Hirdetés
Kezdőlap Hírek Brandek és értékek 2020-ban
No menu items!

Brandek és értékek 2020-ban

Mint minden, a ’Best Global Brands’ rangsor is a koronavírus-válság hatásait tükrözi 2020-ban. Az amerikai Interbrand készített értéksorrendet. Az Apple továbbra is a legértékesebb márka, az Amazont és a Netflixet még gazdagabbá tette a korona-krízis. Rengeteg amerikai, kevés ázsiai és meglepően sok olasz márka a TOP 100-ban.

A COVID mindenre kihat

Mint minden, a ’Best Global Brands’ rangsor is a koronavírus-válság hatásait tükrözi 2020-ban. Az évente megjelenő lista a márkák piaci értékét és nem ismertségüket, népszerűségüket méri. Ezért jól mutatja, mely cégek a COVID nagy gazdasági vesztesei és nyertesei. Az összeállítást az amerikai gazdasági magazin, a BusinessWeek megrendelésére a New York-i marketingcég, az Interbrand készíti.

A nagy nyertesek

2020 legnagyobb nyertese az Amazon. Egy év alatt 60 százalékkal, 125 milliárd dollárról 200 milliárdra nőtt az értéke

A kijárási korlátozások miatt 2020-ban minden eddiginél több ideig szörfözünk a neten, nem utolsó sorban friss információkra vadászva. Nem meglepő, hogy a nagy nyertesek közé tartoznak a közösségi oldalak, a Facebook (13., 35 mrd. USD) és az Instagram (19., 26 mrd. USD). A kijárási korlátozásokkal és a vírustól való félelemmel függ össze, hogy inkább az interneten rendelünk, minthogy bevásárlóközpontokba vagy a belvárosokba járnánk shoppingolni. Ezért 2020 legnagyobb nyertese az Amazon. Egy év alatt 60 százalékkal, 125 milliárd dollárról 200 milliárdra nőtt a világ legnagyobb online áruháza nevének értéke és a második legértékesebb márka lett! Annak ellenére, hogy többet neteztünk, ha minimálisan is, de csökkent a kvázi monopolhelyzetű kereső, a Google imázsának értéke (165 mrd. USD). 2012 óta először kiszorult az első háromból, a 4. lett.

Nem meglepő, hogy a COVID jegyében telő év nagy nyertesei közé tartoznak a filmeket, sorozatokat és zenéket kínáló netes portálok is. A zenemegosztó Spotifly értéke emelkedett a legjobban, 52 százalékkal, 8 milliárd dollárra. Ezzel a 70. a listán. Jóval megelőzi a filmekre és sorozatokra specializálódott Netflix: 41 százalékos emelkedés mellett 12 milliárdos értékkel a 41. A legelőkelőbb helyet továbbra is a tartalmai nagy részét ingyen kínáló Youtube birtokolja (30., 17 mrd. USD).

Kisebb és nagyobb meglepetések

a tavaszi lockdown idején világszerte nőtt az alkoholfogyasztás

Egészen más okból, a lakosság fokozódó környezettudatossága és a szigorodó hatósági klímavédelmi előírások miatt sikerév a Teslának az idei. Az elektroautó gyártás kaliforniai úttörője előszőr szerepel a listán. Rögtön a 40. helyen indít 13 milliárd dolláros márkaértékkel. Ezzel megelőz több nagymúltú autógyártót: Ford (42.), Audi (44.), VW (47.), Porsche (55.).

Új az összeállításban a Johnnie Walker is (98., 4,5 mrd. USD). A világ minden bizonnyal legismertebb whiskymárkája értéknövekedésére szintén a COVID játszhat szerepet: a tavaszi lockdown idején világszerte nőtt az alkoholfogyasztás. Más alkoholmárkák is vannak a TOP 100-ban: Az USA-ban piacvezető sör, a Budweiser (33.), egy másik sör, a mexikói Corona (78.) és egy újabb whiskymárka, a Hennesy (91.). Összefoglalva: Az emberek miközben unalmukban a pamlagukról moziztak és vásárolgattak elég sokat ittak…

A vesztesek

A világjárványnak vannak nagy vesztesei is. Az autógyárók mellett közéjük tartoznak a nagy bolthálózatot fenntartó, de online gyenge divatmárkák. A Zara (35.) és a H&M (37.) márkanév értéke is közel 15 százalékkal csökkent. Kisebb mértékben, 5 százalék, de a listán szereplő luxusmárkák, a Louis Vuitton (17.), a Chanell (21.), a Hermés (28.), a Gucci (32.), a Dior (83.) és a Prada (99.) is vesztettek értékükből.

Vannak immunis brandek

Az első tízbe az online világ nagyjai mellett a klasszikusoknak sikerült még bekerülniük

A lista élén nem történt változás. Mint évek óta mindig, 2020-ban is az Apple a legértékesebb márka (322 mrd. USD). Az informatikai márkákrandek általában értékesebbek lettek: Microsoft (3., 166 mrd. USD), Samsung (először a TOP 5-ban, 5., 62 mrd. USD), a pdf-ről révén közismert Adobe (27., 18 mrd. USD).

Az első tízbe az online világ nagyjai mellett a klasszikusoknak sikerült még bekerülniük: Coca-Cola (6.), McDonald’s (9.), Disney (10.). A TOP 10-ben van a második legnagyobb és a talán legpatinásabb nevű autógyártó, a Toyota (7.) és a Mercedes-Benz (8.). Holott az autóipar komoly válsággal küzd, az eladások 2020-ban drasztikusan visszaestek. Ez azt mutatja, hogy az igazán ismert márkákon nem fog a válság se. A 100-as lista összértékének több mint felét az első 10 helyezett adja.

Az információ hatalom

Manfredi Ricca: az online, az informatikai cégek ismerik a legjobban a vásárlóik

Hiba lenne az informatikai és online márkák sikerét kizárólag a COVID-nak betudni” – figyelmeztet az Interbrand részéről a listát a BusinessWeek számára értelmező Manfredi Ricca. Szerinte egy évek óta tartó folyamat folytatódik. Azok a gyártók egyre sikeresebbek, amelyek közvetlen tudnak kapcsolatba kerülni az ügyfeleikkel. Tehát saját márkabolthálózattal rendelkeznek, a neten saját oldalukon kínálják a termékeiket, ügyfélszolgálatot tartanak fent. Ők ismerik a legjobban vásárlóik igényeit és tudnak a leggyorsabban alkalmazkodni ezek változásához. A netes világcégek és a szoftvergyártók kivétel nélkül ilyenek.

Ázsia alul-, az USA felülreprezentált

Kínából egyetlen márka a Huawei szerepel a TOP 100-ban.

Érdekes a márkák ország szerinti megosztására is vetni egy pillantást. Természetesen a világ vezető gazdaságaiban honos márkák, közöttük is elsősorban az amerikaiak dominálnak. A rossz marketingjükről ismert ázsiai cégek közül csak japán és koreai autógyártóknak, valamint a szintén koreai Samsungnak (5.) sikerült a listára kerülnie. A világ legnagyobb gazdaságából, Kínából egyetlen márka a Huawei (80.) szerepel a TOP 100-ban. Értéke 9 százalékkal csökkent. Ez a céget az 5G-hálózat kiépítésével összefüggő érő kémkedési és adatkezelési vádakkal függhet össze. Meglepő annak fényében, hogy a kínai cég telefonjaiból kelt el 2019-ben világszerte a legtöbb. A Samsung visszaesett a második helyre. A nem túl előkelő helyezés és értékvesztés magyarázata lehet, hogy a támadások egyértelműen az USA-ban a leghevesebbek, ahol a 100-as lista is készült.

Európából Németország képviselteti magát a legtöbb márkával, sikeresek az olaszok is

Szintén nem meglepő, hogy Európából a kontinens legnagyobb gazdasága, Németország képviselteti magát a legtöbb márkával. Elsősorban az autógyártók jóvoltából. Közülük a BMW (11.) és a VW (47.) anyagcégként és leánymárkáján keresztül is bekerülnie a rangsorba. A BMW a Minin (95.), a VW pedig az Audin (44.) és a Porschén (55.) keresztül.

Meglepő lehet viszont az olaszok sikere. A ’Made in Italy’ álltában jól cseng. Ennek tudható be, hogy három olasz barnd is szerepel a 100-ban: Gucci (32.), Ferrari (79.), Prada (99.).

 

 

 

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Az EU újabb 600 millió euró támogatást folyósított Ukrajnának

Az Európai Unió 600 millió euró összegű makroszintű pénzügyi támogatást folyósított Ukrajnának. Ez a gyors pénzügyi támogatás segíteni fog abban, hogy Ukrajna kezelje az ország rendkívüli humanitárius és védelmi szükségleteivel kapcsolatban fellépett súlyos finanszírozási hiányt - közölte az Európai Bizottság.

Bankszövetség: ideje kivezetni a kamatstopot

A változó kamatozású lakossági jelzáloghitelekre korábban kamatbefagyasztást rendelt el a kormány, a Magyar Bankszövetség szerint azonban a reális gazdasági növekedés és a versenyképesség érdekében kívánatos a piaci viszonyok visszaállítása - közölte a szervezet.

