Hirdetés
Kezdőlap Cégvilág Green deal. Törpéből óriás - zöldebb lett a Wizz Air
No menu items!

Green deal. Törpéből óriás – zöldebb lett a Wizz Air

Közép-Európa legnagyobb fapadosa a Wizz Air, egyben a kontinens legzöldebb légitársasága 200 milliomodik utasát köszöntötte fennállásának tizenötödik évében.

A Wizz Air tavaly decemberben köszöntötte a 200 000 000. utasát. A lenyűgöző számot a 15. születésnap évében érték el. Az első lila-rózsaszín gép 2004-ben szállt fel a lengyel Katowicéből London-Luton irányába. Ma már a világ 44 országának 146 repterén vannak jelen és több, mint 650 összeköttetést kínálnak. Magyarországról 14 Budapesten és 2 Debrecenben állomásozó géppel 83 desztinációt repülnek. Különösen látványos, ahogy a Wizz Air a cívisvárosban 5 év alatt a semmiből építették fel a légiközlekedést. 2019-ben már 14 járatot kínálnak a debreceni reptérről. Az egyetlen még jelenlévő társaság, a Lufthansa müncheni járatával együtt 400 ezres utasforgalmat generálnak évente.

Az előző nagy jubileumi évben, 2014-ben a 15 milliomodik utast és a flotta 50. gépét köszöntötték, valamint azt ünnepelték, hogy egy év alatt 100 ezer alkalommal emelkedett Wizz Air gép a magasba. 2016-ben az ’Év fapados légitársasága’ cím elnyerése adott okot a pezsgőbontásra.

Debrecenből szinte nulláról indított a Wizz Air

A növekedés az elmúlt években különösen látványos volt. 2018 folyamán 34 millió utasa volt a Wizz Airnek, 20 százalékkal több, mint egy évvel korábban. 2019-ben az egy évvel korábbinál 17 százalékkal több, 43 millió jegyet értékesítettek. Mindezt 90 százalékos járatkihasználtság mellett. Közép-Európa legnagyobb fapadosa Magyarországon és Romániában is piacvezető. Azonban az alapítás óta változatlanul a lengyel a legnagyobb piaca. A Wizz jelen van  BreslauDanzigKattowitzLublinPosen, Varsó és Szymany repterén is.

A lila-rózsaszín gépek a legzöldebbek

A flottához 114 Airbus A320, A321ceo és A321neo tartozik. Az egyik legfiatalabb a kontinensen, az átlagéletkor 5,4 év. Különösen a legutóbb beszerzett A321neo típus alacsony fogyasztásának köszönhető, hogy a Wizz Air utasok CO2-lábnyoma a legkisebb Európában. Remek reklámszlogen napjainkban, amikor a klímasemleges Európa terve és a környezetszennyező légiközlekedés folyamatosan napirenden vannak.

A kengyel reptéren köszöntötték a a kétmilliomodik utast Kép/AzÜzlet/Forrás: turizmus.com

Talán nem véletlen, hogy a 200 milliomodik utas Kijevből szállt fel és épp Katowicébe repült, ahol 2004-ben kezdetét vette a sikersztori. Meglepetésére ünnepség és 200 eurós ajándékutalvány várta a lengyel reptéren.

A cégnek nagyratörő tervei vannak. A nem rég megrendelt A321XLR gépek megérkezése után újabb, még távolabbi desztinációk fognak felkerülni a Wizz térképére. Ha mindegyik időben megérkezik, 2026-ra 276 gépe lesz a társaságnak. Ezzel párhuzamosan 3.000-ről 10.000-re növekedne a Wizz Air dolgozók száma. A földi állomány arányaiban nem bővülne. A wizzairesek 90 százaléka továbbra is pilóta, légiutaskísérő lenne. Dubaiban, ahol 2013-ban a Wizz Air szállt le először az európai fapadosok közül, bázis nyitását tervezik. Ez a 26. lenne. Ezzel párhuzamosan a 2018-ban alapított brit leányvállalt, a Wizz Air UK flottája és desztináció számának megduplázására készül.

Az Airbus A321-es sorozata, az Airbus új fejlesztése megnyithatja a fapadosok előtt a hosszútávú desztinációk piacát. A megfelelő gép hiányában ezen a területen eddig egyetlen low-cost airlines sem tudott tartós sikert felmutatni. Ezt mutatja a szegmensben aktív izlandi Wow Air csődje, és hogy a szintén itt próbálkozó Norwegian évek óta veszteséges.

Az új modell fogyasztása A321-es széria többi gépénél 30 százalékkal alacsonyabb. Ezért 8700 kilométer elegendő kerozin fér a tankba. Így a géppel Európából elérhető Észak-Amerika és a dél-kelet-ázsiai turistadesztinációk is. Befogadóképessége kisebb (180 fő), mint a hosszabb utakon jelenleg bevetésre kerülő óriásgépeknek, amelyek töltése a fapadosoknak gondot okoz. Az ülésközök könnyen és gyorsan állíthatók, így rövidtávú utakon, a lazább előírások által megengedett sűrűbb székezéssel bevethető a gép kapacitása (220 fő).

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Ebben a két városban a legdrágább az élet a világon

Szingapúrban és New Yorkban a legmagasabbak a dollárban számolt megélhetési költségek az egész világon - áll az egyik legnagyobb londoni gazdaságkutató intézet, az Economist Intelligence Unit (EIU) éves globális felmérésében (Worldwide Cost of Living, WCOL).

Ingatlanvásárlásnál vége a készpénzes és a kriptovalutás fizetésnek Németországban

A Bundestag döntésének értelmében a jövőben készpénzzel és kriptovalutával sem lehet majd fizetni ingatlanvásárláskor Németországban. Az intézkedés egy nagyobb csomag része, amely az Oroszországgal szembeni szankciók végrehajtásának javítását célozza.

Megállt a hitelek drágulása, két nagybank már csökkentette a kamatait

Korán jött a Mikulás a banki ügyfeleknek, akik olyat láthatnak a hitelfeltételek hó eleji változtatásakor, amire utoljára tavaly volt példa. Elmaradt a megszokottá vált kamatemelési hullám, két nagybank pedig már csökkentette is a kölcsönei kamatát - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

143 magyarországi benzinkutat vesz át az ORLEN

Piacra lépett Magyarországon az ORLEN-csoport, összesen 143 hazai töltőállomást vesz át.

Hírek

Ebben a két városban a legdrágább az élet a világon

Szingapúrban és New Yorkban a legmagasabbak a dollárban számolt megélhetési költségek az egész világon - áll az egyik legnagyobb londoni gazdaságkutató intézet, az Economist Intelligence Unit (EIU) éves globális felmérésében (Worldwide Cost of Living, WCOL).

A Magyar Bankholdingtól érkezik az ÁSZ új alelnöke

Szomolai Csaba lesz az Állami Számvevőszék egyik alelnöke Holman Magdolna helyett, aki november 30-i hatállyal mondott le alelnöki tisztségéről.

Megvan, ki váltja Lantos Csabát a MET Csoport élén

A MET Csoport Igazgatósága Lakatos Benjamint választotta meg új elnöknek - közölte a svájci központú energiavállalat.

Részleges vasárnapi boltzár jön Horvátországban

A horvát kormány döntött az üzletek részleges vasárnapi zárva tartásáról - közölte Marin Piletic munkaügyi miniszter a kabinet ülését követő sajtótájékoztatóján.

Szlovákiában befagyasztották az áram lakossági árát

Szlovákiában jövőre a gáz és a távfűtés lakossági ára 15 százalékkal emelkedik, az áram ára pedig nem változik - jelentette Eduard Heger szlovák miniszterelnök.

Már kaphatók a 2023-as éves és megyei autópálya-matricák

Csütörtöktől kaphatók a 2023-ra érvényes éves országos és megyei autópálya-matricák a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) honlapján, ügyfélszolgálati irodáiban és viszonteladó partnereinél.

Csökkenő üzemanyagárakkal indul a december

A december is üzemanyagár-csökkenéssel indul, a benzin beszerzési ára bruttó 10 forinttal lesz kevesebb péntektől, a gázolajért pedig bruttó 11 forinttal kell majd kevesebbet fizetni.

Szállodaigazgatói kinevezések a Danubius Hotelsnél

A Danubius Hotels Zrt. ügyvezetése Szabó Áront nevezte ki a Hilton Budapest igazgatói pozíciójára. Utódja a Danubius Hotel Helia és a Radisson Blu Béke Hotel szállodák élén Heréb István, a cégcsoport gyógyszállodáinak, az Ensana-nak vezetőségéből érkezik.

Gazdaság

Megállt a hitelek drágulása, két nagybank már csökkentette a kamatait

Korán jött a Mikulás a banki ügyfeleknek, akik olyat láthatnak a hitelfeltételek hó eleji változtatásakor, amire utoljára tavaly volt példa. Elmaradt a megszokottá vált kamatemelési hullám, két nagybank pedig már csökkentette is a kölcsönei kamatát - derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

Januártól jöhetnek a 37 százalékos személyi kölcsönök és az 52 százalékos hitelkártyák

Január elsejétől 37 százalékra emelkedik a személyi kölcsönöknél a maximum teljes hiteldíjmutató, a hitelkártyák esetén pedig 52 százalékot is elérheti ez a mutató. 

Megújul a minősített fogyasztóbarát lakáshitel

Az MNB bővítette a minősített fogyasztóbarát lakáshitel (MFL) feltételrendszerét a hitelezés zöldebbé tétele és a folyamatok elektronikus útra terelése érdekében.

Továbbra is alacsony az önkéntes nyugdíjpénztárak költségszintje

Az önkéntes nyugdíjpénztárak költségeit jelző klasszikus díjterhelési mutató 2021-ben 0,71 százalék, a korrigált díjterhelési mutató 0,75 százalék volt. A két évtizede tartó trendszerű díjcsökkenés közben előfordul, hogy a díjterhelés enyhén meghaladja az előző évit, mint tavaly is, ám a nyugdíjpénztárak más öngondoskodási termékekkel összehasonlítva így is az egyik leginkább költséghatékony hosszútávú befektetési formának számítanak - összegezte elemzésében a Magyar Nemzeti Bank.
Az adatkezelési tájékoztatót elolvastam és elfogadom