Hirdetés
Kezdőlap Autó A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken

A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken

A Volkswagen-konszern szoftverfejlesztő leányvállalatot alapított. A világ legnagyobb autógyártója az autó digitalizálásában látja a jövőt, és nem akarja átengedni az üzletet a netes óriásoknak.

Új időszámítás kezdődik

Herbert Diess, a Frankfurt Motor Show-n (Nagyításért KLIKKELJEN a képre) Fotó/Reuters/Ralph Orlowski

A VW ID.3 mérföldkő a világ legnagyobb autógyártója történetében: az első kizárólag villanymeghajtású modell és az első, amely clouddal, tehát egy adattároló felhővel van összekötve.Az autóból a VW-konszern minden digitális, a XXI. század közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatása elérhető.

Egyre több négykerekű okostelefon fog kigördülni a VW üzemekből” – mondta Herbert Diess, a konszern igazgatótanácsának elnöke a modell bemutatóján.

Hans Dieter Pötsch

Romló gazdasági környezetben, és amikor a hagyományos autókat egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – tette hozzá a konszern elnök-vezérigazgatója, Hans Dieter Pötsch.

A szoftver fontos része a jövő autójának. A VW nem akarja átengedni az üzletet és az adatokat sem az Applenek és társainak. Ezért a wolfsburgi székhelyű cég informatikai leányvállalatot alapított. A jövőben a Car.Software.org-nál (CSo) fognak koncentrálódni a szoftverfejlesztések. A cégvezető a korábbi BMW és Continental menedzser, Christan Senger lesz, aki helyet kapott a VW-csoport igazgatótanácsában is.

„A szoftverfejlesztés és -gyártás a VW tevékenységének kulcsterülete lesz” – mondta nyáron, amikor elfoglalta az igazgatótanácsi széket. Ez jelzi, hogy a 5000 fős induló létszámot 2025-re 11 ezerre tervezik bővíteni.

Centralizálnak, költséget csökkentenek

A VW ID.3 a Microsofttal közösen fejlesztett szoftverrel működik. A jövőben a VW-csoport minden autójába saját fejlesztésű szoftvert akarnak. Jelenleg 10% az arány. 2025-re 60% a cél. Összehasonlításként: Az e-autó fejlesztésben és gyártásban mindenkit megelőző Tesla a kezdetektől kizárólag saját szoftverekkel dolgozik.

Christan Senger

Az ambiciózus terv megvalósításához fejlesztik a vw.os névre keresztelt szoftver alapmodellt. 2025-től ennek különböző változataik fognak a VW-ekbe, Audikba, Škodákba, Seatokba, tehát a konszern mind a 12 márkájának modelljeibe kerülni. Így lehet a leghatékonyabban csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket.

Ebben a legjobbak vagyunk, ha hardverről, tehát karosszériáról, motorról vagy épp sebességváltóról van szó. Profik leszünk a szoftver területén is” – mondta magabiztosan a január 1-én felálló CSo vezetője, Christan Senger az ID.3 bemutatóján.

Az új szoftver műszaki centralizációt is jelent. Jelenleg egy átlagos autóban 70 önálló, külön programozott irányítóegység van. Más felel például a klíma és más az ABS működéséért. A jövőben a vw.os valamennyi szerepét átveszi. Ez fog fellelni a legközelebbi e-töltőállomás vagy parkolóhely megtalálásáért és ez lesz a navi lelke is.

Az új rendszer nagy kihívás a VW partnereinek. Egyrészt, ha a konszern saját szoftvert készít, kevesebb informatikai beszállítóra lesz szüksége. Másrészt, akik korábban önálló rendszerrel rendelkező egységeket, például ABS-t szállítottak a VW-nek, azoknak a jövőben vw.os-be integrálható informatikát kell fejleszteniük. A legnagyobbak, mint a Bosch és a Continental meg fognak birkózni a kihívással és az esetleg kieső megrendelések sem fogják földhöz vági őket. A kisebb beszállítók közül viszont biztos lesz, amelyiknek a léte is veszélybe kerül.

Ahogy a VW-csoport saját fejlesztésű elektromos meghajtási rendszere, a kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB (Modularen E-Antreibs-Buakasten), úgy az vw.os is elsősorban a konszern saját autói számára készül. Azonban az MEB esetében bevett gyakorlat alapján értékesíteni akarják a konkurens autógyártóknak is. A VW elektromos meghajtási rendszerével működnek például a Ford e-modelljei. Nagyratörő tervek, tekintettel arra, hogy csak a VW-csoport saját igényeinek kielégítéséhez évi 10 millió darab vw.os-t kell legyártani.

E-autó offenzíva

Az ID.3 értékesítése 2020 tavaszán kezdődik. 30 ezer euró alatti árával a középréteg számára is elérhető lesz. Az új e-modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben készül majd. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról.

A kancellár is beült az ID.3-ba

Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next Észak-Németországban, Emdenben készül. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig 2025-re teljes egészében az e-autókhoz építik át a futószalagokat. Ebből a gyárból gördült ki néhány napja az első ID.3 is. Történelmi pillanat, a németországi e-autógyártás nyitánya is volt. Merkel kancellár és a VW teljes igazgatótanácsa részt vett az ünnepélyes eseménye.

„Az ID.3 az elektro-offenzíva nyitánya” – mondta Diess. A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező 10 évben. A VW következő 4 évre tervezett, gigantikus fejlesztési forrásainak több, mint felét, 33 milliárd eurót az e-modellekre szánja. A másik prioritása a digitalizáció lesz. Ez egyesül az ID.3-ban.

Győr is részt kap a jövőből

Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit. „Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling.

Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke és a magyar külügyminiszter a támogatási szerződés aláírásakor

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá az Audi fejlesztéseinek finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tőzsde – Erős kezdés az amerikai tőzsdéken

Nagy indexemelkedéssel indult hétfőn a kereskedés az amerikai értékpapírpiacokon. A befektetői kockázatvállalási aktivitás a gazdasági fellendülés ígéretét hordozó makrogazdasági mutatóknak köszönhetően erősödött.

Kiskereskedelem. Már pótoljuk az elmaradt fogyasztást

A következő hónapokban további javulás várható a kiskereskedelmi forgalomban, de a járványhelyzet előtti szint legkorábban az idei év végén, a jövő év elején érhető el - vélik elemzők.

Drágulásnak indultak az élelmiszerek

A növényi olajok, a cukor és a tejtermékek drágulása miatt júniusban - az idén először - emelkedtek a világpiaci élelmiszerárak.

Agyevő amőba fertőzött Floridában

A floridai egészségügyi hatóságok figyelmeztetést adtak ki az állam egyik nyugati parti megyéjének területére, miután agyevő amőba fertőzött meg egy embert.

Hírek

Rabszökés Bács-Kiskunban – egy férfit keres a rendőrség

Szökött rabot keres a Kalocsai Rendőrkapitányság: a férfi szombaton, munkavégzés közben engedély nélkül távozott az állampusztai börtön közeléből.

Agyevő amőba fertőzött Floridában

A floridai egészségügyi hatóságok figyelmeztetést adtak ki az állam egyik nyugati parti megyéjének területére, miután agyevő amőba fertőzött meg egy embert.

Tűzveszély. Begyulladhat a kocsiban felejtett kézfertőtlenítő

A kézfertőtlenítő folyadék hatóanyaga gyúlékony, ezért a nyári melegben veszélyes lehet az autóban hagyni - közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára.

Bírósági eljárás. Carlos Ghosn volt Nissan-vezért szöktették

A Carlos Ghosn hajdani Nissan vezér Libanonba szöktetésében szerepet játszó személyeket állítottak bíróság elé Törökországban. A magántulajdonban lévő MNG Jet török légitársaság azt közölte, hogy törvényellenesen használták eszközeiket.

Áfacsalás. Milliárdokat utaltak egy szingapúri bűnbandának

Jogerősen nyolc év fegyházbüntetést kapott az a magyar férfi, aki hét év börtönre ítélt bolgár társával egy Távol-Keletről számítástechnikai eszközöket importáló bűnszervezet tagjaként több mint 3 milliárd forintos adócsalásban vett részt.

