Hirdetés
Kezdőlap Autóipar Az elektroautózásban Kínáé lehet a jövő!
No menu items!

Az elektroautózásban Kínáé lehet a jövő!

A német gyártók alig fejlesztenek hibridet és üzemanyagcellás autót. Az elektromotorban látják a jövőt. Azonban a kínai és francia modellek ebben a kategóriában is attraktívabbak. A kínai Nio és a francia-román Dacia lehet a sztár az európai utakon!

Akiknek sikerül és akiknek nem

Az akku drága, ezért a német gyártók szerint nem lehet piacképes áron kis eletroautót gyártani. Egy kínai start up-nak és a francia Renaultnak úgy tűnik sikerült. A minőség felveszi a versenyt a német autókéval, de az ár a BMW, a Mercedes és a VW modelljeinek a töredéke. A kínai Nio-é és a francia-román Daciáé lehet a jövő!      

Autó a semmiből

William Li, Jack Cheng és Lihong Qin három éve alapított start up-ot. A ma már 9000 embert foglalkoztató vállalkozás a semmiből fejlesztett ki egy elektroautót, amely meghódíthatja a világot. A Nio ES 6 sportos, dinamikus, 5 üléses, középkategóriás kocsi, a szélesebb rétegek eletroautója lehet. Paraméterei körülbelül megegyeznek a Mercedes azonos osztályú villanyautójával, az EQC-vel, de a kínai csak fele annyiba, 47.500 euróba kerül. Kínában már értékesítik, kiszállítása júniusban indul.

A Nio egy új típust, egy 7 üléses elektro SUV-t is bemutatott. Az ES 8 400kW teljesítményű motorja 4,7 másodperc alatt gyorsítja a meglepően könnyű, 2,3 tonnás autót 100-ra. Bátran versenyezhet a Mercedes EQC-vel és az Audi E-Tron-al. Ráadásul a Nio végsebessége 200km/h, a német konkurenciánál 180 a maximum. Az energiát egy 70kWh-ás lítium akku szolgáltatja, amivel optimális körülmények között 430km az autó hatótávolsága. Aki az 58.000 eurós alapárnál 6600-al többet ad ki, 80km-el többet bíró 84kWh-ás akkut kap. A Nio tehát hatótávban is a nyugati konkurencia szintjén van. Sőt, a gyakorlatban többet is kínál: A gyártó a kínai főútvonalak mellett akkucsere infrastruktúrát épített ki. A procedúra nem bonyolultabb, mint a tankolás és 3 percél alatt megvan. Nincs csereállomás a közelben? A Nio vállalja, hogy rövid időn belül bárhova kiviszi a cseredarabot.

Egy NIO autonóm jármű Pekingben. Fotó / Forrás: Gilles Sabrie / Bloomberg/ Gilles Sabrié/Bloomberg

A belső kialakításnak sem kell elbújnia a nyugati vetélytársak mögött. „Minden szép és minőségi, az európai standardnak megfelelő. Az ülések kényelmesebbek, mint a nyugati prémiumautókban. Látszik, hogy a belső kialakításon egy európai team dolgozott Münchenben.

Gombokat keresgélni és nyomkodni nem kell, minden hangvezérléses. Nomi, a fedélzeté asszisztens nem csak végrehajtja az utasításokat, de a képernyőn megjelenve kérdez, válaszol, mosolyog” – számol be tapasztalatairól a Frankfurter Allgemeine Zeitung tesztvezetője.

Európában a Nio még nem konkurencia. Gyártási kapacitás és értékesítési hálózat híján egyelőre csak Kínában árulják. „Öt éven belül az európai és az amerikai piacon leszünk” – mondja Qiu, a három alapító egyike. Az elektromobiltásban Kína a legfontosabb piac. A nyugati gyártó nem lehetnek meglepve, hogy a kínaiak nem engedik át a hazai terepet. Ha otthon megvetik a lábukat, logikus, hogy külföldi terjeszkedéssel is próbálkoznak.

A Dacia lekörözi a német márkákat?!

A Renault is Kínában kezdi új elektromodellje értékesítését. A napokban a szalonokba kerülő K-ZE mindössze 900 kg-t nyom, 45 lóerős, 27 kWh-ás akkuja 250 km-t bír, maximális sebessége 105 km/h – klasszikus városi kisautó. Ennek megfelelő az ára is: 18.000 euró, a német gyártók kis elektroautóinak kevesebb, mint a fel! „Fapados kocsi, mégis kellemes vezetni” – summázza tapasztalatait a már idézett német újságíró. Nem lenne meglepetés, ha belátható időn belül a Dacia márkájaként Európában is színre lépne!

Az új Renault – Dacia City K-ZE világpremierjén

Az Opel feladja

A klímavédelem áldozatai pont a környezetet legkevésbé károsító kisautók lehetnek. Egyrészt, mert az autósok által elvárt 300 km-es hatótávolsághoz szükséges akku bekerülési költsége 4000-6000 euró. A hagyományos meghajtású kisautók átlagos vételárának fele. Az ebben a kategóriában árérzékeny ügyfelek nem akceptálnák az 50 %-os drágulást. Másrészt, a hagyományos kisautók számítanak ugyan a legklímabarátabbnak, de ezt nem tükrözi az uniós jog szerinti környezetvédelmi besorolásuk. Az Opel Adam 100g/km szénmonoxidot bocsát ki. Olyan alacsony érték, hogy további csökkentésének a fizika törvényei szabnak határt. Ezért a gyártók inkább a nagy motorok környezetbarátabbá tételére koncentrálnak.

A klímavédelem illetve az elektroautózás első vesztesei a kis Opelek lesznek. A márka tulajdonosa, a francia Peugeot-Citroën-csoport (PSA) bejelentett az Adam, a Karl és a Cascada 2019 végi kivezetését. A döntést sokan elhibázottnak tartják. Az Adam sokat tett az Opel imázsa fiatalításáért és a válságból kivezetéséért. A vásárlók többsége fiatal volt, túlnyomóan más márkáról váltott Opelre. Az Adamból évi 25.000, 2013-as színrelépése óta összesen 300.000 darab kelt el. Európa legnagyobb piacán, Németországban minden évben az 50 legeladottban modell között volt. Jó üzlet volt az Opelnek. Csak a karosszériát, a dizájnt kellett kitalálni, a motor más modellekből jött. A kisutó szegmensben különösen aktív Opelnek csak egy modellje marad a kategóriában, a 1982 óta gyártott Corsa. Vele hosszú távra tervez a PSA, a hagyományos változatok mellett idén nyártól elektromotorral is kapható lesz.

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Két évtized után megépülhet a firenzei Uffizi képtár új, vitatott kijárata

Két évtized után megépülhet a firenzei Uffizi képtár új, ultramodern kijárati komplexuma, mivel a kulturális minisztérium jóváhagyta a bővítéshez szükséges 12 millió euró kiutalását.

Fenntartható jövő. Ötletpályázat fiataloknak

A fiatalok mindennapjait bemutató pénzdíjjakkal, és több szakmai előnyt kínáló jutalommal hirdetett esszé-pályázatot az EMMI. A pályaműveknek fiatalok társadalomban betöltött szerepéről, jogaikról, kötelességeikről és a mindennapi problémáikról kell szólniuk.

Út a növekedéshez – MNB Hiteltérkép, segítség a választáshoz

A Magyar Nemzeti Bank új eszközzel, a Hiteltérképpel segíti a vállalkozások pénzügyi döntéseit, az eligazodást a hitelek között.

Családnevek. Milánóban több a Hu, mint a Rossi

Milánóban második helyre szorult vissza az Olaszországban legelterjedtebb családnévnek számító Rossi, és helyét a kínai Hu családnév vette át.

Hírek

Családnevek. Milánóban több a Hu, mint a Rossi

Milánóban második helyre szorult vissza az Olaszországban legelterjedtebb családnévnek számító Rossi, és helyét a kínai Hu családnév vette át.

Ruhásszekrényben lapult a több ezer éves lelet – videó

Muzeális értékű kelta kést találtak egy férfinél a rendőrök Szolnokon - közölte a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI).

Koronavírus – Két héten belül kibocsátják az első orosz védőoltásokat

A Covid-19 elleni orosz védőoltás első adagjait két héten belül legyártják, elsősorban az egészségügyben dolgozók számára - jelentette ki Mihail Murasko orosz egészségügyi miniszter.

Pankrátorból lett a világ legjobban fizetett színésze

Tavaly után idén is Dwayne Johnson a világ legjobban kereső férfi színésze a Forbes magazin szerint: a lap 87,5 millió dollárra becsüli a pankrátorból lett színész elmúlt egy évben szerzett keresetét.

A fél országban ismét felhőszakadásra, zivatarra figyelmeztetnek

Zivatarveszély miatt a fél országra figyelmeztetést adott ki az Országos Meteorológiai Szolgálat. Csütörtökön felhőszakadás, jégeső és viharos széllökés várható.

Budapest Airport: a repülés biztonságos

Júliusban már 300 ezren fordultak meg a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, augusztusban pedig várhatóan ennél is többen fognak utazni - közölte a Budapest Airport kommunikációs vezetője.

Koronavírus – A német egészségügyi miniszter aggódik

Aggasztónak nevezte a koronavírus-fertőzöttek számának emelkedését Jens Spahn német egészségügyi miniszter. "Aggodalomra ad okot, ha marad a növekvő tendencia." A miniszter szkeptikus az orosz vakcinát illetően.

Péntektől tovább drágul a benzin

A hét második felében literenként 4 forinttal drágul a benzin, a gázolaj ára viszont változatlan marad.

Koronavírus – A WHO egyeztet az orosz vakcina elfogadásáról

Koronavírus - A WHO egyeztet Oroszországgal az orosz vakcina elfogadásának lehetőségéről

Koronavírus – Sajtóközpont: a legfontosabb védekezés most az, hogy akinek tünetei vannak, ne menjen közösségbe!

Az elmúlt napokban diagnosztizált új fertőzések arra figyelmeztetnek: a megelőzés legfontosabb módja most az, hogy akinek tünetei vannak, ne menjen közösségbe.

Halált okozó dizájnerdrog a magyar kábítószer piacon – eddig 11 áldozat

Új, életveszélyes hatóanyagú dizájnerdrog jelent meg a magyar kábítószerpiacon, amely a jelenlegi információk szerint már tizenegy ember haláláért felelős - hangzott el a rendőrség keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.

Riasztások felhőszakadás veszélye, jégeső miatt

A felhőszakadás veszélye miatt másodfokú riasztásokat adott ki több dunántúli járásra az Országos Meteorológiai Szolgálat kedden dél körül. Az érintett területeken a következő órákban az intenzív záporokból, zivatarokból rövid idő alatt 50 milliméternél is több eső hullhat.

Gazdaság

2020 Faktoring Évkönyv – Dinamikusan bővült a magyar piac

A magyar faktoring piac egyike volt a legdinamikusabban emelkedőnek tavaly kelet-európai összevetésben, a faktorált követelések összege 6,91 milliárd euróról 8,55 milliárd euróra nőtt, amely 23,7 százalékos emelkedést jelent - derült ki a 2020 Faktoring Évkönyvből.

Zöld kötvény – 33,8 millió eurós budapesti bevásárlás

A Nemzetközi Beruházási Bank (NBB) több mint 33,8 millió euró értékben vásárolt zöld vállalati kötvényt, ezzel a befektetéssel a bank jelentős mértékben tovább növeli magyarországi portfólióját.

OTP: a vártnál erősebb negyedéves eredmény

A második negyedév adatai alapján az OTP kilátásai kedvezőek, helyzetét a járvány miatti nehézségek sem veszélyeztették - mondta a pénzintézet sajtótájékoztatóján Bencsik László vezérigazgató-helyettes.

Történelmi mélyponton a török líra

Történelmi mélypontra gyengült a török líra a dollárhoz képest csütörtökön, folytatva a hét eleje óta tartó zuhanórepülést, amelyet nem tudtak megállítani az állami bankok agresszív dolláreladásai.

MNB – Itt az első zöld vállalati kötvény

Megtörtént az első hazai zöld vállalatikötvény-kibocsátás: a CPI Hungary Investments Kft. 30 milliárd forint össznévértékű, 2,25 százalékos kuponú, 10 éves futamidejű zöld vállalati kötvényt hozott forgalomba.

Kamatcsökkentés – Egyhangú volt a döntés az MNB-ben

A monetáris tanács tagjai ellenszavazat nélkül döntöttek júliusban az alapkamat 15 bázisponttal 0,60 százalékra csökkentéséről, továbbá a kamatfolyosó változatlanul hagyásáról - közölte az MNB a július 21-i kamatdöntő ülésről kiadott jegyzőkönyvében.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom