Page 61 - Layout 1
P. 61
2.
ULTRAVIOLET BY PAUL PAIRET, SANGHAJ
A Sublimotionhöz hasonlóan a 2012-ben nyílt, azóta két Michelin-csillagot bezsebelő Ultraviolet
is ötvözi a gasztronómiát a vizuális technológiával. A sanghaji vendéglátók nyugati menüt
kínálnak, némi ázsiai beütéssel. A tíz kiválasztott vendég egy speciálisan megkomponált,
multimédiás és érzékszervi környezetbe lép, amely különböző atmoszférákat varázsol, hogy az
ételeket tökéletes környezetben mutassa meg. A vendégek az osztrigát és kaviárt sirályok
rikácsolása mellett élvezhetik, miközben sós tengeri szellő járja át a szobát. Megjelenik egy
piknikszerű fém étkészletben felszolgált hal-rizs-édeskömény étel, körülötte egy bukolikus rét,
madárcsicsergés és a frissen vágott széna illata éri az étkezők orrlyukait. A vendégek pedig a lé-
legzetelállító alpesi panorámát bámulva megborzongnak, miközben probiotikus joghurtos
fagylaltot kóstolnak narancsvirággal. A húszfogásos menü „mindössze” 1400 dollárba kerül.
MASA, NEW YORK
Észak-Amerika legdrágább étterme a japán konyha
előtt tiszteleg. Masayoshi Takayama séf a családja
halpiacán nőtt fel Japánban, és a friss tenger
gyümölcsei iránti szenvedélyét egészen a Nagy
Almáig hozza, ahol a saját maga által tervezett
tányérokon kitűnő New York-i szusikreációkat
mutat be. A mester Suhiyama Toshiaki irányítása
alatt tanult a híres tokiói Ginza Sushi-koban, ahol
megtanulta értékelni az ételekkel és étkezéssel
való bensőséges kapcsolatot, hogy teljes érzék-
szervi élményt teremtsen. A Time Warner Center
4. emeletén lévő háromcsillagos étterem egyszerű
3. dekorációjának középpontjában egy masszív hi-
nokifa szusipult áll, itt zajlik a szeánsz. A séf
által megálmodott ételsor 1034 dollárba kerül
italok nélkül.
61