Megugrottak a SZÉP-kártyás költések – rekordot várnak a kibocsátók

Áprilisban megugrott a SZÉP-kártya költések értéke, az idén rekordot várnak a kártyakibocsátók, amihez a juttatások élelmiszerüzletekben történő felhasználásának július elsejéig történt meghosszabbítása is hozzájárul - közölték a kártyakibocsátók.

Az orosz oligarcháknak még mindig a jachtjaik biztonsága a legfontosabb

Az orosz oligarchák idén nem kockáztatnak: több tízmillió dolláros megajachtjaik védelmében inkább elkerülik a napsütötte partjairól és az éjszakai életéről híres Baleár-tenger szigeteit.

Hírek

Az EU újabb 600 millió euró támogatást folyósított Ukrajnának

Az Európai Unió 600 millió euró összegű makroszintű pénzügyi támogatást folyósított Ukrajnának. Ez a gyors pénzügyi támogatás segíteni fog abban, hogy Ukrajna kezelje az ország rendkívüli humanitárius és védelmi szükségleteivel kapcsolatban fellépett súlyos finanszírozási hiányt - közölte az Európai Bizottság.

Erősödött a forint, drágult az olaj

Erősödött a forint a főbb devizákhoz képest pénteken délben a reggeli szintekhez képest, miközben emelkedett a kőolaj és csökkent a földgáz jegyzése.

Nem határolódott el Putyintól, megvonták a volt német kancellár több juttatását

Megvonta a német szövetségi parlament Gerhard Schröder több juttatását, mert a volt kancellár az Ukrajna elleni háború kezdete óta nem határolódott el Vlagyimir Putyin orosz elnöktől, és nem vált meg a Rosznyeft orosz energiaipari cégben betöltött tisztségétől - jelentették német hírportálok.

Csúcsra jár az Alteo

Az Alteo energetikai csoport az év első három hónapját fennállásának legmagasabb negyedéves eredményével zárta: cég konszolidált nettó eredménye 2,8 milliárd forintot tett ki, ami 202 százalékos növekedés a tavalyi év azonos időszakához képest.

Toplistás magyar bűnözőre csaptak le a lengyel rendőrök – videó

Lengyelországban fogták el Európa egyik legkeresettebb magyar bűnözőjét - közölte a rendőrség honlapján a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda (NNI).

Nagyot gyengült a forint a főbb devizákkal szemben

Nagyot gyengült a forint jegyzése a főbb devizákhoz képest csütörtökön dél körül a reggeli szintekhez képest, miközben mérséklődött a kőolaj és a földgáz ára.

Elon Musk twitterezett, bezuhant a Tesla árfolyama

Elon Musk a szerdát a Twitteren töltötte: bejelentette politikai pártállásának megváltoztatását, szidta az ESG-t és a közösségi platform megvásárlása kapcsán is válaszolt több felhasználónak. A Tesla árfolyama eközben az idei legalacsonyabb szintre süllyedt, 12,3 milliárd dollárt veszítve az értékéből.

Szavazást indított a főváros – milyen legyen az új Duna-híd?

Következő fázisába lép az Aquincumi híd tervezése, amelyről folytatódik a társadalmi egyeztetés: ezúttal az új hídhoz kapcsolódó úthálózatról várják a budapestiek véleményét - közölte Karácsony Gergely főpolgármester.

Gazdaság

Bankszövetség: ideje kivezetni a kamatstopot

A változó kamatozású lakossági jelzáloghitelekre korábban kamatbefagyasztást rendelt el a kormány, a Magyar Bankszövetség szerint azonban a reális gazdasági növekedés és a versenyképesség érdekében kívánatos a piaci viszonyok visszaállítása - közölte a szervezet.

Megugrottak a SZÉP-kártyás költések – rekordot várnak a kibocsátók

Áprilisban megugrott a SZÉP-kártya költések értéke, az idén rekordot várnak a kártyakibocsátók, amihez a juttatások élelmiszerüzletekben történő felhasználásának július elsejéig történt meghosszabbítása is hozzájárul - közölték a kártyakibocsátók.

OTP: napról napra kevesebbet érnek a forintban lévő megtakarítások

Az OTP bank ügyfeleinél jelentős összegek halmozódtak fel az év elején, a befektetési volumen mégis 10 százalékkal elmaradt a bank várakozásától. A legnépszerűbb megtakarítási forma a deviza volt, megelőzve a forint takarékszámlát és az értékpapírokat.

MNB: folytatódik a monetáris szigor, határozott kamatemelések jönnek

Fokozatos, változatlanul határozott alapkamat-emelési szakasz következik, a reálkamatok további emelése mellett - mondta Virág Barnabás, a Magyar Nemzeti Bank alelnöke egy konferencián.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom