Hirdetés
Kezdőlap Autóipar A kompakt kiválóság: Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport
No menu items!

A kompakt kiválóság: Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport

A Honda legendásan azok kedvence, akik az autózás terén is a feltűnőséget kerülve vágynak a kiváló minőségre. Ők biztosan akkor sem csalódnak az új Honda SUV-ban, ha az, a korszellemnek megfelelően már elvesztette a márka tradicionális jellegzetességeit. Cserébe egy olyan, alacsony fogyasztású hibridet kapnak, ami hozza a japán márka megszokott értékeit. Honda ZR-V 2,0 i-MMD Sport teszt.

Ma már sajnos egyáltalán nem meglepő, hogy egy azonos kategóriában minden márka nagyjából azonos megjelenésű kocsit dob piacra. Inkább az a különlegesség, ha valamelyik autógyár a trendekkel szembe menve – még ha letisztult formában is –, szinte iparművészeti műremeknek számító modellel jelentkezik. Így, mivel a Honda új SUV családja sem megy szembe az aktuális trenddel, egy olyan modellt kaptunk tesztautóként, ami a külcsínt tekintve nem lóg ki a mostanában megjelenő, viszonylag jellegtelen külsejű versenytársai sorából. Tesztautónk esetében az egyetlen különlegesség az a háromszázezer forintos felár ellenében elérhető gyémántpor-gyöngy (Diamond Dust Pearl) fényezés, ami a színjátékával valóban különlegessé teszi az egyébként korrektül formás autó megjelenését.

És ha már a külcsín egységesítés szóba került, amellett sem mehetünk el szó nélkül, hogy a CO2 kibocsátás csökkentés jegyében az őserejű motorok is lassan a múzeumba kerülnek. Cserébe a gyártók, a digitális hangeffektusokkal és a külső jegyek variálásával próbálják a klasszikus autózás élményének illúzióját megteremteni. Így került az első generációs Honda ZR-V hátuljára az az öblös, dupla kipufogóvég, ami a kétliteres, a 143 lóerős benzinmotorral és villanymotorral együtt 184 lóerő összteljesítményű hibridtechnika még dögösebb imázsát kívánja megteremteni. Tény, ami tény, a kocsi kifejezetten jól is mutat hátulról. És ha mástól nem is nagyon megkülönböztethető, összességében sem lehet panasz a városi kompakt Honda crossover megjelenésére. Ami már csak azért sem mindegy, mert az ár mellett a külcsín az egyik döntő tényező a vásárlásnál.

A Honda ZR-V 2,0 i-MMD a Sport kivitelben is hozza a japán márka perfekcionalitására törekvését. Itt érdemes megjegyezni, hogy a „Sport” kategória ebben az esetben nem azt jelenti, hogy a kocsi rögtön kilő a zöld lámpánál, hanem azt, hogy a modellpaletta középső felszereltségű tagjaként a belső teret tekintve sportos érzetet teremtve igyekszik megnyerni a potenciális vásárlót. A kézzel varrott bőrhatású borítás és a bőr-szövet kombinációjával kialakított, kényelmes ülés a kellemesen kézreálló sportos kormánnyal még egy hosszabb utazás során is kifejezetten komfortos autózást garantált. Már csak azért is, mert a nem túl magas műszerfal felett kifejezetten jó a kilátás, a műszerfal ékessége, a 7,0” képátlójú digitális TFT-kijelző pedig alapvetően jól kezelhető. Persze a ZR-V esetében is igaz a Honda szabály: biztonsági okokból csak álló helyzetben tud csatlakozni telefon. Az viszont kifejezetten dicsérendő, hogy miközben a legújabb trendnek megfelelően egy 15 wattos induktív felületen is tölthetjük az új telefonokat, az első ülések közé tett USB-A és USB-C csatlakozó és a 12 voltos aljzat is a mobilok és egyéb eszközök töltését szolgálja.

Fotó: Érsek M. Zoltán

Ha pedig már minden összeállt indulhatunk is az útra, hogy kipróbáljuk mit tud a Honda hibrid SUV-ja, ami egy elektromos autóhoz hasonlóan csendesen kezdi útját. Nem véletlenül, mert ha gázt adunk, először a gyors hajtást alapvetően egyedül végző villanymotor lép működésbe, ami a rendkívül kifinomult hajtásláncnak köszönhetően később a benzines motorral közös menet alatt is élményszerűen lágy autózást ígér. Igaz a kocsi – ami tehát csak belső megjelenésében sportos – nem egy csillapíthatatlan csikó, de ha kell, kifejezetten csendesen és jó tempóban gyorsul: 7,9 másodperc alatt jut el 0-ról 100-ra a 173 km/óra végsebességű kocsi. Ráadásul a kifejezetten kellemes hangú benzines Honda ZR-V a régmúltat idéző sebességváltáshoz kapcsolódó kihúzatás imitálásával ringatja az egykorvolt, lóerő vezérelte autózás korába a kocsi vezetőjét.

Aki az út végén nem csak azért száll ki elégedetten ki az autóból, kifejezetten élvezhető a vezetés dinamikája és örvendetes a tágas belső tér kényelme, hanem azért is, mert a 4568 milliméter hosszú, 1840 mm széles és 1620 mm magas hibrid crossover a rendkívül takarékos és kifinomult a hajtásláncnak hála kifejezetten gazdaságosan üzemeltethető.

Tapasztalataink szerint a városban, kényelmes vezetés mellett 5,6 l/100 km-es fogyasztást produkált, miközben a hosszabb autópályás utazás során is nagyjából hasonló paramétereket mértünk.

És a végére nézzünk másfajta litereket: miközben a hátsó lábtér is kifejezetten tágas, a csomagtér 380 literes mérete inkább csak átlagos a maga kategóriájában. Ugyanakkor a ZR-V esetében is élvezhetjük a Hondánál megszokott praktikumot, amelynek eredményeként a hátsó padlóelemet függőlegesen rögzítve kettéoszthatjuk a teret. Nem beszélve arról, hogy a 380 literes csomagtér alatt még egy 10 literes tárolóhely is akad a padló alatt.

Ami kevésbé attraktív az a modell 16.5-18.5 millió közötti a listaára, ami a középső felszereltségű Sport esetében 17.4 milliót jelent. Cserébe viszont olyan modellt kap a vevő, amiért a márkahűség bajnokai eddig is szerették a Hondát.

Szöveg és fotó: Érsek M. Zoltán

A cikk testvérlapunk, Az Utazó portál felületén jelent meg

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

15 ezer alumínium dobozt gyűjtöttek össze a Hungaroringen

A visszaváltási rendszer fő célja, hogy Magyarországon is minél többen váltsák vissza az italcsomagolásukat

A munkanélküliségi ráta 4,2 százalék júniusban

A munkakeresés átlagos időtartama 10,0 hónap volt, az összes munkanélküli 35 százaléka 3 hónapnál rövidebb ideje, míg 36 százaléka legalább egy éve keresett állást.

NTAK – A Magyar Nagydíj és az Ed Sheeran-koncert mindent vitt

Mogyoródon szállt meg a legtöbb turista, csaknem 2000 vendégéjszakát töltve a három nap során.

 Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Gyenge kezdés után indexveszteséggel fejezték be a csütörtöki kereskedést a főbb európai értékpapírpiacok, London kivételével.
Hirdetés

Hírek

Gyengült szerdán a forint

Az eurót délután hat órakor 393,44 forinton jegyezték a reggel hét órai 390,28 forintos állás után.

Kína drámai kamatlábcsökkentéssel pörgetné fel a gazdaságot

AKínai Kommunista Párt Központi Bizottságának közelmúltbeli ülése után komoly szándék mutatkozik, hogy a világ második legnagyobb gazdasága ismét növekedési pályára álljon.

Mi várható a héten? Adatok az államháztartásról és a fogyasztói árakról

Hétfőn teszi közzé a Pénzügyminisztérium (PM) az államháztartás központi alrendszerének június végi helyzetéről a gyorstájékoztatóját.

Tőzsde – Veszteséges zárás az európai tőzsdéken

Az európai kereskedési idő végén a WTI nyersolaj 1,50 százalékkal drágult a nemzetközi kereskedelemben, hordónként 79,99 dollárra, a Brent ára pedig 1,28 százalékkal nőtt, 80,64 dollárra.

Csökkenő forgalom mellett csúcsra emelkedett a BUX a héten

Szijjártó Péter külügyminiszter szerdán Bakuban jelentette be a Shah Deniz gázmező 5 százalékos részesedésének megvásárlását, a tranzakciót a harmadik negyedévben fogják lezárni.

Vegyesen alakult csütörtök reggelre a forint árfolyama

Vegyesen alakult a forint árfolyama csütörtök reggelre az előző esti jegyzéshez képest.

Iránykereséssel, illetve kis pozitív korrekcióval indulhat a kereskedés a tőzsdén

Kedden a BÉT részvényindexe, a BUX 1073,29 pontos, 1,55 százalékos csökkenéssel 68 385,55 ponton zárt.

Devizapiac – Vegyesen alakult hétfő reggelre a forint árfolyama

A péntek esti jegyzése alapján májust pozitív mérleggel zárta a forint, 0,3 százalékkal erősödött az euróval és a svájci frankkal szemben, és 2,0 százalékkal erősödött a dollár ellenében.

Gazdaság

Majdnem 70 millió forint bírság a Raiffesen banknak és lízingcégének

A pénzügyi felügyelet kifogásolta, hogy a compliance (szabályozási megfelelési) terület beszámolói nem minden szempontból feleltek meg a jogszabályban elvártaknak.

MNB: 25 bázisponttal csökkentette az alapkamatot a monetáris tanács

A monetáris szigor pozitív reálkamat biztosításával járul hozzá a pénzügyi piaci stabilitás fenntartásához, valamint az inflációs cél fenntartható eléréséhez

A1 besorolással látta el a Moody’s az MBH Jelzálogbank jelzáloglevél-programját

A jelzáloglevelek kibocsátásával szerzett forrásokból az MBH Jelzálogbank refinanszírozási hitelt nyújt partnerbankjainak, ezáltal támogatva a főként a lakosság körében végzett jelzáloghitelezési tevékenységüket.

Hazánk az iBanFirst legdinamikusabban fejlődő európai piaca lett

A magyarországi eredmények, amelyeket kevesebb mint két évvel a helyi iroda megalapítása után értek el, minden várakozásukat felülmúlták.