Kezdőlap Francia kapcsolat Az Air France óvatos optimizmussal tervezi a közeljövőt
No menu items!

Az Air France óvatos optimizmussal tervezi a közeljövőt

Az oltási programok előre haladtával, az uniós Covid-igazolvány bevezetésével, és az újrainduló amerikai járatokkal jó esély van arra, hogy 2024-2025-re teljesen helyreálljon a légiközlekedés. De a fenntarthatóság és az egészségügyi intézkedések továbbra is rendkívül fontosak maradnak – fejti ki Kiss Ildikó az Air France magyarországi vezetője.

Az Egyesült Államokban a belföldi forgalom már a járvány előtti szinten van, és hasonló fellendülésre lehet számítani Európában is, illetve az utazási szabályok módosulásával az USA és Európa közti forgalomban is. Az elmúlt hetekben az Air France-nál rendkívüli módon nőtt a foglalások száma az Egyesült Államokból, emellett a francia tengeren túli területek felé mutatkozik jelentős igény.

Ugyanakkor az európai turizmus is fellendülőben van, friss adatok szerint az Air France naponta közel 900 járatot teljesít, ezzel Európában a harmadik legnagyobb légicégnek számít.

Kiss Ildikó: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket

„A családlátogatók körében már most is újra népszerű a légi utazás, és rövidesen az üzleti célú utasok is újra repülőre fognak ülni. Ezért az Air France megtartja a La Premiere első osztályú kabinterméket, illetve kinyitotta a Charles de Gaulle-repülőtéren az üzleti várókat is” – mondta el Kiss Ildikó. Hozzátéve: ebben az időszakban is a biztonság az egyik legfontosabb érték, ezért vezetett be az Air France rigorózus egészségvédelmi intézkedéseket, amelyek az utasokat és a személyzet biztonságát is garantálják. Ennek elismeréseként az Air France megkapta az utasélménnyel foglalkozó APEX szervezettől a Gyémánt minősítést.

Az utas számára az is biztonságot nyújt, hogy a megvásárolt jegyek ingyenesen módosíthatók, az áruk pedig kupon, vagy visszatérítés formájában teljes egészében visszaigényelhető.

Az Air France felelős légitársaságként jár el, amikor nagy figyelmet fordít a fenntarthatósági intézkedésekre. Franciaországban egyre több olyan útvonalon szűnik meg a légi kapcsolat, ahol 2,5 órás vasúti járatot is igénybe lehet venni, a francia belföldi hálózat pedig megújul.

A járványhelyzet ellenére a francia nemzeti légitársaság a fenntarthatóság szempontjait is kulcsfontosságúnak tartja: 2020. január elseje óta az Air France a belföldi járatok teljes károsanyag-kibocsátását kompenzálja. Ez naponta átlagosan 450 járatot és több mint 57 ezer utast jelent. Az EcoAct szervezettel közösen a kompenzációra fordított összeget olyan, az ENSZ által jóváhagyott projektekre fordítjuk, amelyek a helyi közösségeket támogatják, segítik az újra erdősítést és a biodiverzitás megőrzését. Emellett a vállalati ügyfelek saját maguk is kompenzálhatják a szén-dioxid kibocsátást.

Emellett az Air France új repülőgépeket állít forgalomba ezeken az útvonalakon: a jelenleg használt gépekhez képest 25 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás mellett üzemeltethető Airbus A220-asok az ősszel állnak szolgálatba. Összesen 60 darab vásárlására szerződött a társaság, emellett zavartalanul halad az Airbus A350-esek átvétele is, a szélestörzsű gépből 38 darab érkezik az Air France flottájába, az elmúlt napokban vette át a vállalat a 11. példányt.

Elengedhetetlen emellett a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használata is, mert a hosszútávú járatoknál a kibocsátásmentes technológia még egy ideig nem áll majd rendelkezésre. A fenntartható kerozinnal viszont teljes életciklusra számolva akár 80 százalékkal is csökkenthető a károsanyag-kibocsátás.

A következő időszakban az Air France még nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra. Még a járvány előtt elkötelezte magát a társaság, hogy 2005-höz képest az egy utaskilométerre számított szén-dioxid-kibocsátást 2030-ra a felére csökkenti. Emellett azon is dolgozik, hogy 2050-re elérje a nettó karbonsemlegességet, vagyis azt az állapotot, amikor minden, az üzemelés során kibocsátott szennyező anyagot kompenzálnak.

 

A magyar piaccal kapcsolatban Kiss Ildikó, elmondta: „az Air France és a KLM is az első társaságok között volt, amelyek visszatértek Budapestre a járványhelyzet javulásával, és jelenleg napi kettő járatot üzemeltetünk Párizsból és négy napi  járatot üzemeltetünk  Amszterdamból a ferihegyi repülőtérre. A foglalások kedvezően alakulnak, és további fellendülésre lehet számítani, ha az Egyesült Államok és az Európai Unió között újra lehet majd utazni.”

 

 

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Tovább terjeszkedik Pesten a Mamaison

Tovább erősít a magyar piacon a CPI Hotels. Közép-Európa...

Északra és délre: új Wizz Air járatok indulnak

A Wizz Air mától négy új városba is repül...

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg
Hirdetés

Hírek

A Budapest Kártya a BKK hatáskörébe került

A Fővárosi Közgyűlés áprilisi döntése értelmében a korábban a Budapest Brand hatáskörébe tartozó Budapest Kártya kiadásával, fejlesztésével és menedzselésével összefüggő feladatokat 2025. július 1-jétől a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) látja el

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése – a sárga a jó

Változik az MVM Next e-számla-értesítők megjelenése, a villany- és gázszámlákat bemutató értesítők színes fejlécén és az aláírásnál sárga színű MVM-logó jelenik meg

Egyre jövedelmezőbb a szolgáltatóknak az 5G-n érkező otthoni internet

A jelentés megállapítja: bár Közép-Európában lassabban terjed az 5G, Magyarországon egyre nagyobb szerepet játszik az autóipari fejlesztésekben és más ipari felhasználási területeken is.

Az éghajlatváltozás az élelmezésbiztonság egyik legnagyobb kockázata

Hazánk vízgazdálkodási stratégiával, valamint a precíziós öntözéstechnológiák támogatásával csökkenti az aszályok és a kiszámíthatatlan időjárás okozta kihívásokat

Nagy közúti forgalomra figyelmeztetnek július 4-én, 5-én és 6-án  Zágráb városában és környékén

Zágráb nagyobb forgalomra számít a közelgő zenei rendezvény miatt – alternatív útvonalakat javasolnak a gördülékeny közlekedés érdekében.

Diákhitel Központ: marad a kamatstop

Továbbra is kamatstoppal védi a kormány a 2024. december 31-ig megkötött diákhitel-szerződéseket, így a tavaly év végéig felvett szabad felhasználású diákhitelekre 2025 második félévében is 7,99 százalékos kamatszint vonatkozik.

Okosmérők segítik a zöld átállást az MVM-nél

Az MVM Démász és az MVM Émász sikeresen pályázott az "Okosmérés elterjesztése" felhívásra, a támogatott projekttel 2025 júniusig összesen 89 103 darab okosmérőt telepítettek az ellátási területükön.

Lesznek még nádtetős házak? Visszatérhet a magyar vidék kedvence

Újra feltűnhetnek a klasszikus nádtetős épületek a magyar vidéken, miután a tradicionális építőanyag egy forradalmi technológiával párosítva már biztonságosan alkalmazható. Évtizedeken át a rendkívüli tűzveszély jelentette a legnagyobb visszatartó erőt a nádtetők felhasználásában.
Hirdetés

Gazdaság

Elfogadta az Országgyűlés az új adószabályokat: változások nem csak 2026-ra, de már az idei évre is!

A magyar gazdaság szereplői és a lakosság számára is jelentős változásokat hoz a napokban kihirdetett, új adócsomag.

Itt a kormány új készpénzes szabálya

A Magyar Közlönyben megjelentek a a részletszabályok arról, hogy hogyan kell a vállalkozásoknak készpénzhasználatot biztosítani.,

Többlettel zárt a központi költségvetés májusban

Májusban többlettel zárt a központi költségvetés: ebben a hónapban 213,5 milliárd forint összegű MVM osztalék-befizetés érkezett a költségvetésbe.

4,5 milliárd forint gyermektartásdíjat előlegezett meg az állam az elmúlt években

Az elmúlt három évben több mint 20 ezer gyermek részére összesen 4,5 milliárd forint értékben előlegezte meg az állam azokat a tartásdíjakat, amelyeket a különélő szülő nem fizetett meg