Page 61 - Layout 1
P. 61

2.

            ULTRAVIOLET BY PAUL PAIRET, SANGHAJ



            A Sublimotionhöz hasonlóan a 2012-ben nyílt, azóta két Michelin-csillagot bezsebelő Ultraviolet
            is ötvözi a gasztronómiát a vizuális technológiával. A sanghaji vendéglátók nyugati menüt
            kínálnak, némi ázsiai beütéssel. A tíz kiválasztott vendég egy speciálisan megkomponált,
            multimédiás és érzékszervi környezetbe lép, amely különböző atmoszférákat varázsol, hogy az
            ételeket tökéletes környezetben mutassa meg. A vendégek az osztrigát és kaviárt sirályok
            rikácsolása mellett élvezhetik, miközben sós tengeri szellő járja át a szobát. Megjelenik egy
            piknikszerű fém étkészletben felszolgált hal-rizs-édeskömény étel, körülötte egy bukolikus rét,
            madárcsicsergés és a frissen vágott széna illata éri az étkezők orrlyukait. A vendégek pedig a lé-
            legzetelállító alpesi panorámát bámulva megborzongnak, miközben probiotikus joghurtos
            fagylaltot kóstolnak narancsvirággal. A húszfogásos menü „mindössze” 1400 dollárba kerül.



                                                                            MASA, NEW YORK

                                                                            Észak-Amerika legdrágább étterme a japán konyha
                                                                            előtt tiszteleg. Masayoshi Takayama séf a családja
                                                                            halpiacán nőtt fel Japánban, és a friss tenger
                                                                            gyümölcsei iránti szenvedélyét egészen a Nagy
                                                                            Almáig hozza, ahol a saját maga által tervezett
                                                                            tányérokon kitűnő New York-i szusikreációkat
                                                                            mutat be. A mester Suhiyama Toshiaki irányítása
                                                                            alatt tanult a híres tokiói Ginza Sushi-koban, ahol
                                                                            megtanulta értékelni az ételekkel és étkezéssel
                                                                            való bensőséges kapcsolatot, hogy teljes érzék-
                                                                            szervi élményt teremtsen. A Time Warner Center
                                                                            4. emeletén lévő háromcsillagos étterem egyszerű
                                                                  3.        dekorációjának középpontjában egy masszív hi-
                                                                            nokifa szusipult áll, itt zajlik a szeánsz. A séf
                                                                            által megálmodott ételsor 1034 dollárba kerül
                                                                            italok nélkül.

                                                                                                              61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66