Kezdőlap Autóipar Renault-Nissan-Mitsubishi: mélyülő együttműködés a Ghosn-ügy után
No menu items!

Renault-Nissan-Mitsubishi: mélyülő együttműködés a Ghosn-ügy után

A három autógyár vállalati kultúrájának kölcsönös tiszteletben tartásával törekszik a kooperáció elmélyítésére a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség igazgatói tanácsa – mondta Jean-Dominique Senard, a Renault elnöke a Nikkei japán gazdasági lapnak és a francia Le Figaro lapnak adott interjúban.

A Nissan yokohamai központjában a múlt héten jelentették be, hogy a Renault, Nissan és Mitsubishi autógyárak vezérigazgatóiból álló vezetői tanács, az “Alliance Operating Board” veszi át az autógyárak közötti együttműködés koordinálását. Az együttműködés hatékonyabbá tétele, illetve a konszenzusra épülő kiegyensúlyozott döntéshozatal elősegítése céljából létrehozott grémium élén a Renault elnöke, Jean-Dominique Senard áll.

Jean-Dominique Senard

“Nem azt tartom feladatomnak, hogy parancsnokként irányítsam a testület munkáját, hanem azt, hogy biztosítsam a kölcsönös megbecsülés és bizalom fenntartását a három vállalat és igazgatóik között” – fogalmazott az interjúban Jean-Dominique Senard. “Amikor viszont döntőbíróként kell majd fellépnem, akkor meg fogom tenni azt is, de nem ez motivál.”

A három autógyár közötti együttműködést a tavaly novemberben pénzügyi visszaélések vádjával Tokióban letartóztatott Carlos Ghosn hozta létre. A brazíliai születésű üzletember 1999 júniusában a Renault delegáltjaként ügyvezető igazgatóként kezdte pályafutását a Nissannál és nevéhez fűződik a cég megmentése a csődtől.

Ghosn értesülések szerint holding alá tervezte rendezni a három autóipari vállalatot.

Jean-Dominique Senard viszont a japán és francia lapoknak adott interjúban leszögezte, hogy “nem foglalkozik ezzel a megoldással“. Hozzátette: a témában “mindenféle kitaláció és aggodalom szolgál megalapozatlan híresztelések táptalajául”.

Arra az újságírói kérdésre, hogy a francia kormány mint a Renault legnagyobb részvényese az autóipari együttműködés visszafordíthatatlanná tételével bízta-e meg, Senard válaszában hangsúlyozta, hogy nem feltétlenül ezzel a szavakkal ugyan, de ez volt az egyeztetések szelleme. “Számomra legalábbis egyértelműen ez jött le” – fogalmazott. Hozzátette: a vezetői tanács tagjai is az együttműködés visszafordíthatatlanná tételét támogatják.

Az autógyárak közötti együttműködést Carlos Ghosn cégvezetői örökségén kívül részvény-kereszttulajdonlás alapozza meg. A Renault 43,4 százalékos szavazó részesedéssel rendelkezik a Nissanban, az pedig 15 százalékos nem szavazó részesedéssel a francia autógyárban. Az együttműködés harmadik tagja, a Mitsubishi 34 százalékban van a Nissan tulajdonában. A Renault legnagyobb részvényese a francia állam, több mint 15 százalékos hányaddal. (MTI)

Rezsicsökkentés a cégautóhasználatban. NAV, a GDPR, ESG, NAIH megfelelés a gyakorlatban. A hagyományos, a hibrid és az elektromos autók erőssége és gyengéje? Ezt is megtudhatja AzÜzlet hagyományos Cégautó és flotttakonferenciáján.

2023 május 30. Airport Hotel Budapest **** superior

További információ és jelentkezés »»

Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Bomba lehetőségeket rejt még az élelmiszeripar az agrárminisztérium szerint

A kormány hatalmas lehetőségeket lát az élelmiszeriparban, ezért emelte...

Igazi áttörés az online számláknál

Napokon belül a kétmilliárdot is eléri a jelentősen növekvő...

Szép kártya last minute

Szinte már csak óráik vannak a SZÉP-kártyásoknak arra, hogy...

Rezsicsökkentési tippek otthonra, a német szakminisztériumtól

A német Szövetségi Gazdasági és Éghajlatvédelmi Minisztérium közzé tette...

Hírek

Külföldi kézben lévő, hazai biogázüzemet vásárol fel a Mol

A Mol megállapodást kötött a BayWa AG-vel a Szarvasi Biogázüzem megvásárlásáról. A hulladékfeldolgozó létesítmény szerves hulladékot használ villamos energia és hő előállítására, kapcsolt energiatermeléssel, körülbelül 4 megawatt elektromos csúcskapacitással - közölte a Mol.

Drágultak az üzemanyagok: ezek az árak a hosszú hétvégére

Ma tovább emelkedtek a hazai üzemanyagárak: a benzin bruttó 8 forinttal, a gázolaj pedig bruttó 4 forinttal drágult.

Idén jobban fizet a diákmunka

Az eddig meghirdetett nyári diákmunkákra a mezőgazdaságban átlagosan 1400 forintos órabért kínálnak, gyártási, logisztikai, vendéglátási és kereskedelmi feladatok ellátása során 1600-1750 forint az órabér, üzleti kiszolgáló központokban, call centerekben vagy IT-területen pedig 2000 forint felett lehet keresni - derült ki az ELTE-Trenkwalder Iskolaszövetkezet felméréséből.

Az ementáli sajtot nem hagyják kisajátítani

A svájci sajtgyártók azt szeretnék, ha az Emmentaler (magyarul ementáli) nevet kizárólag az ő sajtkülönlegességükre használnák. Az uniós bíróság most elutasította ezt a kérelmet.

Véleményezte a 2024-es büdzsé tervezetét a Költségvetési Tanács

A Költségvetési Tanácsnak (KT) a Magyarország 2024-es központi költségvetéséről szóló törvényjavaslat tervezetének hitelességére és végrehajthatóságára nézve nincsenek alapvető ellenvetései - közölte a tanács.

Felfüggesztik a kamionstopot éjszakára a pünkösdi hétvégén

Felfüggesztik a kamionstopot éjszakára a pünkösdi hétvégén - közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium.

Újabb drágulás jön, péntek előtt érdemes tankolni

Péntektől tovább emelkednek a hazai üzemanyagárak: a benzin esetében a változás mértéke bruttó 8 forint, a gázolaj ára pedig bruttó 4 forinttal emelkedik.

A tatai Platán Gourmet nyerte el az Év étterme díjat

A tatai Platán Gourmet nyerte el a magyar gasztronómia egyik legrangosabb elismeréseként számon tartott Audi - Dining Guide Év étterme díjat.

Gazdaság

Igazi áttörés az online számláknál

Napokon belül a kétmilliárdot is eléri a jelentősen növekvő online számlák száma. Ezt Izer Norbert, a Pénzügyminisztérium (PM) adóügyekért felelős államtitkára mondta az MTI-nek....

Szép kártya last minute

Szinte már csak óráik vannak a SZÉP-kártyásoknak arra, hogy május végéig elköltsék az október közepéig megkapott pénzüket, különben elvész a kedvezményük, és júniustól már...

MNB: számos kihívással néz szembe a betétbiztosítási rendszer

Az európai betétbiztosítási rendszer a nemzetközi válságok mellett számos szabályozási kihívással is szembenéz - mondta Kandrács Csaba, a jegybank alelnöke az Európai Betétbiztosítók Fórumának (European Forum of Deposit Insurers, EFDI) budapesti nemzetközi konferenciáját megnyitó beszédében.

MNB: romlott a nemzetközi pénzügyi környezet, de a magyar bankrendszer stabil

Nemzetközi szinten romlott a pénzügyi környezet az amerikai bankcsődök miatt, ugyanakkor Magyarországon a bankrendszer sokkellenálló képessége erős, a pénzintézetek helyzete stabil - mondta Dancsik Bálint, a Magyar Nemzeti Bank főosztályvezetője a jegybank legfrissebb Pénzügyi stabilitási jelentését ismertetve.