Pelyhes spirálgalaxist fotózott a Hubble

Egy pelyhes spirálgalaxisról készített lenyűgöző felvételt az amerikai űrkutatási hivatal (NASA) és az Európai Űrügynökség (ESA) Hubble űrtávcsöve.

Segítséget kérnek a kutatók – veszélyes tigrisszúnyogok

A hazai tigrisszúnyog-populáció feltérképezéséhez kérnek segítséget a kutatók. Veszélyes kórokozók terjesztését idézheti elő az Ázsiából behurcolt tigrisszúnyog tömeges megjelenése. Az Eötvös Loránd Kutatási Hálózathoz (ELKH) tartozó Ökológiai Kutatóközpont Ökológiai és Botanikai Intézete ennek felmérésében kéri a lakosság segítségét.

Koronavírus – Orbán: a nem uniós polgárok csak átutazhatnak az országon

Az EU felszólítása ellenére nem enged be unión kívüli országokból érkező polgárokat Magyarország - Szerbia kivételével-, mert az ellentétes a magyar emberek egészséghez fűződő érdekével - közölte Orbán Viktor.

Szigorodott a homeopátiás szerek forgalmazása

Július 1-jétől csak terápiás javallat nélkül forgalmazhatók homeopátiás készítmények Magyarországon, mivel a forgalomban lévő készítmények esetében klinikai vizsgálattal nem igazolták a hatásosságukat.

Virtuális ügyfélszolgálatot indított a Nébih

Július 1-jével elstartolt a Nébih chat alkalmazása: Nébo, a chatbot, amely a hét minden napján, non-stop válaszol a hivatalt a Facebook Messenger felületén felkereső ügyfelek kérdéseire és fogadja az élelmiszerlánc-biztonsági bejelentéseket.

Felbukkant a pestis Mongóliában

Bubópestis miatt került kórházba két ember Mongólia nyugati részén - közölte az ázsiai ország egészségügyi minisztériuma.

Tízmillió eurós adócsalás – magyarországi őrizetbe vételek

Magyarországon állították elő annak a bűnözői csoportnak a két vezetőjét, amely cukor és étkezési olaj határokon átnyúló értékesítése során 9,7 millió eurós áfacsalást követett el. Az akcióban négy további ország hatóságai is részt vettek - közölte az Eurojust.

Gazdaság

Utód nélkül. Három jelölt az EBRD elnöki posztjára

Távozott tisztségéből második négyéves mandátumának lejártával az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) elnöke, Sir Suma Chakrabarti. Utódját a koronavírus-járvány miatt májusról októberre halasztott EBRD-közgyűlésen választják meg.

BÉT – Júniusban csak az OTP emelkedett

Júniusban a Budapesti Értéktőzsde indexe, a BUX értéke 35 876 pontról 35 818 pontra csökkent, az OTP árfolyama emelkedett, a többi vezető részvényé kismértékben mérséklődött.

A veszélyhelyzetnek vége – a moratórium marad

Az év végéig él a hiteltörlesztési moratórium, és a veszélyhelyzet feloldásától függetlenül is ki-, illetve be lehet lépni a rendszerbe.

Kihívót kapott az OTP: megalakult a Magyar Bankholding

A Fővárosi Törvényszék Cégbíróságának cégnyilvántartási bejegyezésével létrejött a Magyar Bankholding Zrt. - közölte a társaságot létrehozó három pénzintézet.

Az OTP netbankján immár QR-kóddal is fizethetünk

Az OTP internetbankján keresztül mától a kártyaadatok megadása nélkül, a QR-kód lefotózásával is lehet fizetni - jelentette be Csányi Péter, az OTP Bank ügyvezető igazgatója.

MNB: a tőkepiac a járványban is stabil maradt

Növekedés és jövedelmezőség jellemezte a biztosítók, tőkepiaci szereplők, pénzügyi vállalkozások piacait tavaly, és a koronavírus-járvány sem rendítette meg a szektort - áll az MNB friss biztosítási, pénztári és tőkepiaci kockázati jelentésében.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom