Hirdetés
Kezdőlap Autó A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken
No menu items!

A VW új koncepciója: Okostelefon négykeréken

A Volkswagen-konszern szoftverfejlesztő leányvállalatot alapított. A világ legnagyobb autógyártója az autó digitalizálásában látja a jövőt, és nem akarja átengedni az üzletet a netes óriásoknak.

Új időszámítás kezdődik

Herbert Diess, a Frankfurt Motor Show-n (Nagyításért KLIKKELJEN a képre) Fotó/Reuters/Ralph Orlowski

A VW ID.3 mérföldkő a világ legnagyobb autógyártója történetében: az első kizárólag villanymeghajtású modell és az első, amely clouddal, tehát egy adattároló felhővel van összekötve.Az autóból a VW-konszern minden digitális, a XXI. század közlekedéshez kapcsolódó szolgáltatása elérhető.

Egyre több négykerekű okostelefon fog kigördülni a VW üzemekből” – mondta Herbert Diess, a konszern igazgatótanácsának elnöke a modell bemutatóján.

Hans Dieter Pötsch

Romló gazdasági környezetben, és amikor a hagyományos autókat egyre nehezebb értékesíteni, a fejlesztés és a hatékonyságnövelés a két kitörési pont” – tette hozzá a konszern elnök-vezérigazgatója, Hans Dieter Pötsch.

A szoftver fontos része a jövő autójának. A VW nem akarja átengedni az üzletet és az adatokat sem az Applenek és társainak. Ezért a wolfsburgi székhelyű cég informatikai leányvállalatot alapított. A jövőben a Car.Software.org-nál (CSo) fognak koncentrálódni a szoftverfejlesztések. A cégvezető a korábbi BMW és Continental menedzser, Christan Senger lesz, aki helyet kapott a VW-csoport igazgatótanácsában is.

„A szoftverfejlesztés és -gyártás a VW tevékenységének kulcsterülete lesz” – mondta nyáron, amikor elfoglalta az igazgatótanácsi széket. Ez jelzi, hogy a 5000 fős induló létszámot 2025-re 11 ezerre tervezik bővíteni.

Centralizálnak, költséget csökkentenek

A VW ID.3 a Microsofttal közösen fejlesztett szoftverrel működik. A jövőben a VW-csoport minden autójába saját fejlesztésű szoftvert akarnak. Jelenleg 10% az arány. 2025-re 60% a cél. Összehasonlításként: Az e-autó fejlesztésben és gyártásban mindenkit megelőző Tesla a kezdetektől kizárólag saját szoftverekkel dolgozik.

Christan Senger

Az ambiciózus terv megvalósításához fejlesztik a vw.os névre keresztelt szoftver alapmodellt. 2025-től ennek különböző változataik fognak a VW-ekbe, Audikba, Škodákba, Seatokba, tehát a konszern mind a 12 márkájának modelljeibe kerülni. Így lehet a leghatékonyabban csökkenteni a fejlesztési és gyártási költségeket.

Ebben a legjobbak vagyunk, ha hardverről, tehát karosszériáról, motorról vagy épp sebességváltóról van szó. Profik leszünk a szoftver területén is” – mondta magabiztosan a január 1-én felálló CSo vezetője, Christan Senger az ID.3 bemutatóján.

Az új szoftver műszaki centralizációt is jelent. Jelenleg egy átlagos autóban 70 önálló, külön programozott irányítóegység van. Más felel például a klíma és más az ABS működéséért. A jövőben a vw.os valamennyi szerepét átveszi. Ez fog fellelni a legközelebbi e-töltőállomás vagy parkolóhely megtalálásáért és ez lesz a navi lelke is.

Az új rendszer nagy kihívás a VW partnereinek. Egyrészt, ha a konszern saját szoftvert készít, kevesebb informatikai beszállítóra lesz szüksége. Másrészt, akik korábban önálló rendszerrel rendelkező egységeket, például ABS-t szállítottak a VW-nek, azoknak a jövőben vw.os-be integrálható informatikát kell fejleszteniük. A legnagyobbak, mint a Bosch és a Continental meg fognak birkózni a kihívással és az esetleg kieső megrendelések sem fogják földhöz vági őket. A kisebb beszállítók közül viszont biztos lesz, amelyiknek a léte is veszélybe kerül.

Ahogy a VW-csoport saját fejlesztésű elektromos meghajtási rendszere, a kisautótól az SUV-ig bármely kategóriába beépíthető MEB (Modularen E-Antreibs-Buakasten), úgy az vw.os is elsősorban a konszern saját autói számára készül. Azonban az MEB esetében bevett gyakorlat alapján értékesíteni akarják a konkurens autógyártóknak is. A VW elektromos meghajtási rendszerével működnek például a Ford e-modelljei. Nagyratörő tervek, tekintettel arra, hogy csak a VW-csoport saját igényeinek kielégítéséhez évi 10 millió darab vw.os-t kell legyártani.

E-autó offenzíva

Az ID.3 értékesítése 2020 tavaszán kezdődik. 30 ezer euró alatti árával a középréteg számára is elérhető lesz. Az új e-modellek nagy része külföldön, a cseh Mlada Boleslavban, a kínai Chattanoogában, Foshánban és Antingben készül majd. Azonban imázs és politikai szempontok miatt elvi kérdés, hogy a németországi üzemekben is legördülnek majd alternatív meghajtású kocsik a futószalagokról.

A kancellár is beült az ID.3-ba

Az idei Frankfurti Autószalonon (IAA) bemutatott és 2022-ben piacra kerülő első tisztán elektromos SUV, a ID.Next Észak-Németországban, Emdenben készül. A Trabanttól a mai napig elválaszthatatlan szászországi városban, Zwickauban pedig 2025-re teljes egészében az e-autókhoz építik át a futószalagokat. Ebből a gyárból gördült ki néhány napja az első ID.3 is. Történelmi pillanat, a németországi e-autógyártás nyitánya is volt. Merkel kancellár és a VW teljes igazgatótanácsa részt vett az ünnepélyes eseménye.

„Az ID.3 az elektro-offenzíva nyitánya” – mondta Diess. A wolfsburgi székhelyű cégcsoport 2029-re 75 elektro és 60 hibrid modellt akar piacra vinni. Előbbiből 26, utóbbiakból 6 millió darabot terveznek értékesíteni az elkövetkező 10 évben. A VW következő 4 évre tervezett, gigantikus fejlesztési forrásainak több, mint felét, 33 milliárd eurót az e-modellekre szánja. A másik prioritása a digitalizáció lesz. Ez egyesül az ID.3-ban.

Győr is részt kap a jövőből

Győrben idén nyáron ismertették a 2022-ig 41 milliárd forint értékben megvalósuló beruházások részleteit. „Aligha van jobb hely az e-autók fejlesztésére és gyártására, mint Győr, Jedlik Ányos, az elektromos motort feltalálójának városa” – mondta a gyár frissen kinevezett igazgatója, Achim Heimfling.

Három fejlesztési súlypontot nevezett meg: (1) A 2018-ben megkezdődött e-motor sorozatgyártás 10 ezres darabszámának jelentős növelése. (2) A kizárólag villanymeghajtású modellek arányának emelése. (3) A győri motorfejlesztő központ bővítése, ahol a jövőben évi 300 mérnököt szeretnének kiképezni.

Peter Kössler, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezető elnöke és a magyar külügyminiszter a támogatási szerződés aláírásakor

Ez a fejlesztés újabb ugródeszka ahhoz, hogy a magyarországi autóipar újabb csúcsot döntsön: tavaly 8550 milliárd forintról beszéltünk, ezt a számot az év első 5 hónapjában már 12%-al meghaladták az itt termelő vállalatok” – mondta a sajtótájékoztatón szintén jelen lévő Szijjártó Péter külgazdasági- és külügyminiszter.

Ezért a kormány 6,4 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással járul hozzá az Audi fejlesztéseinek finanszírozásához – tette hozzá a miniszter.

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Marosvásárhely Erdély logisztikai központja lehet

A székelyföldi befektetésekben is egyre nagyobb lehetőséget látnak a magyarországi vállalkozások, akik gyakran a helyi cégekkel együttműködve járulnak hozzá a helyi gazdaság fejlesztéséhez. Ebből a szempontból is kiemelt szerep jut a székelyföldi gazdaság meghatározó szereplőjének, Marosvásárhelynek.

Így védhetők ki a téli munkavégzés veszélyei

Az átlagosnál hidegebb időjárás miatt fokozottan ügyelni kell a biztonságos munkavégzésre, a téli körülményekből fakadó egészségi ártalmak megelőzésére - hívta fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Matolcsy György: a költségvetésnek vissza kell térnie az egyensúlyi pályára

Az infláció legyőzéséhez a költségvetésnek vissza kell térnie az egyensúlyi pályára és a kormánynak teljes versenyképességi fordulatot kell végrehajtania - írta a Magyar Nemzeti Bank elnöke.

Mabisz: érdemes teljes körű cascót kötni a villanyautókra

Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége.

Hírek

Így védhetők ki a téli munkavégzés veszélyei

Az átlagosnál hidegebb időjárás miatt fokozottan ügyelni kell a biztonságos munkavégzésre, a téli körülményekből fakadó egészségi ártalmak megelőzésére - hívta fel a figyelmet az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Az EU újabb pénzügyi támogatást nyújt Ukrajnának

Az Európai Unió új, sürgősségi kölcsönökből és támogatásokból álló pénzügyi támogatási csomagot nyújt Ukrajnának - jelentette be Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke.

Megalakult a közgazdasági társaság monetáris politikai szakosztálya

Megtartotta alakuló ülését a Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) monetáris politikai szakosztálya. Ez már a huszonhetedik szakosztály a mintegy háromezer tagot számláló, idén 128 éves Magyar Közgazdasági Társaságon belül.

A hamis banán lesz az új szuperélelmiszer?

A tudósok szerint az enset, egy Etiópiában termő banánféle lehet az új szuperélelmiszer, és életmentő választ adhat az éghajlatváltozásra is - írta a BBC News.

Jön az időalapú BKK-jegy – két változatban

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) járatain használható időalapú jegyek bevezetéséről a jövő héten tárgyal a Fővárosi Közgyűlés. Kedvező határozat esetén tavasztól jöhetnek az ilyen menetjegyek - közölte a vállalat.

Csalók élnek vissza a NAV honlapjával

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) új honlapjára hasonlító, minden bizonnyal adathalászatra létrehozott csaló portál jelent meg az interneten - figyelmeztetett az adóhivatal.

Brexit – Soha ennyi brit nem élt még Franciaországban

Közel 100 ezer brit állampolgár kapott tartózkodási engedélyt a Brexit miatt tavaly Franciaországban - közölte a francia belügyminiszter.

Megdőlt a közbeszerzési csúcs

Rekordév volt a közbeszerzésben tavaly: 2021-ben a közbeszerzési piac mérete meghaladta a 4221 milliárd forintot, ebből több mint 2500 milliárd forint jutott a kkv-knak - közölte a Közbeszerzési Hatóság.

Gazdaság

Piaci manipuláció – bírságolt és feljelentést tett az MNB

Az MNB összesen 111 millió forint bírságot szabott ki az OTT-ONE Nyrt.-re a tiltott a piaci manipulációra, a bennfentes információ nyilvános közzétételére, illetve a rendkívüli tájékoztatási kötelezettségre vonatkozó jogszabályi rendelkezések megsértése miatt. A jegybank feljelentést is tett a Fővárosi Főügyészségen.

Magyar siker. Elindult Európa első blokklánc alapú neobankja

Pénzügyi szolgáltatói engedélyt kapott az Európai Unió területén a Benker. A Litván Nemzeti Bank által felügyelt, magyar szakemberek által létrehozott blokklánc alapú neobank 600 ezer euró (214 millió forint) jegyzett tőkével kezdi működését.
Támogatott tartalom

Profi segítség nélkül könnyű elvérezni a pénzpiacokon

Olyan időszakon vagyunk túl, amit még senki nem tapasztalt meg korábban. Az azonban világosan kiderült, hogy aki bizonytalan helyzetben hirtelen, vagy megalapozatlan döntést hozott, sokat veszíthetett – meséli Simon Péter, a Raiffeisen Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója, akit a zöld befektetésekről is kérdeztünk.

MNB: változatlan az egyhetes betét kamata

A Magyar Nemzeti Bank - ahogy az előző három héten is - az előző hetivel megegyező 4,0 százalékon hirdette meg egyhetes betéti tenderét. Ezzel negyedik hete tarja ezen a szinten az effektív rátát, miután az első idei aukción megszakította a kamat emelésének november közepétől hat héten át tartó sorozatát. A jövő heti tenderre a monetáris tanács keddi ülése után kerül majd sor.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom