Hirdetés
Kezdőlap Autó Az autókereskedésekben is megállt az élet - elkel az állami segítség
No menu items!

Az autókereskedésekben is megállt az élet – elkel az állami segítség

Állami segítséget kérnek, és az új autók  számára előírt EU-s károsanyag kibocsátási szigorítás elhalasztásának hathatós támogatását szeretnék elérni a magyar kormánynál a hazai autókereskedők.  

Az Európai Unióhoz fordul a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete. A magyar kormányon keresztül az Európai Unióhoz fordul az érdekvédelmi szervezet annak érdekében, hogy az autógyártókra 2020-tól vonatkozó, a kereskedők forgalmát is negatívan érintő károsanyag kibocsátási kvótákat egy évvel később vezessék be. Erdélyi Péter, az MGE elnöke szerint a hazai kereskedők rendkívül nehéz év elé néznek, ezért szükség lesz állami segítségre és a szigorítás elhalasztására is.

Erdélyi Péter

– Ezekben a napokban a nullához közelít az autószalonok forgalma – ad helyzetjelentést az MGE elnöke – aki szerint azért csalóka adat a forgalomba helyezési darabszám, mert az még a tavalyi megrendelések idei átadásához kötődik. Az új megrendelések száma a koronavírus hazai megjelenése után esett vissza drasztikusan, ami a piac döntő hányadát adó flottavásárlásokra is igaz: a cégek, állami intézmények is inkább a kivárásra rendezkedtek be, mert a bizonytalan jövőre nem akarnak vásárolni.

Pedig miközben a tavalyi év értékesítési rekordot hozott a 158.000 új személyautó és 26.000 kishaszongépjármű eladással, az MGE az idei esztendőre 155 ezerre becsülte a forgalomba álló új személyautók és 26 ezerre a kishaszon-gépjárművek számát. Erdélyi Péter szerint a mostani visszaesés hatására viszont még azt is nehéz megjósolni, hogy mekkora lesz a mínusz, mert ezt nagyban befolyásolja, hogy meddig tart a korona vírus gazdasági hatása és mennyi pénzük marad utána az embereknek és a közületeknek a vásárlásra.

Megállt az autópiac is

– Az üres szalon nem márkaspecifikus, minden gyártó egyformán érzi a nehézségeket és az autókereskedelemben még az internetes kereskedelem sem jelenthet alternatívát, mert itt nem szokás online vásárolni. Ráadásul a legtöbb nagy autógyár leállította a termelést, vagyis ha helyreáll a rend, az új autókra onnantól is heteket, hónapokat kell majd várni. A forint rekord méretű gyengülése sem kedvez a szektornak, mert a márkaimportőrök ezt kénytelenek érvényesíteni az árazásban, ami – ha így marad -, az új autók drágulásához vezet majd.

Igaz lapunk úgy értesült, hogy akik az autószalonokat felkeresik, leginkább a nagycsaládosoknak járó kedvezményekről érdeklődnek, de a szakember szerint a piac méretéhez mérten ez a szegmens sem lendíthet sokat az üzletmeneten.

– A kedvezményre jogosultak száma ugyan nagyjából 200 ezer, de tavaly már így is minden előzetes várakozást felülmúlva, a kedvezményezettek több mint tíz százaléka megvette a kedvezménnyel megszerezhető autót, így az idén már biztos, hogy ennek csak a töredékével lehet számolni.

A szakember szerint a váratlanul és drámai módon beköszönt recesszió negatív hatása lehet az is, hogy középtávon a használta autó behozatalt is fellendítheti. Pedig ez 156 500 darabbal nagyjából már a stagnálás jeleit mutatta. Más kérdés, hogy ezekben a napokban még a használtautó piacról is riasztó hírek érkeznek. A szakember ugyanakkor megjegyezte: az MGE-nél tisztában vannak azzal, hogy az emberek nagyrésze nem engedheti meg magának az új autó vásárlást, de azt mindenképpen szeretnék elérni, hogy a vége legyen annak, hogy az országba érkező, többségében bizonytalan eredetű, rossz műszaki állapotú gépkocsik átlagéletkora meghaladja a 12 évet.

– Mivel a 2008-as pénzügyi válság már rendkívül sok áldozatot szedett a gépjárműpiacon, ahol akkor 70 százalékkal esett az eladás és jelentősen csökkent a kereskedők száma, miközben a 2008 után bezárt, vagy beolvadt kereskedések aránya az 50 százalékot közelítette. Ezért most azt várjuk a kormánytól, hogy más ágazatokhoz hasonlóan az gépjármű kereskedők számára is mentőövet dob, mert különben biztos, hogy ezt a drasztikus visszaesést, még az adott márkák támogatása mellett is csak a kevés tőkeerős kereskedő élheti túl.

Ami szavai szerint azért is káros lenne, mert ez az ágazat mintegy 40 ezer embernek ad munkát Magyarországon a kereskedelemben és a szervízekben.

– Az autógyártók és kereskedők számára 2020 amúgy is rendkívüli kihívást teremtett azzal, hogy 2020-tól az egyes márkák újonnan értékesített autói összesen, átlagban maximum 95g/km CO2-t bocsáthatnak ki Európában. Ami egy benzines autónál 4,1 l/km fogyasztásnak felel meg. (Az EU jog 2030-ra ráadásul 60g/km CO2-t enged meg, ami 2,5 l/km fogyasztást jelent.) Amelyik márka ezt a károsanyag kibocsátási értéket túllépi, brutális bírságra számíthat. Ez a kereskedők értékesítését is nagyban megnehezíti, hiszen így a kisebb fogyasztású és az elektromos autókból kellene többet eladniuk. Ezek viszont a hagyományos modelleknél drágábbak, miközben a koronavírus okozta recesszióban az emberek még inkább az olcsóbb, ugyanakkor abszolút korszerű modellek felé fordulnak. Az MGE ezért fordult a kormányhoz azzal a kéréssel, hogy az kezdeményezze az EU döntéshozóinál az idei szabály egy évvel történő elhalasztását, remélve azt is, hogy más nemzetközi szervezetek és kormányok is hasonlóan tesznek és ennek hatása is lesz arra, hogy az Európában 14 millió munkahelyet fenntartó autóipar és mellette a kereskedők élete ne lehetetlenüljön el.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Árubemutatók után álorvosok trükköznek – figyelmeztet az ITM

Eltűnőben vannak Magyarországról az árubemutatós termékértékesítők. Újabban azonban álorvosok, ingyenes szűrővizsgálat ígéretével igyekeznek behálózni idős embereket.

Kurázsi Konzorcium – A fiatalok vállalkozóvá válását segítik

Öt elismert civil szervezet megalapította a fiatalok vállalkozóvá válását segítő, a generációváltást ezzel is támogató Kurázsi Konzorciumot.

Pandémia mérleg: sok rossz döntés és 10 ezer milliárd dollár veszteség – eddig

Elkészült az első átfogó elemzés a korona-válság világgazdasági és...

A világ gazdasági versenyhatóságai jövőre Budapesten randevuznak

Magyarországra látogatnak jövőre a világ versenyhatóságainak képviselői, mivel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) rendezi a 20. International Competition Network (ICN) konferenciát 2021 októberében - közölte a GVH.

Hírek

A világ gazdasági versenyhatóságai jövőre Budapesten randevuznak

Magyarországra látogatnak jövőre a világ versenyhatóságainak képviselői, mivel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) rendezi a 20. International Competition Network (ICN) konferenciát 2021 októberében - közölte a GVH.

A mobiltelefonok tizedelik a rovarokat?

A mobiltelefonok elektromágneses sugárzása is okozhatja a rovarok pusztulását Európában egy vizsgálat szerint.

Korrupció. Letöltendő börtönt kaphat 18 autópálya-rendőr

Bűnszövetségben és üzletszerűen elkövetett hivatali vesztegetés elfogadásának bűntette, valamint más bűncselekmények miatt végrehajtandó börtönbüntetést kér tizennyolc autópálya-rendőr ellen a Győri Regionális Nyomozó Ügyészség.

Vakcinázás. Ebzárlat és legeltetési tilalom – térkép

A vadon élő rókákat idén ősszel is immunizálják veszettség ellen, ezért az érintett térségekben a vakcinázás kezdetétől ebzárlatot és legeltetési tilalmat rendelnek el - közölte a Nébih.

Élelmezési Világszervezet: adakozzanak a milliárdosok!

Adakozásra kéri a milliárdosokat David Beasley, az Élelmezési Világszervezet (WFP) főigazgatója, mert 30 millió embert fenyeget az éhhalál, ha nem kap segítséget.

Klímavédelem. Az EB emeli a tétet – 55%-os kibocsátás-csökkentést akar

Az Európai Bizottság az éghajlat védelméért többet kíván el a közösségtől, és 55%-os kibocsátás-csökkentést javasol 2030-ig.

Rajtaütés. Kábítószercsempész-hálózat Európában

Négy tonna kokaint foglaltak le az egy időben, tíz országban bűnözőkön rajtaütő rendőrök. A csempészbandának saját logója is volt. Európába szállították és a kontinensen terítették a kábítószert a bűnözők.  

Kutatás. A dínók megjelenését kihalási hullám előzte meg

Egy 233 millió évvel ezelőtt bekövetkezett, eddig ismeretlen kihalási eseményt azonosítottak a kutatók, akik szerint az úgynevezett karni pluviális (esős) esemény készítette elő a terepet a dinoszauruszok uralmához.

Felelősségbiztosítás – Alkotmányt sértő rendelet alapján

Változhat a bonus-malus rendelet. Az Autóklub kezdeményezésére indult ombudsmani vizsgálat megállapította: Alkotmánysértő a gépjármű-felelősségbiztosítás bonus-malus szabályozási rendelet.

Északi-sark – olvadás: túl a lélektani határon

A műholdas megfigyelések 1979-es kezdete óta másodszor zsugorodott négymillió négyzetkilométernél kisebbre az északi-sarki tengeri jég kiterjedése.

Védjegyper. Messi újra nyert a Massi ellen

Az Európai Unió Bírósága helybenhagyta a Messi védjegy bejegyezhetőségét azzal, hogy ítéletében elutasította az uniós védjegyhivatal (EUIPO) és egy spanyol vállalat fellebbezéseit. Az uniós törvényszék korábban megengedte Lionel Messinek a Messi védjegy lajstromozását különböző sportcikkekre.

Vadászrepülőktől lesz hangos Veszprém megye

Megnövekedett hanghatásra és a megszokottnál nagyobb légi forgalomra kell számítani több Veszprém megyei település térségében szeptember 17-25. között egy nemzetközi gyakorlat miatt - közölte a Honvédelmi Minisztérium.

Gazdaság

Infláció – Fordulat kell a bátrabb jegybanki válságkezeléshez

Szeptemberben még nem várható inflációs fordulat, októbertől viszont látványosan lassulhat a fogyasztói árak emelkedése, ami lehetőséget adhat a Magyar Nemzeti Banknak az élénkítésre - mondta az Amundi Alapkezelő Zrt. befektetési igazgatója.

MNB: a hitelpiacot is felforgatta a járvány

A hazai hitelpiacon is domináns volt a koronavírus-járvány hatása a második negyedévben: a kereslet csökkent, a banki kínálati feltételek szigorodtak, az állami hitelprogramok egy része pedig még nem fejtette ki teljesen a hatását - mondta a Magyar Nemzeti Bank elemzője.

Nőtt a befektetési alapok vagyona

Augusztusban a tőkeáramlás, a hozamok és az árfolyammozgások eredőjeként 132 milliárd forinttal, 2,1 azázalékkal nőtt a befektetési alapokban kezelt vagyon. A hónap végén a Befektetési Alapkezelők és Vagyonkezelők Magyarországi Szövetségének tagjai 6331 milliárd forintot kezeltek befektetési alapokban.

Sokat költ készpénzre az állam – törvénycsomag készül

Ősszel pénzügyi digitalizációs törvénycsomag kerül a parlament elé, amely az elektronikus fizetés további térnyerését segíti elő - jelentette be Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium pénzügyekért felelős államtitkára.

Kötelező biztosítás – ombudsman: jogszabályt kellene módosítani

Jogszabály-módosítást javasol a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) díjképzésére az ombudsman - közölte az Alapvető Jogok Biztosának Hivatala (AJBH).

Moratórium után. Az MNB a sérülékeny adósokra fókuszálna

A fizetési moratórium lejárta után célzott, a sérülékeny jövedelmi helyzetű adósokra fókuszáló, átmeneti és átlátható megoldást kell találni - mondta Fábián Gergely, a Magyar Nemzeti Bank ügyvezető igazgatója.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom