Hirdetés
Kezdőlap Mozaik Bővítés és felújítás két legforgalmasabb sztrádánkon
No menu items!

Bővítés és felújítás két legforgalmasabb sztrádánkon

A kormány szeptembertől egy 43 kilométeres szakaszon teljesen felújítja, majd 2021-től három sávossá bővíti az M1-es autópályát. Mindeközben az M7-es felújítása is megkezdődik.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter ezzel kapcsolatban kifejtette: a 43 kilométeres felújításon nem a kátyúkat javítják, vagy a lyukakat foltozzák, hanem teljes felújítást végeznek. Az MTI – az origo cikke alapján született – tudósítása alapján erre a kormány mintegy 25 milliárd forintot fordít, a munkálatok várhatóan már szeptemberben elkezdődnek és a tervek szerint 2019 végére fejeződnek be.

Az M1-es autópálya három sávossá bővítése 2021-ben kezdődhet, a felújítási és bővítési munkálatok idejére pedig akciótervet dolgoztak ki a forgalom könnyítésére.

Ugyanakkor a kormány egyelőre nem tervezi harmadik sáv építését az M7-es autópálya Balaton felé vezető szakaszán, ugyanis tapasztalat szerint az erre haladó forgalom időben jobban eloszlik, mint a főváros felé vezető. Jó hír viszont, hogy az M7-es autópálya forgalmának könnyítésére egy új csomópont épül, aminek segítségével a Balatonfűzfő felé tartók közvetlenül fel tudnak majd hajtani a 710-es főútra.

Az Üzlet az M1-es, a sávszűkítések miatt különösen elviselhetetlen nyári csúcsforgalma kacsán, augusztus elején kereste a témában a Magyar Közút Nonprofit Zrt., amelynek kommunikációs osztályáról egyebek között azt a választ kaptuk, hogy a 2017-es validált adatok alapján elmondható, hogy

a pálya mértékadó óraforgalma már a tavalyi évben is több szakaszon megközelítette, sőt, néhol át is lépte az elméleti kapacitás értékét, az idei évben pedig éves szinten további forgalomnövekedés várható.

Az M1-esen két ütemben zajlanak, zajlottak felújítások. Egyrészt a 16-18-as kilométer között, illetve jelenleg szakaszosan a 28-40-es kilométer között. Összesen így a 14 kilométert érintő felújítás során a kivitelezők 16 ezer köbméter aszfaltot bontanak ki és több mint 40 ezer tonna új aszfaltot építenek be.

A jelenleg is zajló felújítás a tervek szerint októberig tart, sávelhúzással 2+1+1 sávon, így a forgalom mindkét irányban 2x2 sávon, ugyanakkor kapacitás és áteresztőképesség mellett haladhat,

ennek köszönhetően önmagában a munkavégzés és munkaterület miatt szerencsére nem alakulnak ki torlódások.

Az M1-es autópályán elsősorban a nagy forgalom miatt lassulhat le a közlekedők vagy ha baleset alakul ki. A mozgó terelés mellett végzett munkák során, ha 3-4 kilométeres a kocsisor, akkor időszakosan kiállnak a szakembereink, mindaddig, amíg a feltorlódott kocsisor nem szűnik meg.

Természetesen vannak fix korlátozással járó egyéb munkák is, például szalagkorlát javítás, lokális javítások, ezeket úgy ütemezik, hogy a csúcsidőket elkerüljék, ami nagyon nehéz feladat, mert folyamatosan nagy a forgalom a pályán, hétköznap, hétvégén, és éjszaka egyaránt.

Az M7 több mint 20 kilométeres szakaszának megújítása már megkezdődött az autópálya Letenye felé vezető oldala, a 90-es és a 111-es kilométerszelvények között. Az útalapot is érintő felújítási munkák két ütemben valósulnak meg. Az idén 8 kilométernyi szakasz újul meg az alábbi tervek szerint.

Az augusztus 20-ai hosszú hétvégét követően a Magyar Közút Nonprofit Zrt. augusztus 22-én adta át az M7-es felújításának első üteméhez kapcsolódóan a munkaterületet a kivitelezőnek.

Első körben a 102-es és 111-es kilométerszelvények között, vagyis a Siófok Centrum és a Zamárdi csomópont között újul meg a pálya Letenye felé vezető 8 kilométeres szakasza. A terelés kiépítése megkezdődött, a sávelhúzással megvalósuló felújítás augusztus 24-én reggel indul el.

A pályaoldal felújítása a Siófok Centrum csomópont előtt 2 kilométerrel kezdődik és a Zamárdi csomópont előtt fejeződik be. A Letenye felé vezető oldal forgalmát a főváros felé vezető oldalra terelik át. Mivel a Budapest felé tartó irányban összesen három sáv áll rendelkezésre, ezért a főváros felé a leállósávon és a külső sávon, míg a Letenye irányába egy sávon haladhat a forgalom.

Az első ütem során augusztus 24-től egészen szeptember 18-ig az építési szakaszon belül a Siófok Centrum csomóponti lehajtás minden jármű számára biztosított lesz,

azonban a felhajtási lehetőség ebben a körforgalmi csomópontban Letenye irányban megszűnik minden jármű számára a kivitelezés teljes időtartamáig.

Ezt követően szeptember 18-a és október 20-a között megszűnik a Siófok Centrum csomópontban a lehajtási lehetőség, ezért a 65-ös főút felé irányuló személygépjármű forgalom számára lehajtási jelzéseket helyeznek ki a szakemberek az M7-es autópálya Szabadi-Sóstó lehajtójánál.

A tehergépjármű forgalom számára Siófok után lévő Zamárdi csomópont nyújt lehajtási lehetőséget a 65-ös főút és Siófok Centrum irányába.

A tehergépjárművek a Zamárdi csomóponti ág – 7-es főút körforgalmi csomópontjában megfordulva hajthatnak vissza az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalára, majd az autópálya Siófok Centrum csomóponti lehajtó ágát használva tudnak eljutni a 65-ös főútra.

A lehajtási és felhajtási lehetőségeket az autópályán és a 7-es főúton is sárga alapú útbaigazító táblán jelezik a gépjárművezetők számára.

A 65-ös főúton a Siófok lakott területen belüli szakaszáról érkező személy-és tehergépjárművek Letenye irányába az M7-es autópályára a Zamárdi csomópontban hajthatnak fel. A Zamárdi felé irányuló felhajtási lehetőséget szintén sárga előjelző táblák jelezik a 65-ös főút körforgalmi csomópontban, illetve Siófok központjában a 7-es – 65-ös főút csomópontjában is.

Az M7-es autópályán a munkálatok során az építési területen a Letenye felé irányuló teher- és gépjárműforgalom számára 3,75 méter széles forgalmi sáv lesz biztosított 80 km/órás sebességkorlátozással és előzési tilalommal.

A Budapest felé irányuló teher- és gépjárműforgalom számára pedig 3,25, illetve a leállósávban 3,5 méter széles forgalmi sáv lesz biztosított, szintén 80 km/órás sebességkorlátozás mellett, ezen kívül ezen a szakaszon a tehergépjárművekre vonatkozó előzési tilalom is érvénybe lép.

A mintegy 20 kilométert érintő burkolatfelújítási munkák mellett összesen 5 helyen hídfelújítási munkák is zajlanak majd, melyek szintén forgalomkorlátozásokkal járnak majd. Az egyes építési fázisokról és az azokhoz kapcsolódó forgalomszervezési változásokról a beruházó, Magyar Közút Nonprofit Zrt. folyamatosan ad majd tájékoztatást.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. arra kéri a közlekedőket az úton dolgozók és a többi járművezető biztonsága érdekében, hogy a munkaterületen érvényes ideiglenes sebességhatárokat mindenképpen tartsák be!

Tekintettel arra, hogy a felújítási munkák idején hosszabb menetidővel számolhatnak a közlekedők, ezért az autósoknak ajánlott még indulás előtt tájékozódniuk a korlátozáshoz, munkavégzéshez kapcsolódó aktuális forgalmi helyzetről a cég Útinform szolgálatánál a +36-1-336-2400-as telefonszámon, illetve a www.utinform.hu weboldalon, de érdemes navigációs, közösségi autós alkalmazást is használniuk, hogy az optimális útvonalukat megtervezhessék.

A munkálatok és a terelések kapcsán a Magyar Közút Nonprofit Zrt honlapján részletesen is tájékozódhatnak az érdeklődők.

Hirdetés
Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Létrejön a közvetlen légi összeköttetés egy hetedik kínai nagyvárossal is Budapestről

Mindössze előző nap jelentették be, hogy idén nyártól Hszian is közvetlenül elérhető lesz Budapestről, nem sokkal korábban pedig a járatindítást Kuangcsouba.

A versenyképesség egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

A magyar gazdaság versenyképességének egyik kulcsa az energiahatékonyság növelése

Az egyik futárcéggel erősít a másik

Az előző év azonos időszakához képest az elmúlt 1 évben a SAMEDAY 115 százalékos növekedést tapasztalt a határokon átnyúló szállítási szolgáltatásokat igénybe vevő online boltok számában.

Eljött amire a divatérzékenyek vártak Pesten

A budapesti nyitás jelentős mérföldkő a Primark globális terjeszkedési terveiben.
Hirdetés

Hírek

Heti várható – Kamatdöntő ülést tart a jegybank, munkaerőpiaci adatok

Januárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 100 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 416 600 forint volt.

Indexemelkedéssel zártak csütörtökön az európai tőzsdék

Az európai gyűjtőindexek az év eleje óta több mint négy százalékkal emelkedtek, az euróövezeti kilenc százalékkal.

Gyengült csütörtökön a forint

Gyengült csütörtökön a forint a főbb devizákkal szemben a kora reggeli jegyzéséhez képest a bankközi piacon

Pluszban kezdtek a vezető nyugat-európai tőzsdék

Erősödéssel indítottak a vezető nyugat-európai tőzsdék csütörtökön

Pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden az OTP-részvények ára 670 forinttal, 3,79 százalékkal 17 030 forintra esett, forgalmuk 8,5 milliárd forintot tett ki.

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására esett a BUX

A kedvezőtlen nemzetközi befektetői hangulat hatására, magas forgalom mellett, elsősorban az OTP, valamint a Richter és a Mol gyengülése miatt esett a BUX-index.

BÉT – Enyhe emelkedés várható a nyitásban

A BUX pénteken 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt.

BÉT – Új történelmi csúcson zárt a BUX

A Budapesti Értéktőzsde részvényindexe, a BUX 84 pontos, 0,12 százalékos emelkedéssel, 67 289,07 ponton, új történelmi csúcson zárt pénteken.
Hirdetés

Gazdaság

Szeptembertől kötelező átutalási korlát lesz a bankszámlákra, az OTP már májusban bevezeti

Az internet- és mobilbankból indított utalásoknak május 8-tól kezdve 1 millió forint lesz a napi limitjük.

A Gránit Bank, az MBH és az OTP konzorciuma működtetheti az MFB Pont Plusz lakossági hálózatot

A közvetítői hálózatról szóló közbeszerzési eljárást a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) jelentette meg, a szerződést még ebben a hónapban megköthetik.

Felmérik a magyarországi kriptopiaci szereplőket

A MiCA és az FTR révén Európa-szerte felügyelt, szabályozott keretek között működő nemzeti kriptopiacok alakulhatnak ki.

Az emberek már kevésbé félnek a kriptovalutától, pedig van miért

Egyes elemzők a bitcoin közelmúltbeli 70 000 dollár feletti emelkedését annak jeleként értékelik, hogy a befektetők nem foglalkoznak a hivatalos figyelmeztetésekkel.