Kezdőlap Autó Volkswagen Crash Fest: az elektromosság és az alumínium is biztonságot hoz

Volkswagen Crash Fest: az elektromosság és az alumínium is biztonságot hoz

A modellek formavilágán még kevésbé látszik, de az elektromos autók megjelenése nagyban megváltoztatja az autógyártást. A biztonság miatt azonban nem kell aggódni, a kocsik felépítésének szabadsága ugyanis drasztikusan javítja az ütközésbiztonságot.

Ahogy a budapesti Volkswagen Crash Festen fogalmaztak: csendes forradalom zajlik a járműgyártásban. A motorok károsanyag-kibocsátásának drasztikus csökkentésére tett lépések mellett ugyanis – az autók súlyának könnyítését is célozva – a járművek felépítése és a karosszériagyártás is teljesen átalakul. Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból egyaránt óriási előrelépést jelent ugyanis a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok alkalmazása, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű használata.

A jövő szabadságot hoz a tervezésbe

A Volkswagen Touareg hátsó szélvédője

Az egyre inkább elfogadottá váló elektromos autók ráadásul nem csak zéró kibocsátásuk okán jelenthetik az autózás jövőjét, hanem azért is, mert a kocsik teljes felépítésének szabadsága, a hajtáslánc elhelyezésének rugalmassága is alapvetően eltér a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekétől. Ráadásként drasztikusan javítva ezzel az autók ütközésbiztonságát.

A méretgazdaságosságot és a tervezést hatékonyabbá tevő, a korábbinál sokkal biztonságosabb karosszériaplatformok megjelenése a tervezők szabadságfokát is jelentősen megnöveli. Ami például a járműkonstrukciók kialakítása során, a méret-tengelytáv megváltoztatásában is megmutatkozik. Ez a szabadság ráadásul az elektromos autók megjelenésével csak tovább növekszik. Ezeknél a konstrukcióknál mindössze a négy kerék helye adott, minden más alkatrész elhelyezése szabadon választható. Nincsen üzemanyag-tartály és üzemanyag-vezeték, nincs bonyolult, nagy helyigényű hajtáslánc. Sokkal szabadabban és logikusabban tervezhető az ilyen autó, ezáltal optimális a helykihasználás és az új szerkezeti elemek alkalmazásával a passzív és aktív biztonság is tovább javítható.

Ebben az új korszakban már nemcsak a nagy szilárdságú acélok alkalmazására támaszkodhat az autóipar, hanem megjelentek a kombinált karosszériastruktúrák is. Ennek egyik legújabb példája az új Volkswagen Touareg, amelynél a teljes karosszérián belül az alumínium alkatrészek aránya eléri az 50 százalékot, miközben a nagy szilárdságú acél tovább erősíti a karosszériát. Így könnyebbé válik a jármű, miközben jelentősen nő a karosszériaelemek szilárdsága.

A VW konszern az első alumíniumkarosszériás Audi A8 gyártásának megindítása óta eltelt 20 évben pedig olyan mértékű technológiai tudásra tett szert, hogy ma már nagy tömegben lehetővé vált az alumíniumkarosszériás járművek gyártása, amihez a megfelelő javítási technológia, struktúra és tudás is létrejött a márkaszervíz-hálózatban.

Könnyű, de vannak kihívások

Lecsupaszított VW kaszni

Mert miközben az új technológiával jó minőségben gyártott könnyű és mégis szilárd karosszériák, valamint a hozzájuk társuló műszaki megoldások új fejezetet nyitottak az autógyártásban, ezeket a kocsikat már csak speciális szakismeret és technológia alkalmazásával kell javítani – figyelmeztetett Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervizértékesítési igazgatója. Hozzátéve: miközben a nagyszilárdságú acél és az alumínium megfelelő kombinációja adja azt a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos eredményre képes, a speciális karosszériaelemeknek nem csak előnyei, hanem hátrányai is lehetnek a szervizelés során. Ennek veszélyét pedig csak a szigorú gyári technológiai előírások betartásával lehet kivédeni.

A szakember szerint az ilyen karosszériák javításához nem véletlenül van szükség különleges felkészültségre és technológiára, amiért az ehhez szükséges beavatkozásokat kifejezetten ajánlott valamelyik márkaszervizben elvégezni. Az alumínium csiszolása során például olyan finompor keletkezik, amely a levegővel és acélporral keveredve robbanóképes elegyet alkothat. De az acél-alumíniumkötések kialakítása is legalább akkora figyelmet kíván, mert a kétféle fém nem megfelelő rögzítése miatt korrózió is kialakulhat.

A padlóakkumulátor meglepetése

A Volkswagen Touareg utastere

Ugyanakkor az újdonságok sorát gyarapítja az is, hogy az elektromos autók sorozatgyártásánál az úgynevezett MEB-platformmal a Volkswagennél is sokkal rugalmasabbá válik a járműtervezés. Megnyitva az utat az új karosszériastruktúrák széleskörű alkalmazása előtt. Ennek eredményeként kevesebb az alkatrész, így megbízhatóbbá válik a jármű és jóval kisebb a karbantartási igénye is.

Ami pedig minden kételyt eloszlat: a nagyfeszültségű akkumulátor fenéklemezre helyezésével ugyan az autó nehezebbé válik, de a jármű stabilitása ugyanolyan marad, mint a belső égésű motoros változatoké. Sőt a jármű ugyanazokat a törésteszti eredményeket is produkálja.

Friss

Budapesti Értéktőzsde, március: áresés

A nemzetközi tőzsdékhez hasonlóan a Budapesti Értéktőzsdén is változékony kereskedés mellett erőteljesen csökkentek a részvényárak, a fejlett piacok 15-25 százalékos márciusi visszaeséséhez hasonlóan a BUX is 40 230 pontról, 33 135 pontig csökkent - közölte a Budapesti Értéktőzsde.

Koronavírus – Szabadesés: lezuhant az euróövezet gazdasági teljesítménye

A koronavírus-járvány, illetve az ellene hozott intézkedések hatására márciusban korábban még soha nem tapasztalt mértékben gyengült a gazdasági aktivitás az euróövezetben a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet pénteki tájékoztatása alapján.

Vita az EU-ban a korona-kötvényről: Mindenki mentene, de mindenki másként

Itália, Németország, a ’Kilencek’, az ’Északiak’, az Európai Központi Bank és annak volt elnöke, Mario Draghi – ahányan, annyi féle képp mentenék meg az összeomlás szélé álló európai gazdaságot. Lesz-e közös nevező? – teszi fel a kérdést a legmeghatározóbb olasz napilap, a Corriere della sera. Megfontolások és kifogások? Petrus Szabolcs összefoglalója.

Gazdasági vészhelyzet – Amit a meghirdetett járulékkedvezményről tudni kell/részletek

A koronavírus járvány miatt bekövetkezett recesszió veszteségei szinte a gazdasági szereplők mindegyikét arra sarkallja, hogy valami módon bekerüljön a kormány által meghatározott veszélyeztetett tevékenységi körbe, amelynek jóvoltából a március 1. és június 30. közötti átmeneti időre adó- és járulékkedvezményben részesülhet. A fő kérdés most azonban az, miként értesülhetnek a besorolásukról? Mit kell tenniük azoknak a vállalkozásoknak, aki már a kormányzat eddigi kétlépcsős programjának kedvezményezettjei? AzÜzlet.hu erről kérdezte a PWC Magyarország Kft. szakértőit.

Hírek

Kínában százezreket óvtak meg a fertőzéstől

Több mint 700 ezer Covid-19-esetet akadályozhattak meg Kínában a korlátozásokkal egy új nemzetközi tanulmány szerint, amely a Science tudományos folyóiratban jelent meg. A tudósok szerint Kína fenyegetettsége azonban nem szűnt meg teljesen ezzel.

Fizetés nélküli szabadság: a tb-járulékot fizetni kell

Ha a munkavállaló fizetés nélküli szabadságon van, szünetel a biztosítási jogviszonya, ezért a fizetés nélküli szabadság első napjától egészségügyi szolgáltatási járulékot kell fizetnie - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV).

Több forrásból ered a marsi víz

Két különböző, a vörös bolygó belsejében található forrásból ered a marsi víz - állapították meg kutatók a Marsról származó meteoritok elemzése révén.

Türkmenisztán betiltotta a koronavírust – a maszk is tilos

Türkmenisztánban betiltották a koronavírus szót a sajtóban és az utcán, ahol a maszkviselés is szigorúan tilos - adta hírül a Riporterek Határok Nélkül médiajogi csoport türkmén forrásokra hivatkozva.

Újra mélyponton a forint

Történelmi mélypontra gyengült a forint az euróhoz képest kedd délután a nemzetközi bankközi devizapiacon.

Mutálódott a koronavírus – már nyolc törzse van

A többi vírushoz hasonlóan az új koronavírus is mutálódik, már nyolc törzse van világszerte - közölték amerikai kutatók.

Google Maps – Manipulálhatóbb, mint gondolnánk

Tizenöt éves a térkép fogalmát újradefiniáló Google Maps, amelynek egy berlini kísérletben 99 okostelefonnal demonstrálták manipulálhatóságát.

Károly herceg elhagyhatta a karantént

A korábban koronavírussal diagnosztizált Károly walesi herceg jól van, kikerült a karanténból - közölte a 71 éves brit trónörökös szóvivője.

A rendőrség nevében is támadnak a csalók

Ismeretlenek a rendőrség nevével visszaélve valótlan tartalmú meghívókat küldtek e-mailben szerkesztőségeknek és különböző szervezetekek - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) kommunikációs szolgálata.

Rigó Csaba Balázs a GVH új elnöke

Az Országgyűlés gazdasági bizottsága támogatta Rigó Csaba Balázs, a Közbeszerzési Hatóság (KH) eddigi vezetőjének kinevezését a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) élére.

Baltikum. Kölyökfókák százai haldokolnak az enyhe télben

Százszám pusztulnak a púpos fókakölykök a Balti-tenger észtországi és lettországi partvidékén a szokatlanul meleg, jégmentes tél miatt.

Szerdán tovább zuhan a benzin ára

Április 1-től a benzin 8 forinttal kerül majd kevesebbe: a literenkénti ára 290 forintra csökken, amire 2010 óta nem volt példa. A gázolaj ára változatlan marad.

Gazdaság

MNB: a hitelkártyákra is vonatkozik a fizetési moratórium

Minden 2020. március 18-ig folyósított hitel-, kölcsön- és lízingszerződésre vonatkozik a fizetési moratórium, így a hitelkártyákra, és a munkáltatói kölcsönökre is - közölte a Magyar Nemzeti Bank (MNB) fogyasztóvédelmi felügyelete.

Vita az EU-ban a korona-kötvényről: Mindenki mentene, de mindenki másként

Itália, Németország, a ’Kilencek’, az ’Északiak’, az Európai Központi Bank és annak volt elnöke, Mario Draghi – ahányan, annyi féle képp mentenék meg az összeomlás szélé álló európai gazdaságot. Lesz-e közös nevező? – teszi fel a kérdést a legmeghatározóbb olasz napilap, a Corriere della sera. Megfontolások és kifogások? Petrus Szabolcs összefoglalója.

MNB: hosszabb lejáratú hitel a befektetési alapoknak is

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) a monetáris tanács március 24-i döntésével összhangban úgy döntött, hogy lehetővé teszi a hazai nyílt végű, nyilvános befektetési alapok részvételét a jegybank új, hosszabb futamidejű fedezett hiteltenderein

MNB: tavaly három százalékkal csökkent az államadósság

Az államháztartás névértéken számított bruttó konszolidált adóssága a GDP 64,7 százalékát - 30 287 milliárd forintot - tette ki 2019 végén, vagyis 3 százalékponttal csökkent az egy évvel korábbi 67,7 százalékról - közölte a Magyar Nemzeti Bank.

A Bankszövetség szerint a magyar bankrendszer stabil

A magyar bankrendszernek magas a tőkeellátottsága, stabilan működik, a lakosság részéről jelentkező nagyobb készpénzigényt is tudta kezelni - mondta Kovács Levente, a Magyar Bankszövetség főtitkára.

Az MNB az infláció lassulására számít

Idén 3 százalék alá eshet, hosszabb távon pedig 3 százalék körül stabilizálódhat az infláció - mondta a Magyar Nemzeti Bank (MNB) online sajtótájékoztatóján a Közgazdasági előrejelzés és elemzés igazgatóság vezetője.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom