzeti Bank azzal összefüggésben, hogy január végéig valamennyi lakossági folyószámlával rendelkező ügyfelet tájékoztatja bankja a tavalyi bankszámla- és kártyaköltségeiről.

Tömeges díjemelés a nyugdíj- és egészségpénztáraknál

Sorozatban kapják a felszólításokat a nyugdíjpénztárak és egészségpénztárak tagjai, hogy 2023-tól magasabb minimális havi tagdíjat várnak az intézmények. Az így megtakarítók örülhetnek, ha az inflációval megússzák a tagdíjemelést, mert vannak annál jóval nagyobbak is – derül ki a Bank360.hu elemzéséből. 

Mától indulhat a roham az új szuperállampapírokért

Indul az akár 16 százalékos kamatot fizető új Prémium Magyar Állampapírok (PMÁP) jegyzése. Az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK) két új lakossági sorozatot bocsát ki 500-500 milliárd forint értékben, ezeket január 19-től lehet jegyezni – írja a Bank360.hu. 
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom