Hirdetés
Kezdőlap Autó Volkswagen Crash Fest: az elektromosság és az alumínium is biztonságot hoz

Volkswagen Crash Fest: az elektromosság és az alumínium is biztonságot hoz

A modellek formavilágán még kevésbé látszik, de az elektromos autók megjelenése nagyban megváltoztatja az autógyártást. A biztonság miatt azonban nem kell aggódni, a kocsik felépítésének szabadsága ugyanis drasztikusan javítja az ütközésbiztonságot.

Ahogy a budapesti Volkswagen Crash Festen fogalmaztak: csendes forradalom zajlik a járműgyártásban. A motorok károsanyag-kibocsátásának drasztikus csökkentésére tett lépések mellett ugyanis – az autók súlyának könnyítését is célozva – a járművek felépítése és a karosszériagyártás is teljesen átalakul. Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból egyaránt óriási előrelépést jelent ugyanis a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok alkalmazása, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű használata.

A jövő szabadságot hoz a tervezésbe

A Volkswagen Touareg hátsó szélvédője

Az egyre inkább elfogadottá váló elektromos autók ráadásul nem csak zéró kibocsátásuk okán jelenthetik az autózás jövőjét, hanem azért is, mert a kocsik teljes felépítésének szabadsága, a hajtáslánc elhelyezésének rugalmassága is alapvetően eltér a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekétől. Ráadásként drasztikusan javítva ezzel az autók ütközésbiztonságát.

A méretgazdaságosságot és a tervezést hatékonyabbá tevő, a korábbinál sokkal biztonságosabb karosszériaplatformok megjelenése a tervezők szabadságfokát is jelentősen megnöveli. Ami például a járműkonstrukciók kialakítása során, a méret-tengelytáv megváltoztatásában is megmutatkozik. Ez a szabadság ráadásul az elektromos autók megjelenésével csak tovább növekszik. Ezeknél a konstrukcióknál mindössze a négy kerék helye adott, minden más alkatrész elhelyezése szabadon választható. Nincsen üzemanyag-tartály és üzemanyag-vezeték, nincs bonyolult, nagy helyigényű hajtáslánc. Sokkal szabadabban és logikusabban tervezhető az ilyen autó, ezáltal optimális a helykihasználás és az új szerkezeti elemek alkalmazásával a passzív és aktív biztonság is tovább javítható.

Ebben az új korszakban már nemcsak a nagy szilárdságú acélok alkalmazására támaszkodhat az autóipar, hanem megjelentek a kombinált karosszériastruktúrák is. Ennek egyik legújabb példája az új Volkswagen Touareg, amelynél a teljes karosszérián belül az alumínium alkatrészek aránya eléri az 50 százalékot, miközben a nagy szilárdságú acél tovább erősíti a karosszériát. Így könnyebbé válik a jármű, miközben jelentősen nő a karosszériaelemek szilárdsága.

A VW konszern az első alumíniumkarosszériás Audi A8 gyártásának megindítása óta eltelt 20 évben pedig olyan mértékű technológiai tudásra tett szert, hogy ma már nagy tömegben lehetővé vált az alumíniumkarosszériás járművek gyártása, amihez a megfelelő javítási technológia, struktúra és tudás is létrejött a márkaszervíz-hálózatban.

Könnyű, de vannak kihívások

Lecsupaszított VW kaszni

Mert miközben az új technológiával jó minőségben gyártott könnyű és mégis szilárd karosszériák, valamint a hozzájuk társuló műszaki megoldások új fejezetet nyitottak az autógyártásban, ezeket a kocsikat már csak speciális szakismeret és technológia alkalmazásával kell javítani – figyelmeztetett Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervizértékesítési igazgatója. Hozzátéve: miközben a nagyszilárdságú acél és az alumínium megfelelő kombinációja adja azt a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos eredményre képes, a speciális karosszériaelemeknek nem csak előnyei, hanem hátrányai is lehetnek a szervizelés során. Ennek veszélyét pedig csak a szigorú gyári technológiai előírások betartásával lehet kivédeni.

A szakember szerint az ilyen karosszériák javításához nem véletlenül van szükség különleges felkészültségre és technológiára, amiért az ehhez szükséges beavatkozásokat kifejezetten ajánlott valamelyik márkaszervizben elvégezni. Az alumínium csiszolása során például olyan finompor keletkezik, amely a levegővel és acélporral keveredve robbanóképes elegyet alkothat. De az acél-alumíniumkötések kialakítása is legalább akkora figyelmet kíván, mert a kétféle fém nem megfelelő rögzítése miatt korrózió is kialakulhat.

A padlóakkumulátor meglepetése

A Volkswagen Touareg utastere

Ugyanakkor az újdonságok sorát gyarapítja az is, hogy az elektromos autók sorozatgyártásánál az úgynevezett MEB-platformmal a Volkswagennél is sokkal rugalmasabbá válik a járműtervezés. Megnyitva az utat az új karosszériastruktúrák széleskörű alkalmazása előtt. Ennek eredményeként kevesebb az alkatrész, így megbízhatóbbá válik a jármű és jóval kisebb a karbantartási igénye is.

Ami pedig minden kételyt eloszlat: a nagyfeszültségű akkumulátor fenéklemezre helyezésével ugyan az autó nehezebbé válik, de a jármű stabilitása ugyanolyan marad, mint a belső égésű motoros változatoké. Sőt a jármű ugyanazokat a törésteszti eredményeket is produkálja.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Koronavírus – Rekordmagas a betegek száma Csehországban

Rekordszámú, több mint ötezer koronavírus-fertőzött beteg volt szerdán reggel Csehországban.

IHS Markit: ígéretes fények pislákolnak az eurózónában

A koronavírus-járvány kezdete óta először emelkedett az euróövezet magánszektorának teljesítménye, bár a gazdaságban meghatározó szerepet játszó szolgáltató szektorban a vártnál kevésbé volt meredek a felívelés - derült ki az IHS Markit felméréséből.

Lánchíd-tender. A főváros javított a kiíráson – jövőre indulhat a beruházás?

Az érvényes jogszabályoknak megfelelőre javította a főváros a Lánchíd felújítására kiírt tendert. A hibajavítás után "a felújítás az eredeti terveknek megfelelően 2021 tavaszán elkezdődhet". Erről a BKK adott információt. A Közbeszerzési Hatóság szerint: a törvények mindenkire vonatkoznak.

Magyar falu program. Pályázatok iskolai és óvodai felújításokra

Iskolai és óvodai felújításokra is nyíltak pályázatok a Magyar falu programban, összesen 22 milliárd forint értékben - közölte a modern települések fejlesztéséért felelős kormánybiztos.

Hírek

Koronavírus – Rekordmagas a betegek száma Csehországban

Rekordszámú, több mint ötezer koronavírus-fertőzött beteg volt szerdán reggel Csehországban.

Megtalálták az első rákos dinoszauruszt

Új kutatások szerint agresszív csontrákja volt annak a centrosaurusnak, amelynek fosszíliáját még 1989-ben tárták fel a kanadai Alberta tartományban lévő dinoszauruszparkban. Ez az első ismert dinoszaurusz egyed, amely rosszindulatú rákban szenvedett.

Új címkék a háztartási gépeken. Melyik a takarékosabb?

Lecserélik a háztartási nagygépek energiafogyasztását jelző eddigi címkéket, jövő március elseje után már csak az új jelölések lehetnek a készülékeken - hívta fel a figyelmet a MediaMarkt.

Tanzánia. Újabb drágakövet talált a milliárdossá lett bányász

Miután júniusban két rekordméretű tanzanit drágakövet találva egyik napról a másikra milliárdossá vált, újabb nagyméretű, kétmillió dollárt érő tanzanitra bukkant egy tanzániai bányász.

Koronavírus – WHO: lehet, hogy soha nem lesz hatékony vakcina

A vakcinafejlesztéssel kapcsolatos nagy remények ellenére nem biztos, hogy valaha megtalálják a tökéletesen hatékony megoldást a koronavírus ellen - jelentette ki Tedrosz Adhanom Gebrejeszusz, az Egészségügyi Világszervezet (WHO) főigazgatója.

Önkéntes száműzetésbe vonul a volt spanyol király

I. János Károly egykori spanyol király bejelentette, hogy elhagyja az országot, és külföldön telepedik le. Hírügynökségek pénzügyi botrányt emlegetnek a döntés hátterében.

Pandémia – A Sincshondzsi szekta felelőssége. Letartóztatás Dél-Koreában

Letartóztatták Dél-Koreában a Sincshondzsi vallási szekta alapítóját, aki úgy irányította az eseményeket, hogy az összes Covid-19 fertőzés 36 százalékát a szekta tagjai adták az országban - jelentette az Asia Today napilap.

Már működik az Egyesült Arab Emírségek első atomreaktora

Sikerrel üzembe helyezték az Egyesült Arab Emírségek első atomerőmű-reaktorát, ezzel az ország az első olyan arab állam, amely gazdasági célú nukleáris energiát állít elő.

Új vezérrel vált profilt a Škoda

A Volkswagen dél-afrikai érdekeltségének igazgatója, Thomas Schäfer veszi át a Škoda vezetését, és a tömegtermék modellekre összpontosítja a cég profilját - jelentette be a Volkswagen AG.

Koronavírus – Szlávik: amíg nincs vakcina, az eddigi módon kell védekezni

A vakcina kifejlesztéséig csak a már megszokott módon lehet védekezni a koronavírus-fertőzés ellen: maszkhasználat, kézfertőtlenítés, távolságtartás és a külföldről hazatérők ellenőrzése - mondta Szlávik János, a Dél-pesti Centrumkórház infektológiai osztályának főorvosa.

Szerdától újra olcsóbban tankolhatunk

Tovább csökken az üzemanyagok ára: a hét közepétől a benzin és a gázolaj literje is 4 forinttal kerül majd kevesebbe.

Tokió. Jövőre sem lesz nyári olimpia?!

A 2020-as Nyári Olimpia 2021-re halasztott megrendezése egyre bizonytalanabb. Milliók a világ minden tájáról, zsúfolt stadionok és tömegközlekedés – virulógiai veszélyek sokasága. COVID-védőoltás nélkül egyre bizonytalanabb, hogy Tokió megrendezheti-e a világ legrangosabb sorteseményét.

Gazdaság

Az MNB piacot nyitna a zöld kötvényeknek

A Magyar Nemzeti Bank a bankszektorban megtett intézkedések után a tőkepiacokon is megkezdi a zöld pénzügyek meghonosításának támogatását, együttműködve a társhatóságokkal és a piaci szereplőkkel - közölte az MNB.

Biztosítás – MNB: alacsonyabb kamatplafonok jönnek

A forintalapú hagyományos élet-, nyugdíj-, egészség- és járadékbiztosítások technikai kamata 2,3 százalékról 1,8 százalékra, az euróalapú konstrukcióké 1,1-ről 0,6 százalékra csökken januártól - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB).

Az oroszok betiltották a kriptopénzes fizetést

Vlagyimir Putyin orosz elnök aláírta a törvényt, amely megtiltja a belföldi fizetést kriptovalutával.

MNB – 25 millió forint bírság a KÖBE biztosítónak

Számos területen feltárt jogsértések miatt a Magyar Nemzeti Bank 25 millió forint bírságot szabott ki a KÖBE Közép-európai Kölcsönös Biztosító Egyesületre (KÖBE).

Megtévesztette egyes ügyfeleit – bírság a K&H Biztosítónak

Több biztosítási terület problémás állománykezelése, valamint az informatikai biztonsági és a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt a Magyar Nemzeti Bank 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra.

Újabb nyugdíjpénztárt bírságolt meg az MNB

Informatikai biztonsági, kiszervezési, számviteli és vállalatirányítási hiányosságok miatt a Magyar Nemzeti Bank 9,5 millió forint felügyeleti bírságot szabott ki az MKB Nyugdíjpénztárra.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom